• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Pakkomielteet ym. selkärangasta tulevat?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja juike1
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sen pohjalta ajattelin aloittaa tänne Yleiselle puolelle ihan oman ketjun aiheesta pakkomielteet yms. Lähinnä moottoripyöriin & niillä ajamiseen liittyvät pakkomielteiset touhut hakusessa, mutta muistakin saa (ja pitää) kertoilla niin saadaan naureskella!
)
Vaimokkeen ikuinen huoli siitä, et pysyykö se nyt varmasti pystyssä
tounge.gif
mistä lie moisen kammon saanut.

nixweiss.gif

Niin tuo kysymys kuuluu jok ikinen kerta ku mopotia parkkeerataan.
Piti aivan tarkentaa
tounge.gif

Aina laitan niin vasemman hanskan ennen oikeaa kuin vasemman ajokengänkin jalkaan ennen oikeaa. Johtunee siitä, että olen valinnut muutoinkin tuon left hand pathin kuljettavakseni
smile_org.gif

Tänä aamuna yritin hoidella pukemishomman mahd. luontevasti, samalla itseäni tiukasti tarkkaillen
wink.gif
Ajopöksyihin sujahti ekana oikea koipi, ja samaten ajokenkä meni ekana oikeaan jalkaan. Kädet menee takin hihoihin kutakuinkin samanaikaisesti, takin pukeminen tyylillä "takki suorille käsille, kädet hihoihin ja painovoima hoitaa loput". Hanskojen pukemista oon seuraillu jo jonkin aikaa
biggrin.gif
, ja useemmin menee vasuri eka, mut aika useesti meinaa mennä oikea ihan väkisin ekana, eli tuohon ei sit liene rutiinia tullu...

(Tänä aamuna muuten en painellu vilkun katkaisijaa yhtään kertaa suotta...
biggrin.gif
)

Hei,

Tällainen juttu tuli mieleen. Yksi kaveri sanoi kuulleensa kaveriltaan, että moottori pitäisi sammuttaa siitä punaisesta napista eikä avaimesta. Itse olen aina sammuttanut avaimesta. Menee kuulemma vauhtipyörä paskaksi...

Itse en ole hirveästi ajatelut asiaa, mutta luulen että molemmista tavoista seuraa ainoastaan se, että sytytysvirta katkeaa ja moottori sitten sammuu. Toisekseen luulisi käyttöohjekirjassa olevan mainittu asiasta, jos olisi tärkeä. Ja kolmanneksi luulisi insinöörien suunnitelleen moottorin osat niin kestäviksi, et kestää minkälaisen sammuttamisen vaan, kun kerta kestää yli 10k kierroksiakin helposti.

Lisäksi tuosta johtuen olen pari kertaa miettinyt minuutin verran, et miksei lähde pyörä käyntiin. Mittaristossa lukee vaan "CHECK". Kerran meinasin jo lähtee sanomaan, et nyt on pyörä rikki, mut onneksi huomasin sitten, et sammutusnappi se vaan oli pohjassa.

Myös jos pyörä on pysäköitynä sillein, et vasemmalla puolella on katukiveys pyörän tasoa korkeammalla siten, että pyörän päälle noustessa vasen jalka tulee siihen kiveyksen päälle, niin monesti jää se sivujalka alas ja sitten tulee ihmeteltyä, et mikä on kun ei käynnisty.

Hei,

Tällainen juttu tuli mieleen. Yksi kaveri sanoi kuulleensa kaveriltaan, että moottori pitäisi sammuttaa siitä punaisesta napista eikä avaimesta. Itse olen aina sammuttanut avaimesta. Menee kuulemma vauhtipyörä paskaksi...
Hei!

Sano sun kaverin kaverille, että se puhuu täyttä paskaa.

T. Myös jonkun kaverin kaveri.

En mäkään ymmärrä sellasia, jotka tappokatkasimesta sammuttaa. Sitten tulee paineltua turhaan starttia, ja ihmeteltyä, mikä s****na siihen nyt tuli??? Vilkkuneuroosi ja 7-vaihde rulaa...

Yksi kaveri sanoi kuulleensa kaveriltaan, että moottori pitäisi sammuttaa siitä punaisesta napista eikä avaimesta. Itse olen aina sammuttanut avaimesta. Menee kuulemma vauhtipyörä paskaksi...
Ihan samalla tavalla se motti pysähtyy, sammutti sen kummasta tahansa. Jos et usko niin kokeile molempia tapoja peräkkäin ja kuullostele antaako motti erilaiset sävelet pysähtyessään
biggrin.gif

Mulle on jostain sellanen käsitys pesiytyny että se tappokatkaisin on enemmänkin vähän niinku "hätäkatkaisin". Ja uudemmissa pyörissä tietty sillonkin hyötyä kyseisestä katkaisijasta jos jostain syystä tarvii pitää virrat päällä ilman että mylly jauhaa, niin ei bensapumppu mölyä suotta kun on katkaisin offilla. Ja ihan kun oisin jopa pyörän manuaalistakin bongannu jotain sen suuntaista että ensisijaisesti pyörä pitäis sammuttaa avaimesta, eikä siitä katkaisijasta... Mut loppujen lopuks taitaa olla yks vitun maku kummasta sammuttaa.

No tulee itekkin räplättyä vilkkukatkaisiaa useasti. Monesti olen nauranut itselleni radalla ajessa kun sielläki sitä vilkkua pitää ottaa pois päältä
omg.gif

No just toi aina yllättää ja huvittaa että joka kerta kun on pyörää käännetty niin oikaistessa kuuluu vilkku palauttaa, vaikka vain mutka kyseessä! Hauska kuulla että radallakin... aika tiuhaan käy sitten peukalo napilla
tounge.gif

Mutta mieluummin turha refleksi kuin turha vilkutus
sport05.gif

Back