• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ottaako huolto päähän?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tollo81
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

ottaako - päähän?

• 1.aina!

Ääniä: 0 0,0%
  • 2.joskus.

Ääniä: 1 100,0%
  • 3.useimmiten.

• 4.ei ikinä!

• 5.elämä on.

• Ääniä yhteensä
    1
Elämä on...itse huoltamista. Siihen saa yleensä olla tyytyväinen
smile_org.gif

Ottaahan se, vaikken mitään muuta (laiskuuttani) edes teetätä muilla kuin renkaanvaihdon, niin sekin sössitään.
nixweiss.gif

Eniten vituttaa (ei määräaikahuolloissa) aikataululupaukset suhteessa toteutukseen. Itsellä tuli pyörään sellanen vika että etupää alkoi ihan itsestään rutistumaan kasaan joten piti kaskon piikkii laittaa huoltoon... Lupailivat alustavasti seuraavan viikon maanantaiksi. Soitin kyseisen viikon keskiviikkona kun ei mitään ollut kuulunu ja lupasivat puolentoista viikon päähän viikonlopuksi valmiiksi. Soitin taas torstaina että voikohan huomenna hakea pois ja taas siirty aikataulu "ens viikolle". Jännityksellä taas odotan että mikä on seuraava vastaus. Meinas alkaa vituttaa mutta mitäs se auttaa jos mä puhelimessa alan vittuilee, taida valmistua yhtään sen nopeammin
nixweiss.gif

Siinä mielessä joo, että maksaa hunajaa ja huoltoon on pitkät jonot. Sen puolesta sit mukavaa, että pyörän (PITÄISI) olla kunnossa ja voi taas hyvillä mielillä ajella eteenpäin (edelleen, peukalo on keskellä kämmentä tekniikan suhteen). Tänä vuonna onneksi loman kohdalle sattuu parin viikon ajalle menoja niin ei haittaa, vaikka huolto vähän venyisikin. Tai siis venyy sen takia, että samalla korjataan omat mokat pois. Juuri ennen lentokoneeseen hyppyä pyörä huoltoon eikä tartte olla kuin vasta viikon päästä valmis. Ja jos ei ole, niin ei haittaa, kun heti alkaa uus reissu et sit voi vielä olla toisen mokoman korjattavana.

Teetin 1000km huollon Honda SCV 100 skootterille. Se on mun ja likan yhteinen Tsadimopo! Se maksoi JL-bikessa 80e, mikä ei ole minusta paljoa. Takuutakin on vielä melkein 3 vuotta jäljellä. Oman K1200S:n ensihuolto Heinolla maksoi vähän yli 150 e, mikä oli hyvin kohtuullista. Kaikkihan on suhteellista....
062802moto_prv.gif

Teetin 1000km huollon Honda SCV 100 skootterille. Mun ja likan yhteinen Tsadimopo! Maksoi JL-bikessa 80e mikä ei ole minusta paljoa. Takuutakin on vielä melkein 3 vuotta jäljellä. Oman K1200S:n ensi huolto Heinolla maksoi vähän yli 150 e mikä oli hyvin kohtuullista. Kaikkihan on suhteellista....
062802moto_prv.gif
No on ne öljynvaihdosta aika suolanen hinta kuitenkin
biggrin.gif
Ei noissa tonnin huolloissa juuri muuta yleensä tehdä. Katotaan vaan, että mitään osia ei oo tippunu matkan varrelle.

Kun nyt tulee omistukseen vanhempi pyörä, niin itse on parempi huoltaa, seokset/synkronointi säädetään sitten huollossa. Näin saa pidettyä huoltokulut toivottavasti jotenkin aisoissa.

Huolto otta nuppiin silloin kun se tehdään huonosti tai osa asioista on tekemättä. Tässäkin on kuluttajan oltava tarkkana kun pyöräbuumin mukana on tullut kuvioihin kaikennäköistä "ammattihuoltoa". Risut/ruusut osiosta löytyy aika hyvin kokemuksia huoltopuoleltakin ja toivottavasti hyvän paikan löytäneet kertovat siitä meille muillekkin.

Itse huollan pyöräni yleensä itse, mutta olen myöskin turvautunut ulkopuoliseen apuun. Isompi ei aina ole parempi. En lähde erikseen nimeämään huoltoliikkeitä jotka ovat mielestäni ammattitaitoisia, tulee vaan sanomista. Maahantuoja ei ole aina se paras varsinkaan muutaman vuoden vanhoissa peleissä. Pienissä pajoista voi löytyä se "guru" asiakaspalvelun kera. Siihen vielä päälle se huoltomiehen huono päivä...
wink.gif

Teetin 1000km huollon Honda SCV 100 skootterille. Mun ja likan yhteinen Tsadimopo! Maksoi JL-bikessa 80e mikä ei ole minusta paljoa. Takuutakin on vielä melkein 3 vuotta jäljellä. Oman K1200S:n ensi huolto Heinolla maksoi vähän yli 150 e mikä oli hyvin kohtuullista. Kaikkihan on suhteellista....
062802moto_prv.gif
biggrin.gif
Ei noissa tonnin huolloissa juuri muuta yleensä tehdä. Katotaan vaan, että mitään osia ei oo tippunu matkan varrelle.
Mainittakoon kuitenkin että kyseisen pelin tonnin huollossa säädetään myös venttiilit, ja käydään läpi koko liuta muita tarkistuksia. Melko kohtuullista.
wink.gif

062802moto_prv.gif
biggrin.gif
Noinhan se menee mutta silloin takuut säilyy ja minä räppäkäppälänä tykkään takuusta.
tounge.gif

Itse huollan mutta aina jos osia pitää odotella tai jää mopo levälleen pidemmäksi aikaa niin se rassaa.

Nyt ku on uudempi pyörä niin kyl sitä ihan mukisematta huollossa käyttää.. Mut tietty ite vaihtaa kans öljyt ja fiman joka kesän jälkee...

Back