Hei,
Tällainen juttu tuli mieleen. Yksi kaveri sanoi kuulleensa kaveriltaan, että moottori pitäisi sammuttaa siitä punaisesta napista eikä avaimesta. Itse olen aina sammuttanut avaimesta. Menee kuulemma vauhtipyörä paskaksi...
Itse en ole hirveästi ajatelut asiaa, mutta luulen että molemmista tavoista seuraa ainoastaan se, että sytytysvirta katkeaa ja moottori sitten sammuu. Toisekseen luulisi käyttöohjekirjassa olevan mainittu asiasta, jos olisi tärkeä. Ja kolmanneksi luulisi insinöörien suunnitelleen moottorin osat niin kestäviksi, et kestää minkälaisen sammuttamisen vaan, kun kerta kestää yli 10k kierroksiakin helposti.
Lisäksi tuosta johtuen olen pari kertaa miettinyt minuutin verran, et miksei lähde pyörä käyntiin. Mittaristossa lukee vaan "CHECK". Kerran meinasin jo lähtee sanomaan, et nyt on pyörä rikki, mut onneksi huomasin sitten, et sammutusnappi se vaan oli pohjassa.
Myös jos pyörä on pysäköitynä sillein, et vasemmalla puolella on katukiveys pyörän tasoa korkeammalla siten, että pyörän päälle noustessa vasen jalka tulee siihen kiveyksen päälle, niin monesti jää se sivujalka alas ja sitten tulee ihmeteltyä, et mikä on kun ei käynnisty.