• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Pakkomielteet ym. selkärangasta tulevat?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja juike1
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tää onko-takin-taskun-velcro/vetskari-varmasti-kiinni -syndrooma tuli vasta sen jälkeen kun tippui yksi avainnippu tielle taskusta. Sinne jäi auton ja pirtin avaimet
sad_orig.gif

Seiskavaihdetta haetaan tämän tästä...toisaalta olen joskus pöristellyt vitosella matka-ajoa
Parina kesänä on tullut tavaksi kiertää tiehen maalatut ryhmitysnuolet slalom-tyyliin ( silloin kun on kolmet merkit maantiellä peräkkäin...samalla kaistalla). Saas nähdä sattuuko leukaan jonain päivänä
tounge.gif

Pyörän parkkiin laiton jälkeen avaimet vetoketjutaskuun ja vetskari kiinni ja sen jälkeen taskun jatkuvaa kopelointia, että jos vaikka avaimet ois kadonneet sieltä. Tietenkin vilkun näpräämistä ja lisävaihteiden haeskelu.

- aina vasen saapas ja vasen hanska ensin. muutaman kerran olen kokeillut laittaa oikean saappaan ensin jalkaan ja meinannut ihan kaatua/kompastua
- sillointällöin lisävaihteita yritän löytää
- vilkkuvalon vilkuilu tai peukalolla katkaisimen painelu risteyksen jälkeen, vaikka olen jo varmasti painanut
- joskus peileistä pitää peilata itteensä (en tiedä miks, ehkä pitää tarkistaa onko aurinkolasit tai kypärähuppu suorassa)
- sivujalka pitää usein jalalla tarkistaa ja kallistuskulma silmällä tarkistaa
- joskus tuntuu ajon aikana, että pyörä laukee ihan just...usein tunteesta pääsee eroon (hetkeksi), kun kunnolla ottaa lähtöjä

+ melkeinpä kaikki muutkin mitä on jo tod.näk. kirjoitettu.

Kaikkia näitä "oireita" esiintyy tasaisesti sillointällöin ja joskus saatta mennä kauankin, ennenkuin taas neuroosit alkaa. Tosin tilastoa en ole pitänyt...

Nyt, kun olen tunnustanut taskujeni koplaamiset ja vilkun katkaimen painelun, tuntuu kuin tänään olisi tätä tapahtunut paljon vähemmän. Olenko parantumassa pakkomielteistä/-liikkeistä? Tämähän on kuin psykiatrilla, luulisin (en ole ollut, mutta TV:ssä nähnyt...)
idea3.gif

Kummaa porukkaa... tää pistää ajokamat niskaan, keliinsopivat tietysti, peruutaa mopon ja laittaa sen käyntin, moikkaa muijakullalle ja lähtee menemään, kohta tarkistaa ettei ryyppy oo päällä... sit matkalla turha räplätä käyttämättömiä kytkimiä, niinku vilkku.... takas pihaan nii mopo jalalle, kamat narikkaan ja hakeen bisse
smile_org.gif
haa, olihan toi vimonen pakkomielle
biggrin.gif

Kerran luin jostain rippituolista tai tunnustuksien luolasta tms. hauskan pakkomielteen:

Kaveri ajelee työmatkansa sellaista motaria pitkin jolla on vaihtuva nopeusrajoitus. Välillä sattuu sellainen tilanne, että rajoituksen näkee vaihtuvan juuri kun sattuu olemaan kohdalla. Tällöin tulee aivan pakottava tarve vetää käsi lippaan, suunnata katse nopeustauluun ja suorittaa ns. moottoriohimarssi. Reilun satasen vauhdissa siis.
biggrin.gif

Siinä on intti mennyt selkäytimeen. Kyltti komentaa ja sille on vedettävä kättä lippaan. Aye-aye, sir!

Saanut vähän kuulemma selitellä kimppakyytiläisille autossa...

Kaveri ajelee työmatkansa sellaista motaria pitkin jolla on vaihtuva nopeusrajoitus. Välillä sattuu sellainen tilanne, että rajoituksen näkee vaihtuvan juuri kun sattuu olemaan kohdalla. Tällöin tulee aivan pakottava tarve vetää käsi lippaan, suunnata katse nopeustauluun ja suorittaa ns. moottoriohimarssi. Reilun satasen vauhdissa siis.
biggrin.gif

Siinä on intti mennyt selkäytimeen. Kyltti komentaa ja sille on vedettävä kättä lippaan. Aye-aye, sir!

Saanut vähän kuulemma selitellä kimppakyytiläisille autossa...
*reps*

Tuosta vasen hanska ekaks "neuroosista"...

Oiskohan tuota osittain selitettävissä kätisyydellä. Itse aina tulee laitettua huomaamattakin oikea(!) hanska ensiksi. Se vaan menee jotenkin helpommin ekaksi, kun vasenkätinen olen...

Joten tulisiko oikeakätisiltä samaa kans, vai onko tää vaan vasurin lisäneuroosia, heh ;)

M.

Eihän siinä mitään,jos pääsee sentään loppuviimein liikenteeseen noiden pakkotoimintojen kanssa.Kun on kuitenkin sellaisiakin ihmisiä olemassa jotka eivät pääse kotoan pois ikinä,kun pitää käydä tarkistamassa kahvinkeitin moneen kertaan,että on sammuksissa,kunnes tulee hellan levyjen vuoro ja niitä tarkastetaan useampi kerta,kun ensin on käyty pihassa kääntymässä.Sitten tulee kraanojen vuoro,kirjahyllyssä olevien esineiden tarkistus,että ovat suorassa etc etc.. Siinähän sitä onkin sitten päivä kätevästi pulkassa,eikä tarvi enää lähteä mihinkään
062802jumpie_prv.gif

Onneksi pystyy elämään itse sen kanssa,että seiskaa yrittää päälle.Sitten on muutama tälläinen erilainen toiminto.Kun vastaan tulee auto niin asetan itselleni tavoitteeksi sähkötolpan jonka kohdalla pitää olla ennen autoa kun kohdataan.Enkä astu suojatiellä valkoisille ollenkaan ja kävellessä jalan pitää olla ilmassa sähköpaalun kohdalla.Eli ikäänkuin astua sen yli

lookaround_orig.gif

En sitte tiedä mitä tapahtuisi,jos astuisi valkoiselle osalle suojatiellä vahingossa,mutta tokkopa siitä mitään hyvää seuraa..
sad_orig.gif

Oiskohan tuota osittain selitettävissä kätisyydellä. Itse aina tulee laitettua huomaamattakin oikea(!) hanska ensiksi. Se vaan menee jotenkin helpommin ekaksi, kun vasenkätinen olen...

Joten tulisiko oikeakätisiltä samaa kans, vai onko tää vaan vasurin lisäneuroosia, heh ;)

M.
Ei ole kätisyydellä selitettävissä.
En tiedä miksi niin ja mistä se johtuu mutta aina tulee ensin laitettu oikea hanska kun se on vaan jotenkin helpompi laitaa ja myös jalkineet tulee laitettu samassa järjestyksessä. Niin, siis olen oikea kätinen. ;)
Se jotenkin tulee selkärangasta että oikea ensin ja siten vasen. Kai se siten siihen "neuroosi" piikkiin voi laitaa.
tounge.gif

Anyway tärkein on että ajokamat on saatu päälle ja pääsee ajamaan.
062802moto_prv.gif

Nyt, kun olen tunnustanut taskujeni koplaamiset ja vilkun katkaimen painelun, tuntuu kuin tänään olisi tätä tapahtunut paljon vähemmän. Olenko parantumassa pakkomielteistä/-liikkeistä? Tämähän on kuin psykiatrilla, luulisin (en ole ollut, mutta TV:ssä nähnyt...)  
idea3.gif
Ite kans olen huomannut nyt parin päivän aikana, että ei ole esiintynyt noita oireita. Tai no, eilen jouduin parkeeraamaan sateen kostuttamalle hiekkaparkkikselle, niin siinä piti hieroa sitä mopoa hieman.

BS... tänään viimeks taskut auki ja vasta valoissa hiffasin - no onneks oli tyhjät ja himassa märät ;)

edit:typo

Mopoilun vapauden tunteesta tulee nautittua niin, että avopottaa käyttäessä sylkäisee sivulleen esim stop-merkille pysähtyessä. Viime viikolla huono keli pakotti käyttämään umpikypärää. Opittu huono tapa kostautui.
Tuli mieleen äidin opetus: Älä syljeskele, se on rumaa.

Joka ikinen kerta liikkeelle lähtiessä on sellanen tunne että onkohan kaikki ok. Sitten tsekataan kypärän hihnat, taskujen vetskarit, housujen lahkeiden kiinnitys, onkohan se sivutuki nyt ylhäällä, onko bensaa, kuulostaako kone jotenkin oudolta, onkohan renkais tarpeeks ilmaa, millon viimeks rasvasin ketjut, tod.näk olen unohtanu jotain mut anti olla ja menoks!
Ajonaikaisina neurooseina vilkun katkaisija, 1. ja 6.vaihde, kypärän tuuletusräppänöiden säätäminen.
Tuntien kuluttua jossain hienojen mutkateiden päässä kahvilassa huomaa unohtaneensa lompuukin toisen takin taskuun.
nixweiss.gif

Oiskohan tuota osittain selitettävissä kätisyydellä.
Itsellä tuo johtuu kellosta. Kello on vasemmassa ranteessa, ja vaikkei kloku mikään 48 mm Panerai olekaan, niin se hanska on helpointa ohjata oikeaan asentoon oikean käden paljailla sormilla.

Siksi vasen hanska aina ensin.
smile_org.gif

Oikea saapas ekana ja hanskat päinvastoin, eli vasen ensin. Joskus hätäpäissäni laitoin oikean hanskan ensin, niin poishan se piti sitten riisua ja alkaa homma alusta
smile_org.gif

Back