• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Pakettiauton törmäys nokialla ja oikeuden käynti t

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nightrider
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
terve tuloo TAMPEREEN KÄRÄJÄOIKEUTEEN 14.3.2005 ALKAEN klo 09.00.puolustaan kaikkia motoristeja! ps:ilmotelkaa jos tuutte! terv:nightrider
pss:katotaan suomen tieliikenne lait?

Jaahas, että se meni sitten sinne... Pidäppä foorumia ajantasalla ja tsemppiä "otteluun"
thumbs-up.gif

Ymmärtääkseni siis kyseessä on tämä juttu

Tuollahan asian taustoja on hiukan jo puitukkin...

Tsemppiä matkaan nightriderille!

Niinpä ... kolmion takaa ei tietenkään saa tulla .. selvähän tuo.

Helsingin Sörnäisissä kävi niin, että taksi kääntyi vasemmalle, kun pari hurjaa kisaili autoilla ja ajoivat suoraan melko haipakkaa ja poks - ikävästi kävi. Oikeudessa todettiin, että taksi ei tietenkään saanut kääntyä eteen .. selvähän tuo, mutta sitten astui kuvaan vauhti. Pidettiin täysin arvaamattomissa olleen sen, että kuinka lujaa ne veijarit oikein tulivat ja tulivathan ne (niin perkeleesti). Oltiin sitä mieltä, että ns. normaalinopeuksissa taksari olisi pystynyt järjellisesti arvioimaan, että oliko turvallista kääntyä vasemmalle. Poitsujen kisailun vuoksi nopeudet olivat ehkäpä reilusti yläkanttiin ja taksari ei väittämän mukaan pystynyt arvioimaan vastaantulleiden nopeuksia "normaalilla tai kohtuullisella" tavalla ja siksi siis teki väärän arvion. Taksin matkustaja kuoli .. vai oliko niita useampikin. Paha juttu sinänsä.

No .. miksi sitten kirjoitin koko jutun .. siksi, että jotkut yllättävät asiat saattavat kääntää juttujen lopputulemia hieman totutusta poikkeavalla tavalla.

Tästä nimenomaisesta jutusta en tiedä yhtään mitään .. enkä lähde tätä nimenomaista asiaa repostelemaan. Ihan kaikki tapaukset ovat yksilöllisiä, eivätkä riipu, roiku tai johdu mitenkään mistään muista maailman jutuista. Se, että ollaan oikeudessa, kertoo mielestäni kuitenkin sen, että jonkin verran erilaisia näkemyksiä on liikkeellä. Jos asia ei olisi esillä oikeudessa, niin silloinhan kaikki osapuolet olisivat yksimielisiä tapahtumien kulusta. Toivottavasti kaikki menee kuitenkin hyvin.

Pukut nyt pystyyn vaan kanssamotoristille, ja toivotaan että kaikki kääntyy vielä parhaan päin
thumbs-up.gif

Ei ole kiva mennä syytetyn penkille istumaan, vaikka kuinka oikeassa olisi, ja vaikka kuinka hyvä asianajaja tai oikeusavustaja sitten olisi, sen tiedän. Rauhallisesti vaan, ja paljon tupakkaa mukaan, niin eiköhän se siitä
smile_org.gif

Olin todistelemassa oikeudessa. Vastakkain olivat jalankulkija ja
autoilija. Jalankulkija oli mennyt pahasti solmuun ja olikohan se
niin, että yleinen syyttäjä puuttui asiaan viran puolesta .. no samapa tuo.
Mutta lopputuomiossa syyllisyys jaettiin muistaakseni 60%-40%
suhteessa. Niin, että täysin syyttömiä tai kokonaan syllisiä ei
siis lopulta ollut kumpikaan. Mielenkiintoista sinänsä.

Käsittääkseni noi kolarit menee aina käräjille jos tulee henkilövahinkoja.Ei auta vaikka osapuolet olisivat samaa mieltä asiassa ja toistensa syyllisyydestä.

Itse olin mukana kolarissa autollani jossa toinen osapuoli ajoi autollaan kolmion takaa kylkeeni kun olin jo risteysalueella.Vastapuoli oli ottanut hieman lääkitystä(diapameja)ja käräjille sitä sitten mentiin.Kuinka ollakkaan vastapuoli oli syyllinen mutta sainpa itsekkin sakot liikenneturvallisuuden vaarantamisesta.Minulla ei ollut ylinopeutta ja itse en rikkonut millääntavalla liikennesääntöjä.Tuomioni peruistui siihen että minun olisi pitänyt sovitta nopeuteni tilanteen vaatimalla tavalla ja ottaa tarkemmin huomioon toiset tienkäyttäjät ja ennalta arvaamattomat seikat liikenteessä.Että NÄIN se meni.Vastapuoli sai 270€ sakkoa ja vuoden ajokielto(opiskelija).Mulle sakkoa 260€(työssä) ja todistajan palkkio 35€.Ja auto tietysti lunastukseen.Vastustaja tietysti maksoi auton ja muut kulut.
veryangry.gif

Pukut nyt pystyyn vaan kanssamotoristille, ja toivotaan että kaikki kääntyy vielä parhaan päin  
thumbs-up.gif

Ei ole kiva mennä syytetyn penkille istumaan, vaikka kuinka oikeassa olisi, ja vaikka kuinka hyvä asianajaja tai oikeusavustaja sitten olisi, sen tiedän. Rauhallisesti vaan, ja paljon tupakkaa mukaan, niin eiköhän se siitä  
smile_org.gif
Joo rauhallisuutta ja rahaa oman asianajajasi palkkioon esim. 5000 euroa. Nahkapäätös siitä kumminkin tulee ja joudut maksumieheksi, oletpa kuinka oikeassa hyvänsä
crazy.gif

Otan osaa jo etukäteen
confused_orig.gif

Paha juttu...............auto oikealta kolmion takaako?Keulat vastakkain, kummalla kaistalla? Mikä mopon nopeus?

Veikkaisin "läpihuutojuttu" tuomarille...........tämä vain oma mielipiteeni..........
withstupid.gif

tieliikkennelain mukaan kolmion takaa ei saa tulla kenenkään eteen!
Niinhän sitä on aina opetettu.. Kiinnostaa kyllä tietää syyttäjän perusteet sen säännön kumoamiseksi..
Oliskos perusteena ylinopeus huono arvaus?
Olis, ainakin sen perusteella, että asianomainen itse kertioi ajaneensa aluella sallittua nopeutta ennen mälliä.
Vaikka onhan se totta että sillä ei varmaan tule olemaan kovinkaan paljoa painoarvoa tapauksen käsittelyssä.

sanoi:
Ps. En tunne tapausta enkä niinollen ota itse tapahtumiin mitään kantaa
nixweiss.gif
Et ota kantaa... mutta kuitenkin tarjoat automaattisesti ylinopeutta syyksi onnettomuuteen? Mielenkiintoista.
nixweiss.gif
033102bebe_1_prv.gif

No vakavissaan puhuen, samaa mieltä olen siitä että jonkinlainen "poliitisesti korrekti" lopputulos lienee luvassa, varmaan mp-kuski 'syyllistetään' jollakin tavalla vähintäänkin 50/50 -periaatteella, todenäköisesti väitetyn ylinopeuden takia, ja sakot vähintään rapsahtaa.
No, vahinko mikä vahinko, hyvä ettei sen pahempaa sattunut kellekään.

tieliikkennelain mukaan kolmion takaa ei saa tulla kenenkään eteen!
Niinhän sitä on aina opetettu.. Kiinnostaa kyllä tietää syyttäjän perusteet sen säännön kumoamiseksi..
Oliskos perusteena ylinopeus huono arvaus?

sanoi:
Ps. En tunne tapausta enkä niinollen ota itse tapahtumiin mitään kantaa
nixweiss.gif
Et ota kantaa... mutta kuitenkin tarjoat automaattisesti ylinopeutta syyksi onnettomuuteen? Mielenkiintoista.
nixweiss.gif

033102bebe_1_prv.gif
Kannattaiskohan harjoitella luetun ymmärtämistä
wink.gif

Vaikka eihän siinä sen jälkeen mitään mielenkiintoista olisikaan
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

thumbs-up.gif

smile_org.gif
Joo rauhallisuutta ja rahaa oman asianajajasi palkkioon esim. 5000 euroa. Nahkapäätös siitä kumminkin tulee ja joudut maksumieheksi, oletpa kuinka oikeassa hyvänsä
crazy.gif

Otan osaa jo etukäteen
confused_orig.gif
Sä se sit osaat kannustaa....
sad_orig.gif

Back