• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Paha läheltä piti tilanne.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jone-83-
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kävi sitten näin.olin ajamassa töistä kotia kohti,ajoin rajatorpantietä laaksolahteen päin ja jäin ensimmäiseksi vihdintien yli meneviin valoihin.valo vaihtui vihreäksi ja kiihdytin todella rauhallisesti kunnes punainen seat cordoba kääntyy rajatorpantien toisesta suunnasta punaisia päin suoraan eteeni kääntyen vihtiin päin noin 50-60-kmh.risteys on hyvin tuttu ja tiedän,että valoissa on aikamoinen viive siitä kun kääntyvien valo vaihtuu punaiseksi ja siinä välissä kun olin päässyt jo puoliksi yli niin minulle oli palanut vihreä ainakin noin 3sekuntia.onneksi olin hakenut juuri tytön tarhakamat jotka veivät niin paljon tilaa että jouduin jättämään reppuni auki,jos olisin lähtenyt valoista normaalisti kiihdyttäen niin olisin varmasti jäänyt alle.olisi todellakin mieli tehnyt lähteä perään ja leipoa kyseistä kusipää runkkaria olan takaa turpaan
mad.gif
onneksi kuitenkin kävi tällä kertaa näin.Missä ne poliisit on silloin kun niitä tarvittaisiin?

Eihän sitä nyt sentään turpaan kannata kaikkia epäkelpoja ajelijoita leipoa. Joka toisella olisi naama ruvella ja silmät mustana.
biggrin.gif

Hyvä, että selvisit pelkällä säihkähdyksellä ja vahingoitta.

Ja poliisit ovat aina väärässä paikassa silloin kun niitä todellisuudessa kaivattais.
Nyt on vieläpä tehostettu nopeusvalvontaviikko meneillään;
sinivuokkoja puskat, sillan päälliset ja tienposket täynnä.

Aikaa ei riitä t o d e l l i s e e n ongelmaan = eli punaisia
päin ajavien sakottamiseen.
Täällä pääkaupunkiseudulla näitä värisokeita kuskeja on ihan
yllin kyllin. Mikä on lopputulos ? Pian taas lehdistössä taivastellaan hengetöntä motoristia - kiihdyttikö se liian lujaa
jne. jne.

veryangry.gif
- 'be careful out there'

Itsekkin tosta risteyksestä usein ajelen ja kyllähän sieltä "vanhoilla" vihreillä usein ajellaan,kyllä tulee varsinkin nykyään tarkkaan kateltua risteyksissä vaikka kuinka vihreä palaisi,tuntuu vaan ihmisillä olevan aina niin v***nmoinen kiire jokapaikkaan.

Mutta mielestäni vielä ikävämpi risteys niillä nurkilla liikuttaessa on pähkinärinteessä siinä ravintola hasselin nurkalla.Sieltä tullaan kolmion takaa hyvin usein eteen ettei kuskilla edes pää käänny myös linja-autoa olen joutunut väistelemään muutamia kertoja
veryangry.gif

Itsekkin tosta risteyksestä usein ajelen ja kyllähän sieltä "vanhoilla" vihreillä usein ajellaan,kyllä tulee varsinkin nykyään tarkkaan kateltua risteyksissä vaikka kuinka vihreä palaisi,tuntuu vaan ihmisillä olevan aina niin v***nmoinen kiire jokapaikkaan.

Mutta mielestäni vielä ikävämpi risteys niillä nurkilla liikuttaessa on pähkinärinteessä siinä ravintola hasselin nurkalla.Sieltä tullaan kolmion takaa hyvin usein eteen ettei kuskilla edes pää käänny myös linja-autoa olen joutunut väistelemään muutamia kertoja
veryangry.gif
Jeps, tääl asutaan ja nuita valoja kateltu eräänki kerran ja romukasoja...on vissiin ruumisautokin pari hesmuu tosta hakenu, tosin kotilo-sellaisia...
Mä en mopolla (enkä autolla) lähe IKINÄ vihreillä, kattomatta silti ensin oikeelle ja vasemmalle..senhän äiti opetti jo mulle 6 vuotiaana, kun koulumatkalle lähdettiin!
thumbs-up.gif

On meinaan eräänkin kerran käyny niin, että sielt huitasee auto sataa nokan edestä ohi..jotta..hui... Siin olis käyny tosi pahasti, jos oisin vaan ummikkona luottanu omiin vihreisiin valoihin!
Olkaa ihan oikeesti tarkkana ja varsinkin jos on viel kyytiläinen.
Jos siel takan joku alkaa tööttäilee, et "mene nyt helvetti", ni mene sitä tokkaa turpaan ennemmin  
tounge.gif

Nii ja piti editoida, jotta kyl se joskus siel jonon hännil ottaa aivoon, kun vihreet on palanu jo tovin ja siel vast kännykkään puhuva kotilokuski alkaa hakee ykköstä pesään jne jne..
Aatteleepi aina, että noistakin valoista ois menny monta autoo/mopoo, tän kolmen sijaan...mutta mutta..anyway...
Vois aina jokainen tielläliikkuja ajatella VÄHÄN muitakin, eikä vaan sitä itteesä! Sen kun sais jotenki taottua kaikkien kaaliin, ni meilhän ois KIWAA liikkuu täällä "jääkarhujen maassa"... Huoh..ehkä huomenna
sad_orig.gif

Hyvä, että selvisit pelkällä säihkähdyksellä ja vahingoitta.

Ja poliisit ovat aina väärässä paikassa silloin kun niitä todellisuudessa kaivattais.
Nyt on vieläpä tehostettu nopeusvalvontaviikko meneillään;
sinivuokkoja puskat, sillan päälliset ja tienposket täynnä.

Aikaa ei riitä  t o d e l l i s e e n  ongelmaan = eli punaisia
päin ajavien sakottamiseen.
Täällä pääkaupunkiseudulla näitä värisokeita kuskeja on ihan
yllin kyllin. Mikä on lopputulos ? Pian taas lehdistössä taivastellaan hengetöntä motoristia - kiihdyttikö se liian lujaa
jne. jne.

veryangry.gif
  - 'be careful out there'
Asiaa puhut! Tätä olen itsekin manaillut, ja keksinyt syynkin: onhan se h:tin paljon helpompaa suoraa tietä vahtia hiljaiseen aikaan, kuin liikennevaloja taajamassa.
mad.gif

Tosin tunnustus heti perään: Ajoin tänään tietoisesti päin punaista Hyvinkäällä. Järvenpäästä päin ekat valot, olin ajamassa suoraan keskustan suuntaan. Olen joskus soittanut liikennevaloista niitä ylläpitävälle taholle, koska eivät tunnista mp:tä. Säätö paransi asiaa, mutta tänä aamuna ei taas valot vaihtunut, eikä autoja näkynyt takaa tulevan avuksi. Aikani tarkkailin, ja sopivassa saumassa sitten läpi. Tuskin tuosta olisi edes sakkoja saanut?

Minusta punaisia päin ajaminen Helsingissä on ok. Koko valohomma on tarkoitettu yksityisiä autoilijoita ja mopoilijoita kyykyttämään ja raivostuttamaan. Hermo menee vähemmästäkin kahteen suuntaan punaisia ihmetellessä, kun jalankulkijoille palaa vihreät joka suuntaa, vaikka edellinen jalankulkija meni siitä viikko sitten.

Itsellä kanssa läheltä piti tilanne hetki sitten liikenteessä.

Ajelin pasilasta alas manskua kohti. Tässähän on pahat tietyöt tällä hetkellä, bussivarikon hollilla, ja kaistat merkattu miten sattuu.
Edessä pakuovelle.com paku, joka ajeli aika rauhallisesti, ja ilmeisesti aika pihalla oli kaistoista, ja muutenkin ajosuunnasta.
Takana toinen paku, jolla tiettu ihan helvetinmoinen kiire.
Siinä sitten pakuovelle.com ajelee hitaasti, ja hieman tukkien molemmat kaistat. Itse olin ryhmittäytynyt niin, että ajan vasenta kaistaa.
Noh, takaa tuleva paku saa päähänsä lähteä oikealta puhaltamaan molempien ohi, eli ottaa oikean kaistan.

Tasan samaan aikaan pakuovelle.com ottaa myös oikean kaistan.
Mulle jää vasen kaista vapaaksi, taikka siis ei jää, kun se takaa tuleva kahjo, painaa väkisin sieltä mun kaistalle, kun pitää päästä tästä hitaasti menevästä äkkiä ohi.
Voimakas jarrutus, ja otin vasempaan laitaan. Ei paljoa jäänyt tilaa ettei olisi osunut pakuun.
Ajoin sitten rinnalle, ja näytin peukkua kaverille.
Tää juippi avas ikkunan, ja huuteli mulle: "poju! ajoitte keskellä kaistaa tjms?? Tökin sitten kypärään muutaman kerran näyttääkseni mitä mieltä olin tästä "poju" kommentista, ja ajotyylistä(34V). Tämän jälkeen ilmeisesti ehdotteli että ajetaan tien sivuun. Onneksi ei ollut tilaisuutta.
Muttasiis, mikävittu noita vaivaa? Ajaa aivan reikäpäässä melkein päälle, ja alkaa pojuttelemaan vielä kaupan päälle!?

Huoh. Hauskasta ajokerrasta katosi totaalisesti fiilis.
Mutta kaippa se on näitten kotilokuskien johonkin purettava pahaa oloaan, kun eivät uskalla mopetia ostaa?

Kyllä toi punaisia ja "vanhoilla vihreillä" ajo on lisääntynyt täällä Sawossakin... Kaadoin viime syksynä mopon kun en viittinyt ajaa maasturin alle kun se päätti ajaa risteyksen yli vanhoilla vihreillä. Sen verran opin, että katselen vastaisuudessa tarkemmin myös täällä ajellessa.

Pääkaupuki seudulla se tuntui olevan enemmän tapa kuin poikkeus, että ajellaan punasia päin... Kokemusta 7 vuoden ajalta sielä.

Ajelin pasilasta alas manskua kohti. Tässähän on pahat tietyöt tällä hetkellä, bussivarikon hollilla, ja kaistat merkattu miten sattuu.
Edessä pakuovelle.com paku, joka ajeli aika rauhallisesti, ja ilmeisesti aika pihalla oli kaistoista, ja muutenkin ajosuunnasta.
Siinä sitten pakuovelle.com ajelee hitaasti, ja hieman tukkien molemmat kaistat. Itse olin ryhmittäytynyt niin, että ajan vasenta kaistaa.
Noh, takaa tuleva paku saa päähänsä lähteä oikealta puhaltamaan molempien ohi, eli ottaa oikean kaistan.

Mulle jää vasen kaista vapaaksi, taikka siis ei jää, kun se takaa tuleva kahjo, painaa väkisin sieltä mun kaistalle, kun pitää päästä tästä hitaasti menevästä äkkiä ohi.
Voimakas jarrutus, ja otin vasempaan laitaan. Ei paljoa jäänyt tilaa ettei olisi osunut pakuun.
Tää juippi avas ikkunan, ja huuteli mulle: "poju! ajoitte keskellä kaistaa tjms?? Tökin sitten kypärään muutaman kerran näyttääkseni mitä mieltä olin tästä "poju" kommentista, ja ajotyylistä(34V). Tämän jälkeen ilmeisesti ehdotteli että ajetaan tien sivuun. Onneksi ei ollut tilaisuutta.
Muttasiis, mikävittu noita vaivaa? Ajaa aivan reikäpäässä melkein päälle, ja alkaa pojuttelemaan vielä kaupan päälle!?

Mutta kaippa se on näitten kotilokuskien johonkin purettava pahaa oloaan, kun eivät uskalla mopetia ostaa?
Ton raivon kyllä ymmärtää, kun ihmettelee helsingin liikennejärjestelyjä. Siellä joku umpivittuinen sosiaalidemokraattinen nutturapäälehmä on päätellyt 68:n vuoden yliopistoistumisellaan, että kaikkien etu on, jos liikenne seisoo koko ajan tai korkeintaa pääsee 1,09km/h. Todennäköisyyslaskelmien tulosten pohjalta ollaan tultu siihen tilanteeseen, että ollaan optimissa nopeudessa kuolleisuuden suhteen. Vanhuuteen ratissa kuolee vain 2 ihmistä ja säästetään 3 juoppohullua itsarintekijää auton alle hyppäämiseltä.

Pakuovelle.com yritti kerran autoillessa tulla hantin ovesta sisään...
Ne tulee ovelle kun ovelle, halusit tai et
crazy.gif

Tästähän tulikin mieleen piikkiajoilta opettavainen kokemus, jonka jälkeen olen kyllä jokaisista vihreistä lähtiessäni, peli mikä peli alla, tarkistanut että mistään ei ketään tule.

Olin siis tulossa siinä kevyemmän iltapäiväruuhkan aikoihin kehä 3 pitkin idästäpäin ja kääntymässä kehän yli tampereentielle. Valoissa olin toisena, edessä kotilo. Valot vaihtu vihreäksi mutta auto ei suostunut lähtemään liikkeelle, katoin oikealle niin sieltähän porhalsi roska-auto ohituskaistaa valoista ollenkaan välittämättä. Tilannetta paransi vielä se että noin 10m ennen valoja, ilmeisesti kun roskahuuruista hitaalla käyvät aivot saivat punaisten valojen merkityksen käsiteltyä, roskakuski vetäs liinat pohjaan, auto siinä sitten veti sellasessa puolsladissa keskellä kaistoja valoista läpi, vauhtia varmaan se 70kmh.

Olen iloinen että olin vasta toisena noissa valoissa, muuten en välttämättä krapulaa potisi tällä hetkellä!

(onpa muuten eka postaus varmaan 4 vuoteen, mut mähän sanoin että tuun takasin, nyt ku sen pyörän vielä sais)
bowdown.gif

"Narsistinen persoonallisuushäiriö" on selitys pakukuskin käyttäytymiselle. Valitettavasti näitäkin tien päällä liikkuu ja ihan liikaa...
confused_orig.gif

Minusta punaisia päin ajaminen Helsingissä on ok. Koko valohomma on tarkoitettu yksityisiä autoilijoita ja mopoilijoita kyykyttämään ja raivostuttamaan. Hermo menee vähemmästäkin kahteen suuntaan punaisia ihmetellessä, kun jalankulkijoille palaa vihreät joka suuntaa, vaikka edellinen jalankulkija meni siitä viikko sitten.
Joo, ruvetaan kaikki ajamaan punaisia päin, niin johan rupeaa liikenne sujumaan.
crazy.gif

Tässä muuten tapahtui taas kerran samalla tiellä,mutta seuraavassa risteyksessä.oltiin kaverin kanssa tulossa sieltä nesteen ja superpähkinän suunnalta ja kääntymässä vasemmalle helsinkiin päin vihdintielle.meille vaihtui taas vihreä ja siinä sitten katsottiin toisiamme kumpi menee ensin kun satuimme olemaan vierekkäin kaistalla,ja taas törkeästi sujahtaa auto nenän edestämme noin 100kmh lasissa vihtiin päin.tämä tilanne oli melkein samanlainen kuin viimeksi,meille paloi jo kunnolla vihreä kun tämä kaveri sujahti ohi.muistampa samaisessa risteyksessä noin kaksi vuotta sitten kun hyvä ystäväni oli poikaystävänsä kanssa menossa samassa risteyksessä ylittämään vihdintietä suoraan sinne pähkinärinteen ostarille päin,niin vihdistä päin tuli auto taas erittäin törkeästi punaisia päin.siinä sitten noin 80kmh yariksen kylkeen ja auto rusinaksi.onneksi selvisivät pitkän sairaalareissun jälkeen kunnossa tilanteesta.kauhistuttaa ajatuskin mitä olisi käynyt jos olisi auto tullut 80kmh pyörää päin.

Back