Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mun R1100S -99 vei öljyä noin 1 litran vaihtovälillä eli 0,1 l / 1000 km. Pyörä oli mulla ajokilsoissa mitattuna välillä 30 tuhatta - 65 tuhatta.Tähän asti selvää.
Mutta se toinen kysymys; paljonko sitä öljyä kuluu ??
Delvacilla ei valitettavasti ole 20W50 öljyä.Ai niin. Ja eihän noissa oikeasti kannata käyttää kuin hyvää mineraaliöljyä ..... vaikka Delvaccia![]()
Tämänköhän takia sieltä ilmanputsarikotelon pohjassa olevasta korkista pukkaa välillä öljyä ja ilmanputsariöljyä aivan siivottomasti. Tänään murjotin ruuhkasa melkein tunnin Espalla ja Mannerheimintiellä kuusi palkkia lämpömittarissa ja loppumatka Hömpstadiin tultiin rajoituksia ajatellen. Pitääpä käydä toteamassa jäljet.! BMW: Boxer moottoreissa erittäin hieno, öljysumun tiivistämisjärjestelmä, netistä löytyy kuvia!
On se BMW-moottori vaan "hieno"....Tutustukaa, veljet, 4 tahtisten moottoreiden normaaliseen öljyn kulutukseen, toisissa bensa laimentaa, toisissa vaan huohotuksessa kuluu, kovassa ajossa, paljonkin. Esim BMW:n boxeri voi kuluttaa öljyä, kun "huohottaa" paljon= vaihtaa ilmaa kampikammiossa 1,1 litran vikkelään tahtiin! Yleensä Boxeri vähän kuluttaakin, varsinkin kovaa kierrätettäessä! Mikähän tässä on Problema? Onks toi niin Kädettömien hommaa, lisätä öljyä! Mikään häpeä se minusta ei ole! Vai saako ajopukuun "tähden" Vie Öljyä! Koneet on vaan semmoisia! Esim, minun 80000 km ajettu R1100RS vie sen 0,15 l/vaihtoväli, jos ajaa hiljaa ja rauhallisesti, jos käskyttää, vie enempi. Öljynä ollut alusta asti vm. 1996 Täys-synteetinen öljy, ei mun valinta, olen toinen omistaja, hyvin silti toimii! Huoltokirjasta vaan sen näkee! Kulutukset/lisäykset kirjattu kans, Saksalaisella täsmällisyydellä (Uustuonti BMW)! Jos öljyn kuluminen on vähäisempää synteettisellä ok. En voi tietää! Mut öljyn kuluminen isossa boxerissa on normaalia! Ei elämää suurempi ongelma! BMW: Boxer moottoreissa erittäin hieno, öljysumun tiivistämisjärjestelmä, netistä löytyy kuvia!