C-A-D sanoi:
Mitenköhän toi ajotietokone selviää tuosta vaihtelevasta öljytasosta. Kuten aiemmassa viestissä esitin, voi toisena päivänä lyhyemmän ajon jälkeen öljyn pinta olla lasin alareunassa, toisena taas yli puolivälin... Oma mielipide on, että varma tapa saada tuo öljyä kuluttamaan on täyttää tuota jatkuvasti lasin yläreunaan. Oma tapa jota en muille tyrkytä, on aina pitää öly maksimissaan lasin puolivälissä. Lisää en sinne pistä ennenkuin on parina päivänä peräkkäin kadonnut lasista kokonaan. Aika harvoin tarttee lisäillä, tänä kesänä (5tkm) ei vielä kertaakaan.
Minun pyörässä se toimii mielestäni ihan varman tuntuisesti eli varoitus tulee silloin kun mittaikkunasta
ei näy öljyä enää ollenkaan , vaikka pyörä olisi seisonut yön yli tallin lattialla ja sammutettuna suoraan
kuuman ajon jäljiltä.
Olen huomannat saman mistä C-A-D mainitsikin että jos käyttää moottoria vain hetken ja sammuttaa sen
niin osa öljystä jää johonkin jemmaan eli öljysilmä ei näytä tällöin oikeaa määrää vaikka odottaisi vuorokauden.
Kerrotaan nyt samalla tässä 30 tkm väliraportti .
Ajotietokonetta en ole nollannut viimeisen 20 tkm aikana ja sen
näytön mukaan 20 tkm keskikulutus on 5,2 l/100 km ja keskinopeus 72,6 km/h .
Ajo on ajettu 99% yhden hengen kuormalla.
Kaupunki ja taajama ajoa ei ole juurikaan ajettu mikä käy ilmi keskinopeudesta.
Ajo on ollut pikku vauhdikasta nautiskelua pää asiassa mutkateitä ja sorateitä ajaen.
Toistaiseksi on selvitty täysin ilman vikoja niin kuin 30 tkm taipaleesta varmaan kuuluukin.
Huollot teetetty merkkihuollossa Heinolla 10 tkm välein ja itse tehty vielä ylimääräiset öljynvaihdot
huoltojen puolivälissä .
Neljäs rengaskerta on alla mutta eipä niitä kankaille asti ole ajettu. Renkaat on uusittu kun pintaa jäljellä edessä n. 1,5 mm ja takana 2-3 mm.
Huolloissa uusittu huolto ohjelman mukaiset osat , ei muuta.