• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ostin varastetun pyörän, mitä tehdä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja GynZi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Osakaupassa omistusoikeus EI SIIRRY ostajalle, ennen kuin koko kauppahinta on maksettu!
Jos pyörästä tehdään paperit ja annetaan lasku ostajalle "mukaan", niin silloin omistusoikeus on ostajalla, vaikka laskua ei koskaan maksaisikaan.

Jos ostaja kieltäytyy maksamasta laskua, myyjälle jää ainoaksi vaihtoehdoksi karhuta saataviaan ulosoton kautta.
Mutta ku kyseessä on petoksella hankittu pyörä, joka ei edes kuulu myyjälle. Näin myyjän ei kuuluis sitä myydäkään. Jos silti on munaa lähteä karhuamaan saataviaan varastetusta pyörästä niin siitä vaan, katotaan mitä poliisi sanoo varastetun tavaran myymisestä, hallussapidosta ja piilottelusta. Sen lisäksi myyjällä ei oo mitään papereita siitä että mä sille mitään velkaa olisin. Enkä ihan periaatteesta rupea maksamaan myyjälle varastetusta pyörästä, sehän vasta typerää olis. Varsinki ku pyörä ei enää oo mulla vaan oikealla omistajalla.

Kiitos avuista, tilanne raukes. Eli omistaja lunasti ton pyörän multa, vein sen sinne tänään ja omistaja kertoi että ei ollu tota pyörää hakenu takas koska tää myyjä oli luvannu maksaa kunhan saa rahaa, ja kerrostaloasunnossa on paha ruveta prätkää säilyttämään pihassa, eli omistaja oli saanu säilytyksen sille. Omistaja oli onneks asiallinen ja ymmärsi että mua saattaa vituttaa aika lailla... Nyt vaan odotetaan että myyjä ottaa yhteyttä ja pyytää loppurahoja niin saan kertoa sille että pyörä meni omistajalle ja rahat taas
033102beer_1_prv.gif
ja
sport05.gif
aktiviteetteihin.  
biggrin.gif
Olipa melkoinen härdelli päällä siellä päin!
omg.gif

Alkuperäinen omistaja ajelee nyt sillä pyörällä jonka sinä ja faijas korjas. Toivottavasti nyt kumminkin sait todellisuudessa omat rahasi pois(osat+rekisteröinti+yms.)
crazy.gif

Back