• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Paras ja toimivin navigaattori pyörään ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja bmw cowboy
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Maahantuoja kertoi Zumo 660 olevan Vapun tienoilla kaupoissa.
Hintaa en huomannut tingata.
Taidanpa odottaa vappuun
smile_org.gif

Ääni Zumo 550:lle; mukana toimivat telineet pyörään ja autoon.
Itsellä puhelin taskussa autossa voi soitella tai vastailla zumon kautta hf:llä ei sakkoja eikä korttia pois, kuten uhkailevat.
Mopottimella scala riderin Q2 kautta vaivattomasti puhelut zumon ja puhelimen kautta. Tekniikka on merkeleellistä ja Zumon tapauksessa varsin toimivaa.

No paskanmarjat, toimitus viivästyy nyt ensikuun alkuun. Noh, odotellaan odotellaan. Eiköhän se silloin tupsahda luukusta kun 9 päivä ensikuuta lähden ameriikkoihin...

Edit: Näin lukee nettisivulla DUE: UK release early May

Ite olen ollu tyytyväinen Garminin 550 Zumoon. Hyvin toimii kytkennät puhelimen ja kypärän Midland2:n välillä. Ainoana huonona puolena Midlandissa on ettei kuule mitään ku vauhti kohoaa yli 60km/h mutta ulkomailla kaupungeissa ajaa tosi hyvin asiansa. Zumoon oon laittanu topo maastokartat et pääsee metälle ja marjaan jos tarve vaatii.

Garmin 550 täälläkin. Toimiva laite. Lienee makuasia ottaako 660:n vai 550:n.

Soratielingossa on GPS 620 5" ruudulla. Siinä näkyy noin viisinkertainen määrä dataa 550:een verrattuna, ja se on varsin hyvä kun liikkuu pikkuteitä suosien. Ei juuri tarvitse paperikarttaa.

Sellaisen navin kun löytäisi mihin voisi ladata ison joukon pätkiä pc:ltä ja se sitten reitittäisi niitä suosien.

Mielenkiinnolla seuraan mitä noista tablettikoneista löytyy. Isommat ruudut, parempi resoluutio jne. Sellainen voisi olla hyvä yleiskalu reissussa, navigoinnin lisäksi.

Vedenpitävyyskään ei ole ihan välttämätön, nykyisin löytyy hyviä muovisia kirkkaita suojataskuja, osui silmiin motonetissä.

Elwari sanoi:
Hirveesti himottais Garmin 595 LM mutta ehdin vasta investoida Tompan 6100 autoon. Ja nyt ahistaa.

Nykyisin mulla on lm590 ja lm595. Huonoin puoli on himmeä näyttö. Jos sen saa asennettua melko pystyyn niin näkyy joten kuten (1190r:n powerparts-pidike on hyvä). Aurinkovisiirin läpi ei näy hyvin silloinkaan.

Karttapäivitykset toimii ok. Bt-yhteydet puhelimeen ei häävisti. Mulla on suupertin kaulus jonka kanssa puhelin toimii ok. Jos siihen sotkee navin niin puheluihin vastaaminen ei onnistu, tai onnistuu mutta ääni ei kuulu. Eikä voi soittaa ajaessa mukamas turvallisuusriskien takia. On spottariohjaus, mutta navin kautta kuuluu liian hiljaa. Eli bt on osoittautunut hyödyttömäksi, tai on sen kanssa saanut aikaiseksi harmitusta. Telineestä lähtee mahtava nippu enimmäkseen turhia johtoja, eipä niistä tarvita kuin sähkönsyöttö...tosin usb on kokeilematta.

Pelkkänä navina toimii. Resistiivinen näyttö käy kaikille hanskoille. Parempiakaan naveja ei ole osunu kohalle, pyörässä tarvitaan kuitenkin tärinänkestoa.

Elä suotta ahistu.

Re: Paras ja toimivin navigaattori pyörään ?

Jos joku on harkinnut Garminin 595lm hankintaa muttei ole raskinut, niin Verkkokaupan Jätkäsaaren outlet-osastolla näyttäis nököttävän myymälädemo hintaan 249€.

Eikö navin koodarit itse käytä niitä ollenkaan? Esimerkki: lm595 osaa hakea lähistöllä olevat bensikset. Mut miksei se näytä reitin varrella olevia ja samalla etäisyyttä niihin. Takuuvarmasti en lähde suuntaan josta olen juuri tullut. Ilmoittelee kyllä muuta joutavaa "ylityspaikka eläimille".

Kotarikuski sanoi:
Eikö navin koodarit itse käytä niitä ollenkaan? Esimerkki: lm595 osaa hakea lähistöllä olevat bensikset. Mut miksei se näytä reitin varrella olevia ja samalla etäisyyttä niihin. Takuuvarmasti en lähde suuntaan josta olen juuri tullut. Ilmoittelee kyllä muuta joutavaa "ylityspaikka eläimille".

Vanhassa zümo 660 on poi pisteiden haku alueen vaihtoehtoina missä olen nyt, toisessa kaupungissa, lähellä nykyistä reittiä ja määränpää.

Tällä hetkellä on pikku-advessa naveina tuollainen zümo 660 ja 8" android tabletti.
Tuntuis aika toimivalta yhdistelmältä, ja tabletille on navin lisäksi muutakin käyttöä.

Kotarikuski sanoi:

Kyllä se näyttää reitin varrella olevat huoltikset. "Edessä olevat" -valikkoon voit valita mitä haluat nähdä. Lähin reitillä vastaantuleva huoltis näkyy listalla ensimmäisenä. Tätä painasemalla vehjes näyttää listan seuraavista.

Valikko vaan täytyy konfata ensin. Valitse Asetukset -> Kartta ja ajoneuvo -> Karttatasot -> Edessä olevat niin pääset muokkaamaan mitä haluat kyseisellä listalla nähdä.

Liitetiedostot

• Zumo_1.jpg
    Zumo_1.jpg
    80,9 KB · Katselut: 57
  • Zumo_2.jpg
    Zumo_2.jpg
    70,2 KB · Katselut: 50
V2 sanoi:
Kyllä se näyttää reitin varrella olevat huoltikset. "Edessä olevat" -valikkoon voit valita mitä haluat nähdä. Lähin reitillä vastaantuleva huoltis näkyy listalla ensimmäisenä. Tätä painasemalla vehjes näyttää listan seuraavista.

Valikko vaan täytyy konfata ensin. Valitse Asetukset -> Kartta ja ajoneuvo -> Karttatasot -> Edessä olevat niin pääset muokkaamaan mitä haluat kyseisellä listalla nähdä.

Mielenkiintoista, eipä ole osunut asetuksista eteen. Ehkä pitäisi lukea käyttöohje tarkempaan. Kiitos vinkistä.

Yksi kaveri manasi että kun pitäisi aina tietää osoite minne on menossa, vinkkasin sitten että käytä nuolinappia niin saat valita kohteeksi kaupungin. Haasteellista on sellaisen käyttöliittymän tekeminen ettei ohjeita tarvittaisi, ainakin joskus.

Back