• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Päivän lenkki mopolla - kamera mukana

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ek@
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Piti käydä hieman ajelemassa, oli aika rouhea keli tuollainen lumimyrsky ajella
biggrin.gif
IMG_8478%252520%252528Custom%252529.JPG

Haloo Huurre...
Ajelin tänään reitillä Ivalo - Nuotgam - Rovaniemi ja oli ihan vitullinen lumipöly...eli ihan ihanne kelit sulle... itse tosin "creambutton" tyylillä, eli Voortilla..

<OT>
Hetken jo kattelin että ek@ on vaihtanut HP:n matkaversioon vaan eipä mitä, taisin erehtyä, ohan sielä vielä HP:kin..

Mutta asiaan ot, kiitokset ek@lle viimekesän jeeseistä Triumppikauppojen suhteen
smile_org.gif

Pyörä tuli kuntoon vähintäänkin kiitettävällä aikataululla ja samaan syssyyn vaihdettiin ketjut ja rattaat.

</OT>

No hitsipilli, kun ei perjantaibrandyissä tule heti mieleen triumppikaupat. Mitähän mää taas olen säätänyt
tounge.gif

Joo, tämä HP2 Sport on uusi. Joku ilmojen herra oli poistanut pidon mun normaalilta kaahausreitiltä ja edellinen meni rikki. On lisäksi tuo matkalehmä ja vanha HP2 Megamoto. Pitäisi olla vielä ainakin yksi mopo lisää, kun paikallinen huoltoliike vähän aikaa sitten naureskeli, kun mun kaikki kolme mopoa oli yhtäaikaa huollossa, niin olisi edes yksi ajossa samaan aikaan.

Haloo Huurre...
Ajelin tänään reitillä Ivalo - Nuotgam - Rovaniemi ja oli ihan vitullinen lumipöly...eli ihan ihanne kelit sulle... itse tosin "creambutton" tyylillä, eli Voortilla..
No oota-oota ny HSRC, tässä vasta 6 viikkoa sitten jutailin siellä ja nyt tänään asentelin uusia rinkuloita alle (satapiikki), ku sain ensin kolattua autotallin ovet sepposen selälleen, tuntumaa otan ensin et kuinka "karkaa alta" ja että varoittaako edes....

Oliko siellä tuulta kans...jos ei nii sit vielä sitä oottaa ?
sport05.gif

Laskuvarjostinkerholla ihan "dymä" ....

Kevväillä sitten JOS lumisae lakkaa....

Joulukuusi löytyikin helposti...ei tarvita edes sahaa tänä vuonna...
wink.gif

Etuseen tuntumaa eri harjoitteilla & asfalttiajoa....
062802moto_prv.gif

Pari talvea menty ilman ja pari koleme vieläkin pienemmilä kuin kuvassa....
biggrin.gif
nyt alla tuota 3:tta vasemmalta (Rus Ice:a)

Edit: Löydätkö kuvasta 2 katulaillista nastaa
biggrin.gif

No kuva on eiliseltä reissulta ja silloin tää tie oli kauttaaltaan jäässä ja meno tuntui mahtavalta.
Mutta tänään pito oli poissa .
Märkä,pehmeäja paksu lumi niin ei mitään pitoa .
Millon lähtee etunen ja millon takaa pito katoaa , olipa mukavaa , ei ollut kylmä miehellä
smile_org.gif

Mutta siis jos ei ole hyvä polanne tai jäätä niin minun on saatava jalkaa maahan tukevammin .
Ei kun ralläkkätä ja hitsivehkeitä esille ja Gessuliini on saatava alemmas jollain konstilla .
Tai sitten pitää tehdä sentin paksuinen penkki .
Mutta eikö kukaan ole laskenut Gessua oikeesti alemmas millään konstilla
confused_orig.gif

Äsken tiirailin iskareita ja niiden kiinnityksiä pari tuntia ja suunnittelin kolttosia ja eihän tuo hirveä homma ole pudottaa 5-10 cm mutta sitten kipinöitä lentää ja säätö siihen on laitettava että saa kesäksi takaisin vakiokorkeuteen.

Haloo Huurre...
No oota-oota ny HSRC, tässä vasta 6 viikkoa sitten jutailin siellä ja nyt tänään asentelin uusia rinkuloita alle (satapiikki), ku sain ensin kolattua autotallin ovet sepposen selälleen, tuntumaa otan ensin et kuinka "karkaa alta" ja että varoittaako edes....

Oliko siellä tuulta kans...jos ei nii sit vielä sitä oottaa ?
sport05.gif

DSC05341.jpg

Laskuvarjostinkerholla ihan "dymä" ....
DSC05348.jpg

Kevväillä sitten JOS lumisae lakkaa....
DSC05352.jpg

Joulukuusi löytyikin helposti...ei tarvita edes sahaa tänä vuonna...
wink.gif

DSC05358.jpg

Etuseen tuntumaa eri harjoitteilla & asfalttiajoa....
062802moto_prv.gif

DSC05329.jpg

Pari talvea menty ilman ja pari koleme vieläkin pienemmilä kuin kuvassa....
biggrin.gif
nyt alla tuota 3:tta vasemmalta (Rus Ice:a)
...no ei ollut eilen pahemmin tuiskua, mutta kaamos + lumipöly + tokkakaupalla poroja tiellä oli toki mielenkiitoinen yhdistelmä... eilenhän ajettiin lapissa liki 30 porokolaria ja vimosen viikonaikana n. 150 Petteriä vaihto hiippakuntaa...

No hitsipilli, kun ei perjantaibrandyissä tule heti mieleen triumppikaupat. Mitähän mää taas olen säätänyt  
tounge.gif

Joo, tämä HP2 Sport on uusi. Joku ilmojen herra oli poistanut pidon mun normaalilta kaahausreitiltä ja edellinen meni rikki. On lisäksi tuo matkalehmä ja vanha HP2 Megamoto. Pitäisi olla vielä ainakin yksi mopo lisää, kun paikallinen huoltoliike vähän aikaa sitten naureskeli, kun mun kaikki kolme mopoa oli yhtäaikaa huollossa, niin olisi edes yksi ajossa samaan aikaan.
Heh...
biggrin.gif

Eräs onneton motoristi (?) kaipasi viime kesänä hiukkasen apuja Malagan suunnalta Triumppikauppaa etsiessä jotta sai mopon taas menokuntoon.

Muutamaankin kertaan tuossa kesäkuussa soiteltiin puolin ja toisin
smile_org.gif

Rengaspaineiden hianosäätöä nuoskalumella..

Laavulla...

Pohdintaa..

Toleranssit 1.0 - 1.4 kpa...?

Tsiigataan seuraavaksi asfalttiajo pitäskös nostaa....ja sit vielä kuorman kanssa...
062802moto_prv.gif

tounge.gif

Heh...  
biggrin.gif

Eräs onneton motoristi (?) kaipasi viime kesänä hiukkasen apuja Malagan suunnalta Triumppikauppaa etsiessä jotta sai mopon taas menokuntoon.

Muutamaankin kertaan tuossa kesäkuussa soiteltiin puolin ja toisin  
smile_org.gif
No sehän se. Hönöpäissään vaan ihmettelin, että kuka on Triumpin ostanut täältä...

Kun ei kerta lumiajohommiin pääse kotona niin sitten on sama jutailla vaikka kuivilla teillä, eli kuvasia alkuviikolta...
biggrin.gif

img3380751.jpg

Otsikon kylältä..
img3380776.jpg

Fugen valot..
img3380778.jpg

Aallot kertoo että voisi tulla hyvä jutailukeli.. ?
img3380794.jpg

Remmi koossa & menox !
062802moto_prv.gif

img3380796.jpg

Pujottelukisa käynnissä...
tounge.gif

img3380798.jpg

Rondan tietä ylös...
062802moto_prv.gif

img3380827.jpg

Tientukot jarruttelee kun mutkanäkyyvyyttä ei ole..
crazy.gif

img3380839.jpg

Pisutauko -ja jatkuu...
062802moto_prv.gif

img3380843.jpg

Kuka eka...?. (no ek@ tiätysti...meni jo..)
img3380844.jpg

Onhan täällä suoraakin pätkää...
img3380848.jpg

Los dos siestalos...amigos !
062802moto_prv.gif

Ja tältä viikolta...
062802moto_prv.gif

img3381272.jpg

Toro !....etsi kuvasta  
biggrin.gif

img3381276.jpg

Kuilun partaalla  
omg.gif

img3381278.jpg

Wanha silta
img3381334.jpg

(M)ega-Sport  
bowdown.gif

img3381338.jpg

Fake-Lake  
eek.gif

img3381342.jpg

Pit Stop ...
img3381343.jpg

Mäkeen....vasta puolivälissä..
sport05.gif

Ja vielä parit tuplakilikattavat panoraamat:

062802moto_prv.gif

Aurinko paistoi, tiet lähes kuivia ja 7-8 astetta lämmintä eli puuskittaista tuulta lukuunottamatta olosuhteet olivat samanlaiset kuin monesti keskellä kesääkin. Puissa vaan vähemmän lehtiä.

img3384357.jpg

img3384356.jpg

Uusi kausi korkattu.

Pilven alla on vähän synkkää:

Sateenkaari pilven alareunassa:

Mutkaa:

Kevät ja kukkaset:

Pellot alkaa vihertää:

Piti lähteä lunta metsästämään, mutta Sierra Nevadassa oli vähän nihkeästi. Rinteitä oli toki avoinna:

Eilenä piti poiketa vielä 3:nen kerran kokeilemassa thuliliiviä ja olihan se ihan "kuumaa" kuutamolla
DSC06380.jpg

Pakko topata välillä vilvoittelemaan vaikka vaan -16´c varjossa

DSC06314.jpg

Tuu ek@ tänne jutailee kun sitä lunta etsit

DSC06343.jpg

Täyskuu tekee hulluksi mut mähän olin jo....

DSC06347.jpg

Liekkejä pitää olla kans...

DSC06374.jpg

Eilen kävin pyörimässä lähiseudulla. Edessä rallinasta -kingsi (6mm), takana liimanasta T63 (4mm). Oli mielestäni aika hyvä kombo täällä lähellä ja auratuilla/polanteisilla teillä. Sutii herkästi mutta sladi on hallitun oloinen vaikken muuten osaakaan.

@mchuurre viimeisimmät kuvat ei näy kuin copy-paste url:lla, taitaa saitti estää hotlinkkauksen kuviin.

Back