• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Oxtar t.c.s gore-tex/sport

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jake82
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sijainti
Helsinki
Voi olla että joku on kysyny aiemmin noista kengistä, mutta kukaan sijoittanut rahojaan jompaan kumpaan malliin? Toinen on gore-tex mutta onko muita eroja...Kokemuksia?

Itselläni on kyseiset Gore-mallit ja erittäin tyytyväinen olen ollut.
Tukevat, mutta kuitenkin samaan aikaan riittävän joustavat. Lämpimät, ainakaan omat varpaat ei oo paleltunu.
Ja se narina loppuu, kun antaa bootseille hiukan sparysilikonia
biggrin.gif

Mulla on myös ne goret. Olen ollut tyytyväinen, pitää jalat kuivina. Niihin niveliin olis hyvä laittaa teflon-spraytä sillä se ei kerää likaa sinne väliin, ja narina loppuu laakista. Suosittelen.

Hyvät kengät,kivat narinat lähtee kyllä uutena,suosittelen
smile_org.gif

TCS Goret ehdottomasti
thumbs-up.gif
Sopivat ainakin mun lättäjalkaan kuin nyrkki silmään. Narinat tosiaan lähtee silikonispraylla.

TCS goret on hyvät kengät ja vesikin pysyy ulkona. Omiin jalkoihini ainakin sopivat...

Goret on varsin mukavat ja lämpimät. Lesti on hieman leveämpi kuin Sidin vastaavissa, sopii hienosti leveämmälle jalalle. Ja koko menee yhden "edellä" eli 45=44 jne.. Hieman vaan narina rasittaa, mutta sekin helpottaa rasvaamalla... Osta vaan!  
wink.gif

Edelleen samaa kuin edellisetkin mielipiteet. Todella hyvät ja narisee jo uutena, rasvaa kehiin vaan.  
tounge.gif

Kiitos vaan vastauksista, ilmeisesti ihan käyttö kengät. Kävinkin niitä vähän tänään sovittelemassa ja hyviltä kylläkin tuntuivat, mutta eipä tullut ihan vielä ostettua
wink.gif

Kenkien omistajille vielä kysymys että "venyykö" kenkä, esim antaako nilkka käytön jälkeen myötä? Näin myyjä ainakin sanoi..

Hyvä ja tukeva saapas. Mulla on noi Gore-Tex malliset. Ainut huonopuoli on se, että vakiona tulee muovilaaharit. Kalleimmissa malleissahan on titaania. Mulla ne laaharit kului aika rajusti 2h rata-ajossa. Titaanisia olen kysellyt, mutta maahantuojallakin on pulaa niistä (Duell). Narina on joo aika rajua niissä nivelissä. Mä oon tunkennu niihin kaikkia silikoni spraytä ja sitä saappaiden mukana tullutta silikonia. Hetken ne on hiljaa, kunnes narina taas alkaa. Ajan kanssa tottuu...Mutta muuten on hyvä saapas.

Hyvä ja tukeva saapas. Mulla on noi Gore-Tex malliset. Ainut huonopuoli on se, että vakiona tulee muovilaaharit. Kalleimmissa malleissahan on titaania. Mulla ne laaharit kului aika rajusti 2h rata-ajossa. Titaanisia olen kysellyt, mutta maahantuojallakin on pulaa niistä (Duell). Narina on joo aika rajua niissä nivelissä. Mä oon tunkennu niihin kaikkia silikoni spraytä ja sitä saappaiden mukana tullutta silikonia. Hetken ne on hiljaa, kunnes narina taas alkaa. Ajan kanssa tottuu...Mutta muuten on hyvä saapas.
Uudemmissa on kyllä vakiona titaanilaaharit. Täällä on yhdet hyvät myytävänä tarpeettomina: Oxtar

Muistaakseni Sideihin ne titaanilaaharit maksavat tarvikkeena viileät 100e. Romutitaanista olisin saanut romiksella hulppeat ~5e kilo :DAi niis ne Oxtarit ovat hyvät popot ja ne narisevat
tounge.gif

Uudemmissa on kyllä vakiona titaanilaaharit. Täällä on yhdet hyvät myytävänä tarpeettomina: Oxtar
Korjauksena edelliseen: Titaanilaaharit kuuluvat T.C.S. EVO malliin ja GTX (Goretex) malliin muoviset. Shopin hyllystä löytyy molempia, joten oli helppo tarkistaa.
wink.gif

Sidissä ja Oxtarissa on hieman erilaiset lestit ja sopivat jalasta riippuen toinen toistaan paremmin.

Uusissa Sideissä on keraamiset laaharit ja ne on myös kuulemma kestävät. Tosin makeita kipinäsuihkuja ei tule, jos nyt sellaisia kukaan kaipaa benskäyttöisellä vehkeellä ajaessa..

Korjauksena edelliseen: Titaanilaaharit kuuluvat T.C.S. EVO malliin ja GTX (Goretex) malliin muoviset. Shopin hyllystä löytyy molempia, joten oli helppo tarkistaa.
wink.gif

Sidissä ja Oxtarissa on hieman erilaiset lestit ja sopivat jalasta riippuen toinen toistaan paremmin.
Shopin hyllyssä on ilmeisesti vanhoja kenkiä koska noihin Oxtareihin tuli titaanilaaharit kaudelle 2003. Näin oli ainakin kaikissa pääkaupunkiseudun mopokaupoissa mistä onnistuin kyseisiä monoja löytämään. Omani ostin Frankilta. Voihan tietysti olla, että myös maakohtaisia eroja on. Aivan kuten esim. Shoein Raidissa oli euroopassa pikalukko ja Suomessa tupla D kiinnitys. Eikös Shopin kamat ole kuitenkin jostain päin Eurooppaa suoraan ostettu eikä suomalaisen maahantuojan kautta?

Ei niitä kengänkärkiä ole tarkoitus radalla maahan hieroa.. jonku 3500km ajoin kesällä rataa eikä kertaakaa kengän kärki hipassu tietä
smile_org.gif

Back