• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ostatko toisen motonetin rampeista?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kilppari
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Se on muuten aika kumma, ettei edes moottoripyöräliikkeissä ole samantyyppistä lastaussiltaa kuin rekkaterminaaleissa. Ei se olisi kummoinen homma tehdä pari metriä leveä korotus pihalle, korkeus sama kuin tyypillisessä peräkärryssä tai pakussa (tai tunkilla hienosäädettävä levy). Siihen vain veneen fenderit tai muut kumipuskurit, joita vasten saisi peruuttaa peräkärryn tai pakun.
Sen jälkeen pyörän taluttaminen pois kyydistä olisi vähintään yhtä helppoa kuin tasamaalla peruuttaminen. Kyytiin pääsisi ajamalla eikä pyörä kaatuisi vaikka kuinka tumpeloisi.
Ei ole kuitenkaan yksi eikä kaksi moottoripyörää, jotka kesän aikana putoavat kapealta rampilta joko asiakkaiden, tai liikkeen henkilökunnan toimesta. Liikevaihtoahan se tuo, mutta aika vittumaista muuten.

Takapainoinen Taapertaja sanoi:
Moi.

Talutatteko kyykkypyörän peräkärryyn käsivoimin vai veto päällä kytkimellä kikkaillen? En ole ennen pyörää peräkärryyn lastannut enkä haluaisi oppia kokeilemalla ja virheistä.

Itse pakkaan pakettiautoon, ja molemmilla tavoilla ollaan menty. Ja yhden rampin avulla. Ensimmäisellä kerralla jännitti aivan perhanasti, mutta kun järkeili eikä alkanut tekemään mitään "ihmeellistä" niin kyllä se pyörä pystyssä pysyy. Ja radalla kun on, niin pyytämällä saa kyllä kaverin varmistamaan ettei katastrofia pääse tapahtumaan.

Ensimmäiselle kerralle suosittelisin veto päällä, ja kippi lukittuna. Jos kynnys / nousu on korkea niin Baby Björn -vessajakkara auttaa nousussa. Kokemusta on. :thumbup: Ja kai siihen muutkin matalat jakkarat käy. :p

Viimeksi muokattu:
Mulla koppikärryn takaseinä toimii ramppina, saranat on nimittäin alareunassa. Leveys on 170cm joten siihen on helppo osua. Sisällä on kaksi kiikkutyyppistä etupyörätelinettä. Kiinnitys on helppoa yksinkin kun pyörä jää valmiiksi pystyasentoon.

Takapainoinen Taapertaja sanoi:
Onko ollut mielestäsi toimiva ratkaisu ilman dramatiikka? Sinulla ilmeisesti yltää hyvin jalat maahan molemmin puolin pyörää satulasta?

Tuossa olikin jo tullut useita vastauksia, joita helppo kompata. Hyvin yltää jalat maahan ja alaspäin tullessa tosiaan mulla ainakin vaatii myös takajarrun käyttöä - pelkkä etunen tulee suttina alas eikä hidasta tarpeeksi mutta tuokaan ei ainakaan ole mulle ongelma. Takalaita kääntyy myös minulla alas ja toimii "ajosillan pätkänä" eli koko matka on ihan tasaista. Joskus märällä renkallaa on ylös mennessä pyrkinyt sutimaan, silloin vaan ottaa reilusti alas ja vähän enemmän vauhtia ja ajaa rohkeasti kyytiin - kyllä se kärryn etureunassa viimeistään pysähtyy :thumbsup:

Back