• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Paras kännykkä navigaattori?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja (poistettu tili)
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
finn sanoi:
Mitä sellaisella navilla tekee josta ei näe mitään auringonvalossa?

En mä muista tiedä mutta mun kännykkänavi on povitaskussa tai tankkilaukussa josta se huutelee kypärän kuulokkeisiin mihin pitää seuraavasta risteyksestä kääntyä. Ei sitä näyttöä tarvitse tuijottaa :)

Google maps ollut tähän asti käytössä, TomTom käynyt mielessä koska sen saa samalla hinnalla kaikkiin laitteisiin.

Tykkäsin kamalasti Navigonista androidissa autoillessa, nyt mennään iLuurin omalla, kun tolpat ei häiriköi mopoillessa ;)
Navigon osasi kaistat paremmin kuin tomppa ja päivittyi paremmin (tolpat ja nopeusrajoitusten muutokset)

finn sanoi:
Nokian symbian Bellen navigointijärjestelmä edelleen ylivoimainen käytettävyydeltään ja ominaisuuksiltaan. Jos vielä löytää esim. Nokia 701:n niin suosittelen navigointilaitteeksi. Markkinoiden kirkkain näyttö, joka luettavissa kirkkaimassakin auringonvalossa.

On reititysmahdollisuudet ja reittien pilvipalvelu jne. Näistä ominaisuuksista muut voivat vain haaveilla.
Miten käytännössä, eli reisun päällä? Ei tietokonetta ei wifi.ä mutta paperikartta on josta katsot seuraavan päivän reittiä ja haluat naputtaa sen reitiksi kännykkään? Minä en ainakaan (o)saa.
Ihan hyvä puhelin menemään A.sta B.hen mutta tuota reittiä minä en ainakaan saa ilman tietokonetta ja verkkoa puhelimeen.
Edellisessä 6110 mallissa oli Route66 ja siinä pystyi näpyttelemään reittiä suoraan kartalta, tai vaihtoehtoisesti tietysti pc.lta ja usbin kautta puhelimeen, ilman verkkoa. Harmi että näyttö oli niin pieni.

Edellisten puutteiden takia minun tulee käytettyä "oikeaa" navia.

Lumialle ja Androidille on myös ilmainen(lähes) CoPilot navigointi, yhdet kartat saa ladattua ilmaiseksi(itse latasin skandinaavian). Käytin kyseista softaa norjan reissulla ja hyvin se pelitti, matkan ajoaika arvioinnit tosin oli oudon pitkiä. Tampereelta Vaasaan oli ajo-aika 4h, vaikka siihen meni se 2h.. Muuten softa on hyvännäköinen, reittipisteitä saa lisäiltya ja muokattua ja poistettua yms.

Kannattaa kokeilla kun ilmainen on :)

Ilmainen (Nokian luureihin) ja paras on Nokian Here Drive+. Aika paljon kehittynyt käytettävyydessäkin vanhoista versioista.

Iphonen Navigonilla saa myös aika hyvin suunniteltua reitin reittipisteiden kautta. Paperikartasta voi vaikka katsoa sopivia pätkiä ja sitten kirjoitella välietappeja navigoniin. Youtubessa on ohjeita miten tuo reittisuunnittelu suoritetaan.

mp71 sanoi:
Ilmainen (Nokian luureihin) ja paras on Nokian Here Drive+. Aika paljon kehittynyt käytettävyydessäkin vanhoista versioista.

Mutta miten siihen saa tehtyä reitin. Kokeilin Nokian Here-nettipalvelussakin, mutta suunniteltua reittiä ei saanut auki kännykässä... Eli jos haluan itse muokata reittiä tai lisätä välietappeja, ei onnistu :shoot:

Olen näköjään ennenkin pohtinut asiaa... Tuo Zumo 660 lensi germaanien motarin varteen. En oppinut sen kiinnitusta kunnolla, kops vaan. Nyt on Navigon ostettu, ei muuta kuin testaamaan.

Heret yms Viagot hittoon.

Paskin on ainakin Nokian Here versiosta riippumatta. Vaikka tiedät että on nopeampi ajaa suoraan ja jotain toista reittiä kääntymättä ekasta risteyksestä, niin ehdottaa monta kertaa u-käännöstä tai jonkin pellon kautta koukkausta. Ei ole parantunut tuon osalta. Iphonen googlemaps pohjainen laskee melkein heti uuden reitin.

Paras on Nokian Here. Parhaat kartat ja laskee nopeesti reitin uudelleen. Ulkomailla voit tietenkin käyttää offline karttoja ja vielä jos satut omistamaan paremman luokan Lumian, niin voit ajon aikana hanska kädessä käyttää puhelinta ja karttasovellusta.

Taitaa Navigon olla ainoa johon saa Tyrellä tehdyt reitit ladattua. Google Maps riittäis Suomessa mainioisti, ja riittikin viime kesän. En saanut Hereä puhumaan ääneen, Lumiaa ei ole vaan iPhone. Ja sille vedenpitävä Motech teline. Harmi ettei sitä voi näpelöidä hanskoilla.

Pitää testata toi reittijuttu joku päivä.

R2-D2 sanoi:
Taitaa Navigon olla ainoa johon saa Tyrellä tehdyt reitit ladattua. Google Maps riittäis Suomessa mainioisti, ja riittikin viime kesän. En saanut Hereä puhumaan ääneen, Lumiaa ei ole vaan iPhone. Ja sille vedenpitävä Motech teline. Harmi ettei sitä voi näpelöidä hanskoilla.

Pitää testata toi reittijuttu joku päivä.

miten ihmeessä tohon Navigoniin saa ladattua reittejä ?
googlemapsiin saa reitit mutta tarttisin ruotsin ja norjan puolelle ofline matskua.

HondaCebari sanoi:
miten ihmeessä tohon Navigoniin saa ladattua reittejä ?
googlemapsiin saa reitit mutta tarttisin ruotsin ja norjan puolelle ofline matskua.

En ole kokeillu mutta luin Tyren sivuilta että lähetät emaililla itsellesi ja talletat sitten.

Back