Minulla on kilpurina tuollainen moottoriltaan likimain vakio, Hollannissa koottu vm. 2004 Ten Kate CBR600RR. Siinä on kyllä todella tasainen tehon tuotto, huomattavasti tasaisempi moottori kuin vaikka uudessa R6R:ssä.Kyllä tuo Hondakin alkaa kiihtyä vasta isommilla kierroksilla mutta mitä olen muilla 600cc:illä ajanut niin tuo on niistä selkeästi tasapainoisin. Teho tulee tasaisemmin ulos eikä keulakaan hyppää syliin ilman yrittämistä. Ohjausiskariakaan se ei välttämättä vaadi.Yks asia, joka kannattaa pitää mielessä on se, että ärräpyörissä tehoalue alkaa yleensä jostain 7000 rpm jälkeen. Just sun pyörästä mulla ei ole henkilökohtaista kokemusta, mutta se tehopiikki saattaa yllättää ikävästi varsinkin kokemattoman kuskin.
En nyt oikein äkkiseltään keksi, mihin voisin kadulla tarvita enemmän voimaa kuin tuossa on? Tässä nyt on vuosikaudet yritetty ajaa radalla ja kadulla, ja minusta teho 600RR:ssä riittää maantielle enemmän kuin hyvin. Minusta 600RR Honda on jopa vaarallinen osaamattomissa käsissä, etenkin jos ajellaan hullun lailla maantiellä. Kyllä sillä saa niin paljon vauhtia niin lyhyessä ajassa, että iso vahinko tulee jos tapahtuu arviointivirhe. Jos laitteessa on 100 hevosvoimaa, se kyllä vie ihan riittävästi alle 300 kg mopo/kuskiyhdistelmää.
Vääntö on taas toinen asia. Suuri kuorma päällä tuo ei välttämättä ole mukavin mopo, siihen käyttöön löytyy tarkoituksenmukaisempia. Liikenteen joukossa pärjää kuitenkin joka tilanteessa. 600RR on kevyt, hyvä ajaa ja toimintavarma. Sillä voi tehdä vaikka euroopan reissun, jos siltä tuntuu.