Omistaja sanoi harkitsevansa että ostais pyörän multa samalla hinnalla minkä siitä maksoin, mutta jos ei niin mitä tehdä? Odotanko että maija on pihassa, samoin omistaja peräkärryn kanssa, ja hakee pyörän pois ja jään nuolemaan näppejäni?
Justiinsa noin. Odotat, etkä oikein muuta voi tehdä. Tosin, kun tulevat, jos tulevat, niin omistajan on todellakin osoitettava, että hän on myynyt pyörän ilman omistusoikeutta. Siis esittäkööt kauppakirjan, kuitin tms., jolla osoittaa hallinta-ja omistusoikeuden.
Melkeinpä toteaisin ettei sen paljoa tarvitse todistella, kun on viimeinen virallinen omistaja.
Jos taas ei ole varastetuksi koskaan ilmoittanut niin tilanne hieman toinen.
Voi olla että kannattaa tapella tai sitten ei.
En tiedä onko mitään apua, mutta itse aikanaan ostin mopon (kun olin 15v), joka osottautui varastetuksi.
Uhkasivat vielä minua juuri varastetun tavaran kätkemisestä/hallussapidosta tai jotain sinnepäin. Nämä syytökset tosin sen tähden, että varsinaiset varkaat olivat alaikäisiä.
Seurauksena oli, että poliisit tosiaan tulivat jututtamaan ja mopon jouduin palauttamaan. Rahat meni, ei niitä saannut niiltä hampuuseilta takasin. Ja yö unetkin hetkeksi häiriintyi.