• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Päälle unohtuvat vilkut, ratkaisu?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
Aika useasti näkee mopot vilkut päällä, vaikkei oo risteystäkään ollut enää pitkiin aikoihin. Joskus saattaa jopa aiheuttaa vaaratilanteen, jos lähestyy risteystä "unohtunein vilkuin", vaikkei aio kääntyä. Yksi ratkaisu ongelmaan tässä:
*signal minder*

Peukalolla vaan painelee sitä nappia muutaman kerran ku on kääntynyt niin ei jää päälle. Tohon tapaan ainaski ite oon jo tottunut, tosin välillä tulee paineltua sitä ihan muuten vaan
cool.gif

pitäskös sitä... nääähh... mut tottahan tuo on, et vilkku silloin tällöin unohtuupi päälle itelläkin.

Vilkun merkkivalo häikäisee niin lujasti ettei sitä voi unohtaa.. mielummin jätän välillä käyttämättä.. *tunnustan*

Vilkun merkkivalo häikäisee niin lujasti ettei sitä voi unohtaa.. mielummin jätän välillä käyttämättä.. *tunnustan*
Hyi sua!

Mä otan vilkut pois "manuaalisesti" autollakin ajaessa niin ei pääse tuo tapa unohtumaan silloinkaan kun ei mopon sarviin pääse. Sen lisäksi harrastan tuota vilkkunapin painelemista jatkuvasti muutenkin.

Mullahan on jo toimiva automaatti jytärissä ja se on vuodelta 1980. Mittaa matkaa ja nopeutta ja sen mukaan pistää vilkun pois päältä. Ainoa ongelma on se kun tulee laitettua liian aikaisin vilkku päälle niin kerkii menemään pois ennenkuin kääntyy, silloin joutuu laittaan uudestaan päälle.

Mullahan on jo toimiva automaatti jytärissä ja se on vuodelta 1980. Mittaa matkaa ja nopeutta ja sen mukaan pistää vilkun pois päältä. Ainoa ongelma on se kun tulee laitettua liian aikaisin vilkku päälle niin kerkii menemään pois ennenkuin kääntyy, silloin joutuu laittaan uudestaan päälle.
Mulla on kawassa samanlainen "automaatti" ,ei jää vilkut päälle
sport05.gif

Ajossa tulee yleensä paineltua tuota vilkkupainiketta vähä silloin tällöin ja joskus aika useinkin ettei vaan jää vilkku päälle...

Ainakin Aprilian Pegaso Stradassa on ohjelmointi joka lopettaa vilkun joko ajetun matkan tai ajan mukaan. Ja esim. valoissa ei aika kulu.

Jo vuonna 83 oli Yamaha XJ900:ssa automatiikka joka poisti vilkun jos ajoi yli 30km/t muutaman vilkutuksen jälkeen...., eli vanha Jammu alle on ratkaisu... ;)

Tuppaahan ne vilkut joskus unohtuu.
Mulla oli taannoin Virago jossa oli joku vilkkuautomaatti perustuen matkaan.
Ei ollu hyvä kun ehti joskus tulla seuraava risteys vilkku päällä vastaan, vaikka ei ollu aikeissa kääntyä.

No just eilen ajelin kotia kohti ja ihmettelin, että kyllä se mummo vaan eteen tunkee fillarin kanssa vaikka takuulla näkee ja kuulee, että oon tulossa.

Vasta ohitettuani huomasin, että vilkku perkele oli päällä...olipa hyvä etten suuremmin alkanut tööttäilemään ja kierrättämään "kostoksi" siinä kohdalla
confused_orig.gif

Joskus näköjään vieläkin unohtuu päälle ja jotakin pitäisi siihen vaivaan keksiä. Tuossa nakussa on vilkun merkkivalo juuri niin alhaalla, että se jää kypärän leukaosan peittämäksi jos nyt ei ihan tankilla makaile. Pitänee viritellä vaikkapa ledivalot mittariston ylälaitaan, siitä kun näkyisivät paremmin.

Aivan, ja monessa muussakin asiassa aikaansa edellä, uskokaa tai älkää.
Tämä johtuu siitä, että amerikkalaiset on liian laiskoja painamaan sitä nappia vilkun sammuttamiseksi...
tounge.gif
Ja suomalaiset painelemaan nappia että vilkut poistuu. Ratkaisu on tosiaan HD, uusimmissa on automatiikka vanhemmissa käsimatiikka.

Back