• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Oudoin tapasi ajellessasi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Number28
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Työmatkoilla kuuntelen radiota, ja pidemmillä matkoilla äänikirjoja.

Tyhjällä suoralla pitää aina yrittää, kuinka pitkään pystyy ajamaan kruise päällä ilman käsiä. Jos tie on tasainen, onnistuu homma kilometri tolkulla, mutta normi suomalaisella tiellä on liikaa uria, monttuja ja kallistuksia, että moisiin matkoihin pääsisi.

Sjuggen sanoi:
Tyhjällä suoralla pitää aina yrittää, kuinka pitkään pystyy ajamaan kruise päällä ilman käsiä. Jos tie on tasainen, onnistuu homma kilometri tolkulla, mutta normi suomalaisella tiellä on liikaa uria, monttuja ja kallistuksia, että moisiin matkoihin pääsisi.

:häähää:

^ mä vaan kuulkaa sanon et se mäyräkoirajäniskissakoira tulee aika hätäseen siihen eturenkaan alle oikeelta ja kyllä siinä olis sillo kiva olla esimerkiks toinen käsi ohjaustangolla... :jpstyle:

shyhander sanoi:
^ mä vaan kuulkaa sanon et se mäyräkoirajäniskissakoira tulee aika hätäseen siihen eturenkaan alle oikeelta ja kyllä siinä olis sillo kiva olla esimerkiks toinen käsi ohjaustangolla... :jpstyle:

No, en kyllä harrasta moista risteyksissä tai asutuksen lähettyvillä, mutta ainahan elämässä on riskejä. Pelkällä etujarrulla tuo mun lahna ei erityisen rivakasti pysähdy, vaan vaatii aina jalkajarrunkin painamista. Etujarru kun ottaa vain toiseen levyyn, ja jalkajarru toiseen etulevyyn ja takalevyyn.

Sjuggen sanoi:
Pelkällä etujarrulla tuo mun lahna ei erityisen rivakasti pysähdy, vaan vaatii aina jalkajarrunkin painamista. Etujarru kun ottaa vain toiseen levyyn, ja jalkajarru toiseen etulevyyn ja takalevyyn.
Missä vehkeessä näin erikoisesti on jarrut "integroitu"
Mun Vihverissä etujarru vaikuttaa molempien etusatuloiden ulompiin mäntiin ja takasatulan keskimmäiseen mäntään, takajarru taas takasatulan ulompiin mäntiin ja molempien etuatuloiden keskimmäisiin mäntiin. Kyseessä siis kolmimäntäiset satulat.

Ennen ajoa - neuroottinen taskujen tarkastelu, aina vähintään kahdesti kaikkien vetskarien osalta.
Ajaessa - vilkkunapin painelu, se tuttu käden lepuutus polvella moron jälkeen, tarpeeton moottorijarruttelu (paukuttelu) aina kun pääsee jonkun elämäänsä kyllästyneen näköisen kotiäidin Corollan rinnalle, tapeilla seisten ajelu aina jos vähänkään jotain epätasaista edessä, moottorijarruttelu molemmat kädet irti tangosta (useimmiten yhdistyy kevyeen hartiajumppaan).

nahkasivulaukkujen lukitusremmejä kurottelen välillä kesken ajon....että tulihan kiinni laitettua, eikä tuuli puhalla auki tms. :p
outona hommana, mille en keksi syytä, niin olen saanut kaasuhanskan peukalon kulumaan puhki, jotain outoa teen mutta en itsekkään tiedä mitä :blink::paikallatuulee:

vilkun renkkaus on välillä tiivistä, ettei ole jäänyt välkyttään. kroonista

jos vastaantulija ei moikkaa, mutta mä moikkaan niin manaan vastaantulijan vuokramopoilevaksi noviisipelleksi vähintään :)-

bronchus sanoi:
Useamman kerran tulee lähdön jälkeen tarkistettua, että takista on vetskarit kiinni. Vielä ei oo mitään tippunu, mutta en halua kokea sitä ku perillä huomaa ettei kännykkä enää olekaan messissä.

Aivan sama itsellä myös :paikallatuulee:

pöljä sanoi:
Paikallaan ollessa tulee varmisteltua ykkösvaihdetta ainakin kerran kaksi. Samoin kuin pitää varmistella, ettei vaan vilkku ole jäänyt päälle. Kypäränhihnan kiinni oloa tulee kokeiltua ensimmäisen kilometrin aikana.

Taajuus sanoi:
Ennen ajoa - neuroottinen taskujen tarkastelu, aina vähintään kahdesti kaikkien vetskarien osalta.
Ajaessa - tapeilla seisten ajelu aina jos vähänkään jotain epätasaista edessä

Nää yllämainitut. :bye:

Lähes kaikkea tässä ketjussa tarjottua outoa tapaa on tullut kokeiltua (vilkut, vaihteiden kokeilut, lauleskelut, oudot huudahtelut, mutkittelut, nuuhkailut,...), mutta nyt on tullut vastaan jotain todella outoa:

Ei mitään :O

Siis ei yhtään mitään. Ei laulua, ei hassuja ajatuksia, ei vilkkujen räpellystä, ei vaihdetsekkauksia, ei mitään.

Vain minä, moottoripyörä, kesäyö ja monta tuntia tyhjyyttä jonka päätyttyä on täysin uusi ihminen.

Olenko poikkeava? Miksei minulla ole outoa tapaa? Auttakaa!!!

undertow sanoi:
Lähes kaikkea tässä ketjussa tarjottua outoa tapaa on tullut kokeiltua (vilkut, vaihteiden kokeilut, lauleskelut, oudot huudahtelut, mutkittelut, nuuhkailut,...), mutta nyt on tullut vastaan jotain todella outoa:

Ei mitään :O

Siis ei yhtään mitään. Ei laulua, ei hassuja ajatuksia, ei vilkkujen räpellystä, ei vaihdetsekkauksia, ei mitään.

Vain minä, moottoripyörä, kesäyö ja monta tuntia tyhjyyttä jonka päätyttyä on täysin uusi ihminen.

Olenko poikkeava? Miksei minulla ole outoa tapaa? Auttakaa!!!

Luulin jo että piereskelisit...

Itse aiemmin vannoin että mulla ei oo mitään outoja tapoja, mutta tänään Espoosta JKL:n suunnalle ajaessa kokeilin vähän väliä seitsemättä vaihdetta, ränkkäsin vilkkukatkaisijaa, kuulin muka outoja ääniä Kawan moottorista, lauleskelin, yms... :D

Aikaisemmin oli huonona tapana kokeilla josko olisi kutonen ilmestynyt ihan vaihtamalla vaihtaa, eli kytkin pohjaan, kierrosten tiputus ja vaihdetta ylös. Eli aika hölmö. Nykyisin on kehittynyt siihen suuntaan että kokeilen onko vaihdekepissä löysää (jos on, niin ei ole enempää vaihteita) ennenkuin rupean "vaihtamaan". Vaihteenvaihto on tätä kautta myös sujuvoitunut kun vaihde vaan napsuu itekseen sisään kun kytkintä ottaa jos jalka vähän painaa vipua.

Vilkun rämpytys on minulla kiinni vaihtamisessa, aina kun vaihtaa vaihdetta (ns. valokiihdytys) niin nappia on pakko painaa. Mut tietenkin on nää "ajoin just 50km tasanopeutta" ja sit on ihan pakko lykkiä ryypyn vipua, valovipua ja painaa vilkkua..

Kaistanuoli pujottelua tulee harrastettua, sekä Steppenwolffin -Born to be wildia tulee lauleskeltua.

Vilkun räpellys ja kuudennen vaihteen hakeminen on ollut alusta alkaen, mutta havahduin huomaamaan tänä syksynä kehitelleeni pari uutta:

1. Aalto liikkeen tekeminen vasemmalla kädellä. ( Käsi kyynärpäästä vaaka suorana kulkusuuntaan nähden ja kun sormia liikuttaa ylös / alas saa ajoviima koko käden seuraamaan sormien liikettä)... :paikallatuulee:

2. Keskarin heittäminen ja samalla kielen päryyttäminen poroille ( siis aidoille 4 jalkaisille) kun torppaavat mukavan mutkapäristelyn ja joutuu himmailemaan.. :vi**ttaa:

Saattavat molemmat kyllä aiheuttaa kanssaliikkujissa ihmetystä...

Hampailla tulee sivuttaissuunnassa rummutteltua ripeitä komppeja. :thumbup: Sivuttaissuunnassa siksi, että pystysuunnassa ei saa rummuteltua niin nopeasti. :grin: Kokeilkaa vaikka!

Back