No koska jos luet niitä sakkoja kun saat niitä, niin niissä lukee kyllä se maksuaika. Joten ei muuta kun keulimaan ja ajamaan ylinopeutta niin että saat sakkoja, ja sitten lukemaan lappujen takaosaa... Se nyt vaan on tietoa, ja kyllä finlexistä löytyy jos jaksaa etsiä. En nyt tähän hätään jaksa etsiä sitä, koska on 12 tunnin yövuoro takana, ja haluan mennä nukkumaan.
Kauniita unia sitten vaan. ;-)
Niin kuin mä olen jo moneen otteeseen todennut, sain sakot ylinopeudesta juuri pari viikkoa sitten eikä mun sakkolapussa aivan taatusti ole maksupäivää mainittuna sen kummemmin etu,-kuin takapuolellakaan.
Sakossa on kyllä samanlainen kenttä kuin muissakin laskuissa jossa siis pitäisi lukea eräpäivä, mutta se on tyhjä. Miliisi jätti kentän täyttämättä ilmeisesti juuri sen vuoksi kun se sanoi että nämä hieman isommat sakot voi maksaa useammassa erässä miten haluaa ja "ohjeaika on sellaiset 2-3kk".
Tämä epäselvyys minua tässä juuri ihmetyttääkin ja sen vuoksi kysyinkin että onko muiden sakkolapuissa ollut eräpäivä mainittuna.
Make.
No suomessa ei ole miliisejä, joten en tiedä missä olet sakkosi saanut. Mutta, tarkistin tilanteen, rikesakossa lukee että maksuaika on sitä kaksi viikkoa, mutta rangaistusvaatimuksessa ei todellakaan lue missä ajassa sakon pitää olla suoritettuna. Olisin nyt etsinyt sen pykälän, mutta nyt on finlexin kotisivut alhaalla, joten yleisö joutuu odottamaan jännityksellä
Rikesakoista tämän verran:
"Laki rikesakkomenettelystä 21.1.1983/66
1 LUKU
....
9 §
Rikesakko on maksettava kahden viikon kuluessa rikesakkomääräyksen tiedoksisaamisesta.
.... "
Mutta nyt täytyy myöntää, että en ole rangaistusvaatimuksen maksuajasta varma...en sitten ollenkaan. Mutta kyllä ne yleensä muistuttavat sakosta ennen kun pistävät ulosottoon, tai vievät lusimaan
Yritän selvittää asiaa.