• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Osoitepalvelukielto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TommY-76
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Seuraavalla toimenpiteellä voi hankaloittaa MP:n yms. kulkuneuvon varastamista (täsmäiskua talliisi)

1. Soitto ajoneuvorekisterikeskukseen ja sieltä osoitteenluovutuskielto päälle.

AKE

2. Soitto väestörekisterikeskukseen ja sieltä osoitepalvelukielto päälle.

Väestörekisterikeskus

Nyt AKE:n kautta saa rekkarin perusteella nimen, mutta ei osoitetta. Osoitetta ei saa nimen perusteella myöskään väestörekisterikeskuksesta

Ja samalla haittaat sitä, kun joku on vahingossa kolauttanut autolla pyöräsi kumoon, niin hän ei voi ilmoittaa siitä sinulle. Tai jos joku sivullinen on nähnyt tapahtuneen.

Ja samalla haittaat sitä, kun joku on vahingossa kolauttanut autolla pyöräsi kumoon, niin hän ei voi ilmoittaa siitä sinulle. Tai jos joku sivullinen on nähnyt tapahtuneen.
Aina ei voi voittaa...
confused_orig.gif

Mulla on osoitteen luovutuskielto käytössä. Onhan noita
mopoja ja varusteita mm. tehoputkia viety jopa lukituista talleistakin

Rehellinen kolauttaja (tai silminnäkijä) jättää pyörään lapun, tai ilmoittaa poliisille. Epärehellinen ei jätä, mutta ei takuulla kysele omistajaakaan rekkarin perusteella.

Mun mielestä tietosuojassa on nykyisellään käsittämätön aukko, siis kun ajatellaan miten tarkkaa tuo tietojen luovuttaminen nykyään muuten on.. Homman pitäis mennä oikeastaan toisin päin. Eli niin, että tietojen luovuttaminen olisi mahdollista vain omistajan luvalla.

Varkaita tuo osoitetietojen helppo saaminen vain palvelee. Ja onhan sattunut muutakin mukavaa.
Kuulin vastattain jutun.. Autoilija oli hölmöillyt jotain, ja hetken päästä tuli kännykkään tappouhkauspuhelu - soittajan numero ei tietenkään näkynyt.

Entäs kun töpeksit mopolla, tai ajelet mahdollisesti jotain hermoheikkoa ärsyttävällä tavalla. Seuraavana aamuna mopossa onkin renkaat puhkottuna, tai muuta vähemmän mukavaa. Ei ole kaukaa haettu ajatus..l
Entäs sitte kaiken maailman pervot..? Näkee kiinnostavan muijan, selvittää nimen ja osoitteen yhdellä tekstiviestillä ja alkaa vainota..

Ei saa munkaan ajoneuvojen rekisterinumerojen perusteella tietoja, eikä enää ikinä tule saamaan.
033102bebe_1_prv.gif

Kyllä yhteyden vielä saa vaikka osoiteluovutuskielto onkin voimassa. AKE kertoo omistajan nimen. Numerotiedustelu kertoo nimelle puhelinnumeron. Näin ainakin minulla on toiminut.

Ei kai kolhimistapauksissa ole tarve mitään kirjeenvaihtoa aloittaa ja kotiosoitteita selvitellä, jos osaa puhelinta käyttää? Ja tosiaan poliisi kyllä näkee tiedot edelleen eli sinne sitten yhteys jos ei muuten onnistu eli puhelinnumerokin on salainen.

Rehellinen kolauttaja (tai silminnäkijä) jättää pyörään lapun, tai ilmoittaa poliisille. Epärehellinen ei jätä, mutta ei takuulla kysele omistajaakaan rekkarin perusteella.
Näinhän se on. Mutta jos joku rehellinen sivullinen sattuu näkemään kolauksen, hän saattaa ilmoittaa pyörän omistajalle, että on nähnyt tapauksen. Hän kuitenkaan alkaa kovin paljon näkemään vaivaa selvittääkseen omistajaa, jos tietoja ei helposti ole saatavilla.

....Rehellinen kolauttaja jättää yleensä yhteystietonsa yms..

Kerran vaan yks "rehellinen" kolauttaja olisi paennut paikalta mut, kun sai murhaavia katseita sivullisilta päätti mennä vahingoittamansa auton luo otti kynän ja paperin, kirjoitti viestin " peruutin autoosi, anteeksi" eikä muuta ...
biggrin.gif

Heh mikä logiikka - keskivertoihminen joka tapahtuneen näkee soittaa akeen, pyytää nimeä ja sitten osaa etsiä nimen perusteella oikean ajoneuvon omistajan fonectan palvelusta ... täytyy kyllä olla sopivalla alalla jotta tuon osaa tehdä ... sen sijaan liikenteessä huonosti käyttäytyville aina välillä soittelen suoraan töppäilyn jälkeen. Tekstarilla rekisterin perusteella nimi ja kotikunta, toisella tekstarilla puhelinnumero. On siinä muutaman kerran tullut änkytystä toisesta päästä kun olen kohteliaasti kysynyt että mitä äsken oikein ajatteli. Kerrankin erään taksinkuljettajan pomo vastasi ja kun kerroin asian niin hän antoi kuskin nimen ja ...

Ehdottomasti suosittelen rekisteritietojen luovutuskieltoa ja osoitteen luovutuskieltoa - sillä muuten on liian helppoa löytää vähänkin erikoisemman ajoneuvon sijaintipaikka. Luovutuskielto on henkilökohtainen joten yhdellä kiellolla saa sen piiriin kaikki omat ajoneuvonsa.

Veikkaan että jos on rehellinen tyyppi ja haluaa vastata töppäilyistään, niin helpommin ne se jättää lapun kuin alkaa selvitellä akesta auton omistajaa ja sitten kaivella puhelinnumeroa.

Viime kesänä yhden lappusen sain pyörään kun naapuri pakitti pyörän nurin. Ei ilmeisesti ilennyt lähteä paikalta kun hälytin ulisi ja naapurit saattoi katsella ikkunasta
smile_org.gif
Kiittelin kaveria että lapun jätti.

Sen sijaan autossa on talven jäljiltä kyljet täynnä lommoja eikä ole lappuja näkynyt =( ilmeisesesti ihmiset ei tajua että kun niillä ovilla paukutetaan vieressä olevan auton peltejä niin niihin tulee joka kerta jälki vaikkei se kuraisessa autossa selvästi näkyisikään

Osoitteenluovutuskielto AKE ja Väestörekisteri, sekä salainen puhelinumero (kaikki ilmaisia!) Ei ole yksikään lehtimyyjä tms. soitellut kymmeneen vuoteen...
talktohand.gif

Akella kielto olikin ja numerolla on luovutuskielto numeropalveluihin, mutta se ei ole salainen. Nyt sitten täytin vielä ton osoitteenluovutuskiellonkin.

Hyydyin aikoinaan ollessani eräällä operaattorilla teknisenä palvelinpäivystäjänä (ei asiakasrajapinnassa) kun joku asiakas päätti soittaa mulle yöllä kertoakseen että hänen sähköpostinsa ei toimi -> lähti numero samantien luetteloista. Muutenkin mieluummin itse kontrolloin kelle numeroani annan.

Minä laitoin molemmat itselle päälle ja vaimolle ake:n.
Väestörek.keskukseen vaimon pitää soittaa ihe.

... sen sijaan liikenteessä huonosti käyttäytyville aina välillä soittelen suoraan töppäilyn jälkeen. Tekstarilla rekisterin perusteella nimi ja kotikunta, toisella tekstarilla puhelinnumero. On siinä muutaman kerran tullut änkytystä toisesta päästä kun olen kohteliaasti kysynyt että mitä äsken oikein ajatteli. Kerrankin erään taksinkuljettajan pomo vastasi ja kun kerroin asian niin hän antoi kuskin nimen ja ...
Itse ajelen aina liikenteessä niin, ettei toisten tarvitse soitella mun perääni. Ja kotipoliisin leikkimiset jätän muille.

AKE:lle teinkin ilmoituksen kun kävin autoa katsastamassa.Nyt on myös väestörekisteriin tehty osoitteenluovutuskielto.
Puhelinnumeron on ollu jo jonkun aikaa luovutuskiellossa.Alkoi tulla työpuheluita omaan luuriin niin kyrvähti hermot

Itse ajelen aina liikenteessä niin, ettei toisten tarvitse soitella mun perääni. Ja kotipoliisin leikkimiset jätän muille.
Mitä - poliisihommat on erikseen, mutta eikö kaimankaan koskaan tekisi mieli antaa palautetta täällä niin paljon parjatuille autoilijoille ?

Fonektaan kun soittaa niin ei tarvitse enään täällä palstalla niin paljoa sitten kenenkään uhota mitä tekisi, vaan voi kertoa mitä todellisuudessa tuli sanottua. Ja kun palvelusta saa vielä haltijan osoitteenkin voi tietysti aina ajaa kotiovelle (tai työpaikan eteen) sitä palautetta antamaan.
baaa.gif

Tässä tekstaritviestien formaatti jolla auton tiedot saa:
16400: "auto XXX-999"
16400: "etunimi sukunimi paikkakunta"
Eli lähetä viesti "auto rek-num" numeroon 16400 ja saat palautteena haltijan tiedot. Sitten lähetä haltijan "etunimi sukunimi paikkakunta" taas numeroon 16400 ja saat puhelinnumeron. Huom autofakta voi antaa useampia etunimiä ja silloin pitää poistaa muut kuin kutsumanimi, muuten ei puhelinnumeroa välttämättä löydy.

Moottoripyörän tiedot saa soittamalla numeroon 01000100 tai 020202 ja kysymällä haltijan nimen ja osoitteen ja vaikkapa pyytämällä yhdistämään puhelun kyseiselle henkilölle.

Kyllä ihmettelen että kuinka moni vähänkin erikoisemman pyörän haltija haluaa noin helpolla oman kulkuvälineensä kotiosoitteen löytyvän ?

;-))
Nimim. Autocom+GSM yhdistelmä on ohjelmoitu kypäräpuhelimeen napinpainalluksen taakse. "Hyvää päivää, saisinko rekisteri XXX-999 haltijan tiedot kiitos, yhdistäisittekö, kiitos - tuut - tuut - tuut... &&/)&)"
idea3.gif

Back