• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Paljonko menee rahaa mopoon/mopoiluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja urpooo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kaikki menee omat, lainatut, ryöstetyt yms...

biggrin.gif

Kyykkypelillä radalla kun vielä ajelin niin lyhennyksineen sellainen 10tonni vuodessa..
Kurapyöräilyssä viimeisen puolen vuoden aikana noin 12ke, tosin muutaman vois saaha takaisin kun vanhan pyörän myy

Hyvä et rahaa menee johonkin,muuten niiden rahojen kans olis kuses ku jokapaikka olis sitä pullollaan
wink.gif
Jep, vituttaisi jos pankista soiteltaisiin yhtenään että avaa toinen tili tämä on jo täynnä...
062802jumpie_prv.gif
Noinhan se olisi..
biggrin.gif

Vakavastikin pyöräilyyn menevä rahamäärä on muuten tajuton, jos saman rahan sijoittaisi järkevästi.

Esimerkiksi 10ke pyörä alkupanoksena ja laittais aina sen 500e kuukaudessa pottiin, niin 25v. kuluttua perus osakkeille lasketulla tuotolla (esim. 9% p.a.) potti olisi puoli miljoonaa euroa!
omg.gif

Mutta pitäähän ihmisen harrastaa. Johonkin muuhun se raha kuitenkin menisi.

Kilometrejä tuli vähän vajaa 20 tkm ja rahaa tuon matkan suorittamiseen noin 3300€ (huollot, renkaat, vakuutukset ja bensat) se on pyöreesti vanha markka/kilometri.

"Jos vaikka laskisi näin:

- Pyörän arvosta häviää 1000e vuodessa."

Jos nyt ei kuitenkaan laskettaisi mitään spekulatiivisia summia pyörän käyttökustannuksiin, koska - kuten sanottu - tuollaiset ovat täyttä spekulaatiota ja hinnan (ei siis arvon) laskeminen toteutuu vasta sitten kun pyörää vaihtaa.

Tää ameriikan tehoton lehmä ei juuri hinnassa putoa, mutta noi tsäpsit ja hapsutakki makso ihan saameristi. Taukopaikalla pidettävä nahkabandana ei ollut myöskään sieltä ihan halvimmasta päästä. Mut tyyli on tärkein.

nimim. tulikuumat pakoputket

Jos nyt ei kuitenkaan laskettaisi mitään spekulatiivisia summia pyörän käyttökustannuksiin.
No ole laskematta  
biggrin.gif
, se olikin minun laskelmani siitä paljonko menee rahaa vuodessa mopoiluun.

Itse ainakin olen huomannut että kun pyörää vaihtaa, niin vanhasta ei saa sitä mitä siitä aikoinaan maksoi, joten tuo oli vain yritykseni jyvittää tämäkin rahamäärä mukaan kustannuksiin (poistotyylisesti).

Alkuperäinen kysymyshän oli:

sanoi:
eli paljonko teillä menee rahaa kuukaudessa/vuodessa moottoripyörään ja sillä ajamiseen?

Siis myös paljonko menee moottoripyörään, ei pelkästään paljonko menee ajamiseen (käyttökustannukset).

Who cares! Kaikkihan sen tietää, että mopoilu ei ole halpaa hommaa, mutta on se mukavaakin.

Jos nyt ei kuitenkaan laskettaisi mitään spekulatiivisia summia pyörän käyttökustannuksiin, koska - kuten sanottu - tuollaiset ovat täyttä spekulaatiota ja hinnan (ei siis arvon) laskeminen toteutuu vasta sitten kun pyörää vaihtaa.
Mitäs spekulatiivista tuossa on?
eek.gif

Samalla idealla mä voin budjetoida kauden 2007 bensakuluiksi nolla euroa. Kun enhän mä voi tietää sitä etukäteen kuin ehkä +/- 20 % tarkkuudella...
crazy.gif

Mä voin paljastaa kaksi asiaa:

- Joulupukkia ei oikeasti ole

- prätkäsi arvo laskee koko ajan
tounge.gif

Lisää laskuharjoituksia: jos sulla on prätkässä kiinni riihikuivaa rahaa 10 k€, niin siitä ettei se sama raha ole tuottamassa korkoa pankissa, häviät vuodessa 300 € netto. Eikä tämä ole spekulatiivista: sä häviät sen rahan ihan aikuisten oikeasti...

... tervetuloa reaalimaailmaan!
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

Viime vuonna meni noin 9500,- (sisältää kulkupelin ja varusteet).

Tänä vuonna odotan selviäväni noin 2000-3000 eurolla. Sitten taas tulee kalliimpi vuosi jälleen, kun mopo menee vaihtoon jne...keskimäärin varmaan tuollainen 10000-15000 kahdessa vuodessa olisi oikea arvio.

Viime vuoden saldona ehkä 45-50 tuhatta € sen kun jakaa joka kuulle niin tuleehan siitä. Tosin tulikin ostettua aika monta uutta pyörää ja vain kaksi tuli myytyä pois. Tämä vuosi on sitten ilmainen kun myy noi pois
biggrin.gif

Jos laskisin niin joutuisin luopumaan pyörästä kun on niin helvetin kallista...
omg.gif
Mut antaa kortin viuhua ja yritetään pitää saldo plussan puolella - ei potuta niin kauheesti kun ei asiaa juurikaan ajattele!
biggrin.gif

Back