• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Pakoputki poikki!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja yonez
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
noniin, otin yhteyttä jälleenmyyjään, tiskillä ollut kaveri tyrmäs asian oikeastaan ennenkuin oli edes kuunnellut loppuun, menin kuitenkin vielä huoltopäällikön juttusille joka lupasi selvittää asian maahantuojalta. Soitin tänään jälleenmyyjälle joka kertoi että Sumekon takuuvastaavan mielestä Kawasakin pakoputki voi mennä rikki jos mopolla on ikää yli 5 vuotta ja kilometrejä 50tkm ilman että tuotteessa olisi virhettä. Että sellasta kawasaki laatua...

Myöhemmin siis selvisi että tuo edellinen ei pidä paikkaansa, jälleenmyyjä keksi omiaan.

no onneksi vika ei ole suuri itse korjattavaksi/korjautettavaksi mutta mutta....no se siitä.

- Yonez

noniin, otin yhteyttä jälleenmyyjään, tiskillä ollut kaveri tyrmäs asian oikeastaan ennenkuin oli edes kuunnellut loppuun, menin kuitenkin vielä huoltopäällikön juttusille joka lupasi selvittää asian maahantuojalta. Soitin tänään jälleenmyyjälle joka kertoi että Sumekon takuuvastaavan mielestä Kawasakin pakoputki voi mennä rikki jos mopolla on ikää yli 5 vuotta ja kilometrejä 50tkm ilman että tuotteessa olisi virhettä. Että sellasta kawasaki laatua...

no onneksi vika ei ole suuri itse korjattavaksi/korjautettavaksi mutta mutta....no se siitä.

- Yonez
Varmasti oli oikeassa siinä, että pakoputki voi mennä rikki viidessä vuodessa. Johan rauta ruostuukin luokkaa 1 mm vuodessa, jos on säälle alttiina.
Tosin tuossa sinun tapauksessasi syynä on varmasti joko epäonnistunut hitsaus, tai putken suunnittelu/asennusvirhe niin, että se joutuu alttiiksi liian suurelle tärinälle (väsymisvaurio hitsisauman rajaviivalla ns reunahaavassa).

noniin nyt JO sain vastauksen maahantuojan edustajalta eli seuraavaa
"Pakoputken hitsaussauman voit käydä korjauttamassa virhevastuun nimissä valtuutetussa Kawasaki huollossa. Uutta pakoputkea ei vaihdeta vaan hitsaussauma korjataan"

eli tässä teille esimerkki siitä että ei se takuuajan loppuminen aina tarkoita sitä että myyjän vastuu päättyy.

No putkenhan olen jo aika päivää sitten kerennyt hitsauttaa omakustanteisesti, mutta täytynee käydä paikallisessa liikkeessä kiittämässä esimerkillisestä asiakaspalvelusta
033102ass_1_prv.gif

Heh. toukokuussa kyselty ja elokuun puolessa välissä vastattu,
biggrin.gif
mitäpä sillä pyörällä sillä välin ois tehnykään..

Sinänsä yllätti että korjaavat, tokihan tuosta ei isoja kustannuksia liikkeelle tule.

Minulla kesti 29 vuotta ennenku sain sen putken puhki... Ja on lioteltu myös tiesuolassa.
062802moto_prv.gif
crazy.gif
Taattua KHI kamaa.

Orggista en viiti alkaa enää etsimään.

Hyvää esitaistelua....toivottavasti tieto pysyy maahantuojalla tallessa niin seuraavat voivat korjauttaa putkensa myös valtuutetuissa huolloissa maahantuojan piikkiin

sen olen tässä elämässä oppinut että jos itse ei pidä puoliaan niin ei sitä kyllä kukaan muukaan puolestani tee.

Tuolla aiemmin tässä ketjussa joku taivasteli että ihmisiltä on kadonnut todellisuuden taju, olen samaa mieltä mutta eri merkityksessä kuin kirjoittaja tarkoitti, miksi te ette pidä puolianne silloin kun siihen on mahdollisuus? Suomalaisten perisyntikö?

sen olen tässä elämässä oppinut että jos itse ei pidä puoliaan niin ei sitä kyllä kukaan muukaan puolestani tee.

Tuolla aiemmin tässä ketjussa joku taivasteli että ihmisiltä on kadonnut todellisuuden taju, olen samaa mieltä mutta eri merkityksessä kuin kirjoittaja tarkoitti, miksi te ette pidä puolianne silloin kun siihen on mahdollisuus?  Suomalaisten perisyntikö?
Hienoa että pidit puolesi ja mahtavaa että sait asialle myös hienon päätöksenkin vaikkei enää omaan tilanteeseesi vaikutakkaan.

Ketjun alkupuolen naureskelijat voivat mennä katsomaan peilistä omaa vittumaista naamaansa.

Välillä sitä ei tajua miksi myyjiltä löytyy niin hapanta naamaa jos menee takuuasian tai palautuksen kanssa tiskille. Eihän se heidän palkkapussistaan ole pois? Itteltä ei mene enään senttiäkään muutamaan liikkeeseen kun ongelmatilanteissa asiakasta kohdellaan kuin vittumaista urpoa josta pitäisi päästä eroon.
Toki on asiakkaita jotka valittaa aivan turhasta, tai esim vaatekaupoissa käy usein palauttamassa tällasia ostelin tonnilla vaatteita ja pitää palauttaa kun iski morkkis -lehmiä.

Välillä sitä ei tajua miksi myyjiltä löytyy niin hapanta naamaa jos menee takuuasian tai palautuksen kanssa tiskille. Eihän se heidän palkkapussistaan ole pois? Itteltä ei mene enään senttiäkään muutamaan liikkeeseen kun ongelmatilanteissa asiakasta kohdellaan kuin vittumaista urpoa josta pitäisi päästä eroon.
Toki on asiakkaita jotka valittaa aivan turhasta, tai esim vaatekaupoissa käy usein palauttamassa tällasia ostelin tonnilla vaatteita ja pitää palauttaa kun iski morkkis -lehmiä.
totta, niin asiakkaita kuin myyjiäkin löytyy moneen junaan, mutta sitä ihmettelen että miten asiakaspalvelutehtäviin on eksynyt niin paljon porukkaa joilla ei ole kaikki muumit laaksossa ja miksi lähtökohtana pitää olla myyjän kannalta helpolla pääsy ja asiakkaan kusetus...

Kyllä se monesti loppupeleissä on omasta pussista pois varsinkin, kun nykyään nuo merkkikorjaamotkin on loppupeleissä yksityisiä liikkeitä. Loppupeleissä rahallisesti se ei ole paljoa mutta silti jotakin.

VAAN olen täysin samaa mieltä ja ihmettelen sitä monesti, kun ollaan niin pitkin hampain vaihtamassa / korjaamassa rikki mennyttä tuotetta (tämä pätee muihinkin kuin moottoripyörien osiin).

Ei minkäänlaista empatiaa asiakasta kohtaan jolla nyt vain sattu menemään jokin rikki. Itse olen nyt tehnyt töitä kuutisen vuotta asiakaspalvelun puitteissa monet työntekijät minun alaisuudessa on valitettavasti asenteella "voi vitun asiakkaat". Tämmöset ei tietenkään kauaa minun tiimissä keiku jos ei asenne vaihdu.

Vihasenkin asiakkaan saa ajattelemaan pelkästään kuuntelemalla, olemalla ystävällinen ja auttamalla parhaansa mukaan mihin pystyy. Tämä on nykymaailmassa aika helvetin harvinanen asia.

Aika oudosti napsahtanut, tuskin menee mihinkään vakuutukseen tuo enään  
smile_org.gif

mutta väliaikaisesti haet vain mustaa kumia (auton sisärengas tms) teet siitä oikean kokoisen palan putken ympärille ja kiristät sitten letkunkiristimen tämän kumin päälle.

Näin putkimiehet paikkaavat "väliaikaisesti" vesiputkiakin, ja toimivat jopa muutaman vuoden sellaisenaan
biggrin.gif
biggrin.gif
Täytyy olla vitsi?  
biggrin.gif
biggrin.gif

,,saat varmaan tiiviiksi, mutta älä käynnistä!
wink.gif

Aika oudosti napsahtanut, tuskin menee mihinkään vakuutukseen tuo enään  
smile_org.gif

mutta väliaikaisesti haet vain mustaa kumia (auton sisärengas tms) teet siitä oikean kokoisen palan putken ympärille ja kiristät sitten letkunkiristimen tämän kumin päälle.

Näin putkimiehet paikkaavat "väliaikaisesti" vesiputkiakin, ja toimivat jopa muutaman vuoden sellaisenaan
biggrin.gif
biggrin.gif
Täytyy olla vitsi?  
biggrin.gif
biggrin.gif

,,saat varmaan tiiviiksi, mutta älä käynnistä!  
wink.gif
Oles ny!

Toiset vaan ei kehtaa polttaa kumia niinku myö kauhiat pomperit.

^.^

Back