• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Paras ja toimivin navigaattori pyörään ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja bmw cowboy
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Rixulle yks vaihtoehto (Held tankkilaukku Louisilta):

Samantyyppinen ratkaisu löytyy myös Bags-Connectionilta (RM. Heino).

Ja vielä "So easy rider"-linkki*
Mahtaako tuo GPS laukku kääntyä myös vaaka-asentoon? Tuon virityksen huono puoli on melko varmasti se, että siitä ei saa ainakaan kirkkaalla ilmalla mitään tolkkua heijastusten vuoksi
sad_orig.gif
Toi Luisin laukun kotelo on ruuvi kiinnityksellä tuossa telineessä - sen saa miten päin vaan.
Huonolla säkällä täytyy tehä uudet reiät pussukan taustaan ja muovijäykisteeseen.

mulla on tuommonen navi pussukka hommattuna erikseen, isolla tarranauhallalla pienen tankkilaukun päällä kiinni.
Ei oo ihan 100% vedenpitävä esim läpivientien osalta mut viimekesän sateissa ei koskaan menny oikeesti vesi sisään.

Moo,

Tässäpä tällainen tee-se-itse-naviratkaisu, toimii myös mielestäni hyvin:

Kotilonavi Garmin Nuvi 200 (mallia "alkaen-hinta", myyvät nyt sitä kaupoissa 89,- egee!!), siihen tällainen militarimallinen "käsivarsitarranauhalla" varustettu vesitiivis pussukka:
aquapac.jpg

http://www.aquapac.net/ukstore/erol.html

Helppo pyörittää kiinni pyörän stongaan tarvittaessa - jopa niin helppo, että ottaa vaivatta kahvilaan mukaan pysähtyessä...

Virransyöttöä en ole edes harkinnut, kun tuossa kuitenkin riittää virtaa akussa useaksi tunniksi vielä yli vuodenkin käytön jälkeen - varsinkin ääniohjeet pois käännettynä... Kaipa senkin joku PellePeloton rakentaisi kädenkäänteessä

EDIT: No sitte oliki melkein JUST sama setti kun edellisessä viestissä!! Sorry vaan, no tulihan sitte valinnanvaraa pussukalle...  
smile_org.gif

Saako tuosta Nuvi 550 mallista ääniä kypärän sisään, kun kuulokeliitäntää ei löydy?
Niin, seuraakohan tätä enää ketään?
Eli saako Nuvi 550:stä ääniä päänsisään tai ainakin kypärän
tounge.gif

Ja saako tähän varsinaista MP-telinettä? Ymmärsin mainoksesta, että polkupyörä- ja mopotelinettä löytyy.
Eipä saa ääntä kuuluviin muuten kuin siitä sisäänrakennetusta kaiuttimesta. Bluetooth puuttuu eikä audio-out liittimiä.
Siihen on saatavilla vain sellainen skootteri-pidikkeenä mainostettu teline jota voisi ilmeisesti käyttää mp-ssä, tuskin on yhtä tukeva kuin RAM-pidike joka tulee zumossa ja raiderissa mukana.

Ei ole tukeva, mutta riittänee katupyörässä tai ainakin jos ei keuli eli matkapyörässä. En katsonut hirveän tarkkaan, mutta minusta se tarvii RAM- tai muun telineen. Siinä tulee mukana johtosarja, jonka kytkin kelkkaan Touratechin telineeseen. Ongelma on se, että akusta tulee jatkuva virta ja nähtävästi Nuvin ollessa päällä se ei lataa Nuvin akkua vaan käyttää kulkuneuvon akkua. No sitten ajon jälkeen kun sammutan Nuvin siihen tulee teksti lataa akkua, joka häipyy piakkoin. Mutta ongelma tulee siitä, kun aamulla menen talliin niin Nuvi on päällä minne/kartta-näytössä ja kuluttanee kulkuneuvon akkua. Eli Nuvi käynnistyy automaattisesti latauksen loputtua ja akun täytyttyä. Minusta tämä on virhetoiminto, mutta Garminin mielestä sen ei tulisi toimia näin. Olen tarkistanut kytkennät kelkkaan ja ei virhepaikkaa. Ainoa mikä tulee mieleen on pakkanen, se voisi aiheuttaa jotain ongelmia softan hallintaan, sitä ei kyllä Garminilta ehdotettu??

Saako tuosta Nuvi 550 mallista ääniä kypärän sisään, kun kuulokeliitäntää ei löydy?
Niin, seuraakohan tätä enää ketään?
Eli saako Nuvi 550:stä ääniä päänsisään tai ainakin kypärän
tounge.gif

Ja saako tähän varsinaista MP-telinettä? Ymmärsin mainoksesta, että polkupyörä- ja mopotelinettä löytyy.
Eipä saa ääntä kuuluviin muuten kuin siitä sisäänrakennetusta kaiuttimesta. Bluetooth puuttuu eikä audio-out liittimiä.
Siihen on saatavilla vain sellainen skootteri-pidikkeenä mainostettu teline jota voisi ilmeisesti käyttää mp-ssä, tuskin on yhtä tukeva kuin RAM-pidike joka tulee zumossa ja raiderissa mukana.
Kiitos tästä
bowdown.gif

Ja sitten lisää: Onko Zumo 500 vanheneva/vanha malli.
Sitä ei tunnu löytyvän kuin tamperelaisesta kaupasta.
Ja kun en jaksa kahlata viestiketjua kokonaan läpi uudestaan, muistaako joku mitä eroa oikeasti on 550 ja 500 välillä.
Webbisivulta saa käsityksen, että toisesta puuttuisi vain autoteline, muuten ominaisuudet samat! Pitäneeköhän paikkaansa.
Euroopan kartat luvattiin mukaan CD:llä
baaa.gif

500 mallista puuttuu telineet ja kartat on ladattuna vain pohjoismaihin. Tulevat kkulemma mukaan CD muodossa.

Muuten tohon uuteen Zumon malliin, niin näpelöitsin sitä MP09 messuilla ja totesin 550 koneen edelleen olevan käyttökelpoisemman. Niitä saa nyt edullisesti, joten jos on navigaattorista tarvis niin eiku kaupoille...

062802moto_prv.gif

500 mallista puuttuu telineet ja kartat on ladattuna vain pohjoismaihin. Tulevat kkulemma mukaan CD muodossa.

Muuten tohon uuteen Zumon malliin, niin näpelöitsin sitä MP09 messuilla ja totesin 550 koneen edelleen olevan käyttökelpoisemman. Niitä saa nyt edullisesti, joten jos on navigaattorista tarvis niin eiku kaupoille...

062802moto_prv.gif
Viittaatko tuolla uudella koneella täällä huhuiltuun Zumo(?) 660 laitteeseen?
Miksiköhän Garminin sivut ei tunne laitetta? (garmin.fi)

Zumo 500 -mallin mukana tulee MP-teline kiinnikkeineen mutta ei autotelinettä ja siihen kuuluvaa kaapelia (ovh 99e tjsp erikseen ostettuna). Lisäksi tosiaan euroopan kartat pitää asentaa jälkikäteen mukana tulevalta levyltä, ja siihen vaaditaan vähintään 2:n gigatavun SD-kortti joka on hankittava erikseen(ei nykyään maksa paljon mitään). Muuten sama laite kun 550.

/MarcusB

Kiitosta taas!
Alkaa kuulostamaan siltä, että kannattaa maksaa suoraan kiltisti vaan tuosta 550 mallista. Tai sitten odottaa vielä, että pääsee katsomaan millainen se 660-malli on.
Kukaan ei ole ottanut kantaa epäilyyni mallista
biggrin.gif

Niin se edullisuus on toki suhteellista
tounge.gif

Netissä selattuani läpi muutaman sivuston jäi saldoksi toistaiseksi seuraavaa:

Garmin Zumo 550
Org-kauppa-Reliatec-589€
Marinea-589€
Elektroni-599€
Pixmania-611€
Rxtx-tuote-627,50€
Verkkokauppa-648€

Näihin kaikkiin tietysti myös vähintään postikulut (Matkahuolto ym.)
+ toimituskulut joidenkin kohdalla

Sitten pitää tietysti investoida myös BT sarjaan, jos ostaa Garminin, että saa ne äänet kypärän sisälle alkaen 73,90€ (Verkkokauppa/ Scala Rider)
Vähän mietityttää kuulokesarjan osto. Käytän normaalisti vaikkuja korvissa. Nyt jos ostan BT-sarjan mikään ei vaimenna ajomölyä!? Jos kuitenkin käytän tulppia kuuleeko opastuksen.
Radio (FM BT) taitaa olla mulle jo turha ostos
biggrin.gif

Kiitosta taas!
Alkaa kuulostamaan siltä, että kannattaa maksaa suoraan kiltisti vaan tuosta 550 mallista. Tai sitten odottaa vielä, että pääsee katsomaan millainen se 660-malli on.
Kukaan ei ole ottanut kantaa epäilyyni mallista
biggrin.gif

Niin se edullisuus on toki suhteellista
tounge.gif

Netissä selattuani läpi muutaman sivuston jäi saldoksi toistaiseksi seuraavaa:

Garmin Zumo 550
Org-kauppa-Reliatec-589€
Marinea-589€
Elektroni-599€
Pixmania-611€
Rxtx-tuote-627,50€
Verkkokauppa-648€

Näihin kaikkiin tietysti myös vähintään postikulut (Matkahuolto ym.)
+ toimituskulut joidenkin kohdalla

Sitten pitää tietysti investoida myös BT sarjaan, jos ostaa Garminin, että saa ne äänet kypärän sisälle  alkaen 73,90€ (Verkkokauppa/ Scala Rider)
Vähän mietityttää kuulokesarjan osto. Käytän normaalisti vaikkuja korvissa. Nyt jos ostan BT-sarjan mikään ei vaimenna ajomölyä!? Jos kuitenkin käytän tulppia kuuleeko opastuksen.
biggrin.gif
Selaappas vielä lisää! Itse tilasin Englannista €430 kaikkine kuluineen. Toimitus alle viikossa.

mulla on ollut rider2 käytössä. ainakin viime kesänä toimi hyivn euroopan turneen, ei ollut paperi karttoja mukana ollenkaa. Visti on jo mennyt jo näköjään jo hinta keskusteluihin. Mutta kuten jo ketjun alussa joku mainitsi. harkitse itse mitä haluat.

Hyviä ajoja tulevalle kaudelle, navilla tai ilman.

Käytän normaalisti vaikkuja korvissa. Nyt jos ostan BT-sarjan mikään ei vaimenna ajomölyä!? Jos kuitenkin käytän tulppia kuuleeko opastuksen.
biggrin.gif
Mulla on ollut vaikkua korvissa + korvatulpat, ja hyvin kuuluu opastus ja musiikki läpi bluetooth-kypäräsetillä.
Vöyräs kiitos tästäki
bowdown.gif

Joku täällä pelotteli harmaatuonnin mahd. hankaluuksista. Itse ole kameratarvikkeita kyllä tuottanut ulkomailta ja hyvin on mennyt. Mutta jos nyt sattuu maanantaipainos kohdalle navin kanssa......... harkitaan.

Liikuttavan yksimielisiä ovat navin hinnoista kotomaassa
tounge.gif
vähän niinkuin bensiinikauppiaat menoveden hinnasta
biggrin.gif

Itse tuli toissa kesänä hankittua kolmitoiminen Magellanin Crossover, kun tulee mopoilun lisäksi käytyä myös metsässä ja vesillä.

http://www.gps.fi/pdf/TM_testi_CrossOver.pdf

Kompromissihan laite toki on mutta olen ollut tyytyväinen. Se on kestänyt hyvin sadetta ja tärinää (buell
smile_org.gif
) ja siinä on 8 tunnin valmiusaika ts. silllä pääsee pitemmänkin ajorupeaman ilman latausta.

Puhelimissahan ei ole tällaisia ominaisuuksia alkunkaan, eli ominaisuuksia joilla saadaa edellämainittuja asioita hoidettua sujuvasti, myös ajon aikana.

Ää, minkälaisia ominaisuuksia ?  
withstupid.gif

Sama softahan siellä, esim TomTom, pyörii.

Itse vetäsin kavereiden kanssa Saksa-Ranska-Sveitsi-Italia-Itävalta-Saksa reitin läpi. Sokkeloiset reitit Firenzessäkin menivät hienosti kertalaakista perille.

Nokian E-sarjan puhelin isolla näytöllä tankkilaukussa, hienosti toimi/akku riitti/näkyvyyttä riittii. Nappikuulokkeet korvissa.

Back