• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Paras kypärä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja FJ20
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kertokaas
Mikä on paras kypärä, jonka ominaisuudet ovat:
* ei huurru
* äänetön tai lähes
* vaikeasti naarmuuntuva pleksi.

Kiitos

Taas kerran; Schuberth S1. Piste. Kuulemma avattava C2 myöskin melko hyvä.

Jos ulkonäköseikat ei merkkaa tuon taivaallista niin sit ihan varmaan toi Schubert.
wink.gif

Ostin nettikeskustelun perusteella S1:n, mutta suhtaudun siihen osin varauksella, kun vertaan sitä entiseen Raidiin.
Visiiri on parempi - lähes huurtumaton - aurinkosuoja hyvä. Myös äänipuolella odotin enemmän muutosta. Tosin pyörän vaihtaminen lähes samanaikaisesti vei parhaat mahdollisuudet vertailuun. Uudella pyörällä ajaessa kypärämelu pienenee, jos nousen puhtaaseen ilmavirtaan ja silloin S1 on omaa luokkaansa. Tosin en jaksa ajaa pitkään seisallaan...
Joten S1 on paras käyttämistäni. Mutta pyörä ja kuskin koko sekä pään muoto vaikuttaa sopivuuteen.

Jos ulkonäköseikat ei merkkaa tuon taivaallista niin sit ihan varmaan toi Schubert.  
wink.gif
*reps*
biggrin.gif
Värityksiähän on monenlaisia, mutta toki Schuberthin muoto on aika "soikea", ts. "leukavalle" taikka "isonenäiselle" oikein hyvä...ja tiedäthän miksi naiset arvostavat isonenäisiä?
wink.gif

wink.gif
*reps*
biggrin.gif
Värityksiähän on monenlaisia, mutta toki Schuberthin muoto on aika "soikea", ts. "leukavalle" taikka "isonenäiselle" oikein hyvä...ja tiedäthän miksi naiset arvostavat isonenäisiä?
wink.gif
No jos tuo on se valintaperuste kypärälle niin äkkiä Suupertti... Paras kypärä on se joka passaa päähän tiiviisti eikä purista tai ahdista liikaa... Paino on myös otettava huomioon... Mitä kevyempi sitä mukavampi pitkillä matkoilla. Itselläni toiminut hyvin tuo AGV GP, mutta tämä siis vain minun havaintoni

Itselläkin taitaa olla kypärän vaihto edessä. Yksi kriteereistä juurikin hiljaisuus. Pikasovittelun jälkeen tsuupertti istuisi jokseenkin hyvin pääni jaloihin muotoihin, mutta kun koeajomahdollisuutta en toistaiseksi ole löytänyt (toisin kuin shoeita, araita, xliteä, agvtä,...). Mutta kysymys sitten kuuluukin, että onko tuo S1 käytännössä niin hiljainen, että korvatulppien käytön voi unohtaa kokonaan? Eihän siitä hiljaisuudesta muuten mitään hyötyä ole.

Rumahan se on, mutta niin olisi tässä tapauksessa pää siellä sisälläkin.

Mutta kysymys sitten kuuluukin, että onko tuo S1 käytännössä niin hiljainen, että korvatulppien käytön voi unohtaa kokonaan?
Yksiselitteistä vastausta tuohon ei voi antaa...kuten tiedämme, niin riippuu kuski + mp yhdistelmästä aika lailla.

Itse Alppiturneen tein Sykkösellä, enkä tarvinnu silloinkaan (kuten koskaan muulloinkaan) tulppia.

Mutta kysymys sitten kuuluukin, että onko tuo S1 käytännössä niin hiljainen, että korvatulppien käytön voi unohtaa kokonaan?
Yksiselitteistä vastausta tuohon ei voi antaa...kuten tiedämme, niin riippuu kuski + mp yhdistelmästä aika lailla.

Itse Alppiturneen tein Sykkösellä, enkä tarvinnu silloinkaan (kuten koskaan muulloinkaan) tulppia.
Okei. Kuski on välimallijätkä eli 180cm ja fillarina naku, ehkä joskus pleksillä varustettuna.

Omat kokemukset ovat kuitenkin toistaiseksi sellaiset, että pyörän mallilla ei ole omalla kohdalla merkitystä - tulppia käyttäisin reissuajossa jokaisella toistaiseksi koeajamallani pyörällä ja kypäräyhdistelmällä.

Toinen juttu mikä tuli suuperttia päähän asentaessa mieleen, oli kuulokkeet. Eli yleensä korvatulppien virkaa itselläni hoitavat eareilla modatut Kossin plugit ja ne taitavat olla sen verran isot mokkulat, että pukeminen voisi olla aika hankalaa. Vahinko, että noita sovitellessani ei ollut kuulokkeita mukana.

Taitaa tämäkin asia olla sellainen, että ilman koeajoa ei oma mieltymys selviä.

wink.gif
*reps*
biggrin.gif
wink.gif
Joskus ennenki tän todennu, Schubert on vaan niin pappa... Värityksillä tietty tilannetta voi koittaa parantaa. Esim. joku "Hell" tai "Fuck" teksti vois tuoda pottaan sitä kaivattua asennetta...
tounge.gif
Nojoo... Eipä tää oma Araikaan nyt niin jumalattoman hieno ole. Mut pirun tyytyväinen olen ollut, kolmatta kautta päässä eikä mitään väsymistä toppauksissa havaittavissa. Istuu yhtä hyvin kuin aikanaan kaupasta sen ostaessanikin.
bowdown.gif

Oikeinko ymmärrän, että nuo hyviksi kertomanne kypärät eivät huurru, ovat kohtuullisen äänettömiä ja visiirinki naarmuuntuminen on kohtuupidossa kohtuullista.

Mulla on korvat alkanu suhisemaan vaikka prutku on jo naftaliinissa ja vaikka käytänkin nykyään korvatulppia käytännöllisesti aina (ajon aikana). Potan huurtuminen on riesa erityisesti kun ilimat jäähtyvätten.

Kertokaa lisää.

Kertokaa lisää.
Shuupertissa on tehdasasenteinen mömmö visiirissä, joka tekee siitä käytännössä huurtumattoman...
Sitä en tiedä vielä kuin nopeasti se kalvo sieltä häviää/kuluu pois.
Lisäksi hiljaisuuteen on kiinnitetty erityistä huomiota materiaaleissa,
joten se on hiljainen ---> iso ja painava.

Ja niinkuin sanottu ainakin mulla tosi kovaa ajaessa täristää koko äijää. >250 km/h mittarinopeudella tärisee jo niin pahasti että näkökenttä sumenee.

Mun mielestä tällähetkellä arai on paras mitä olen käyttänyt,huonoja puolia en siitä vielä ole löytänyt.
Aikaisemmin ollut ROOF:in Boxter ja pari schubertin Conseptia
ROOF aivan paska  
033102ass_1_prv.gif
 kypärä mutta hyvännäköinen
Schubert ihan o.k kypärä mutta ruma/iso kuin postilaatikko.

Back