• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

.ORG Goes Tallinna 2016 22. - 23.10

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja zapster
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Onko tosta räiskinnän kattauksesta ja skodejen määrästä mitään tarkempaa tietoa eli pääseekö useammalla mutkalla ampumaan jakuinka paljon?

rodder sanoi:
Onko tosta räiskinnän kattauksesta ja skodejen määrästä mitään tarkempaa tietoa eli pääseekö useammalla mutkalla ampumaan jakuinka paljon?

Tuossa ynnäilin, et kolmella 10 skodee ja neljällä 5 kutia. Eli peruspaketti olis sitten 50 laukausta. Ja jos oikeen innostuu ja aikaa jää, ni varmasti on mahdollista räiskiä extraa. Ratavuokra lienee kitenkin suurempi kulu ku kudit.

Ja harvoin on yhtä yllytyshullut oppaat. Ni nyt voi toteuttaa pervoimmatkin haaveet.

wanico sanoi:
Ja harvoin on yhtä yllytyshullut oppaat. Ni nyt voi toteuttaa pervoimmatkin haaveet.
Kuulostaa kohtalokkaalta.

riisor sanoi:
Kuulostaa kohtalokkaalta.

Joo, nuorena sattui ja tapahtui reissussa ku HIFK sloganissa. Mutta aina positiivisessä hengessä.

Joskuski oli vielä 10-20 tikkiä naamassa Suomi-Saksa painin muistona. Silti lähdettiin nauraen mukaan ku seuraavalla viikolla tuli italialaisilta kutsu valssiin...

Tai oikeastaan meno muistutti enemmän letkajenkkaa, koska mentiin kovaa kyytiä pitkin kapakkaa ita-fin-ita-fin-ita-fin-ita-ita-ita titi taa.

tiggeri sanoi:
Tuo ei liittyne mitenkään ampumatapahtumaan...toivottavasti. Pervot haaveet ja tuliaseet jotenkin ei rimmaa.

Hyvä pointti herralla takarivistä. Tällä kertaa ei ollut ajatuksena, että nämä fetissit mitenkään liittyisi ihmisiin. Nyt oli ajatuksena lävistää vaikkapa anopilta lahjaksi saatu posliinikissa, jurrissa huutokaupasta hankittu tinatuoppi, taikka vaikka kustomoida tuskafestareille T-paita. Ja jos on nopea aineenvaihdunta, ni perforoida ratanahat.

Näiden jannujen aamupuurossa lienee voisilmän tilalla ollut delvaccia sillä kaikki hulluimmatkin ideat menee toteutukseen ennen ku kukaan kerkee miettimään onko touhussa järjen hiventäkään.

wanico sanoi:
Ampuminen maksetaan huoneidenjaon yhteydessä käteisellä ja mielellään tasarahalla.
Paketti sisältää ainakin 3 lyhyttä (Glock, S&W, 357 Magnum) ja 3 pitkää ( AR-15, Snaiper, pumppuhaulikko)
Retkelle pitää saada vähintään 5 osallistujaa ja hinta on 65€ per ampuja.

Mua periaatteessa kovastikin kiinnostaisi lähteä tuohon mukaan, mutta hiukan tuo hinta on mielestäni korkea (täysin ilman vertailupohjaa). Koska teillä on jo minimijoukkue kasassa, niin saako jättää lopullisen päätöksen sinne hotlan aulaan, kun matkan aikana nautitut pari (no hyvä on, korkeintaan kuusitoista!) ovat kenties aiheuttaneet olotilan, jossa hieman naismaiseen tapaan vähän helpommin levittelee lompsaansa?

kum1ankka sanoi:
Mua periaatteessa kovastikin kiinnostaisi lähteä tuohon mukaan, mutta hiukan tuo hinta on mielestäni korkea (täysin ilman vertailupohjaa). Koska teillä on jo minimijoukkue kasassa, niin saako jättää lopullisen päätöksen sinne hotlan aulaan, kun matkan aikana nautitut pari (no hyvä on, korkeintaan kuusitoista!) ovat kenties aiheuttaneet olotilan, jossa hieman naismaiseen tapaan vähän helpommin levittelee lompsaansa?

Juu onnistuuhan tuo. Mä itse näkisin ampumarataa suurempana ohjelmanumerona nää meidän oppaat. (ampumaan voit mennä joka viikko) Mut tän kaliiberin jässejä me tavikset kohdataan normaalisti Mario Puzon tai Jarkko Sipilän kirjoissa. Nää jätkät on katsoneet piippuun enemmän edestä ku moni meistä takaa.

Nyt voit kysyä livenä meneekö siinä delvaccipuurot väärään kurkkuun kuo oven takana ei kolkuta komissaario Takamäki, vaan sisään tulee karhuryhmä karmit kaulassa.

Sit me kuullaan kuinka karhut sanoo
"guten Morgen ohne sorgen"

Hyvä ruoka parempi mieli. Muistakaapa ostaa ruokailu, jos ette sitä vielä ole ostaneet.

Tuo räiskintä ei nyt oikeen boostaa mun toivomalla tavalla, ni korotetaan panoksia:

Kuteja ei tarvii yrittää tunkea samaan reikään perinteisellä ampumaradalla, vaan niitä on hautessa myös mahdollksta räiskiä practikal radalla. (lienee useimmille tuttu esim poliisiopisto leffasta)

Practikal ammuntaa ei kai Suomessa pääse oikeen missään kokeilemaan käymättä kursseja. Ni siinäkin mielessä meille on tarjolla jotain normaalista poikkeavaa.

Älkää jättkö kaikki päätöstä menolaivalle, ettei tule kuljetusten kanssa kapasiteettiongelmia.
Jos meitä on nihkeesti ni siellä on Vasili&Vladimir Volgalla ja Mossella meitä venaamassa.
Mut jos jengii on paljon ni päästään varmaan jollain gangstalimusiinilla.

Ai saakeli, kuulostaa helvetin hienolta.

Mites kuule, kun mä ammun vasurilta, joten varmaan sniper on mahdoton paikka, niin tuskin on ongelma paukutella jollain lyhyellä enemmän?

PoS sanoi:

Mites kuule, kun mä ammun vasurilta, joten varmaan sniper on mahdoton paikka, niin tuskin on ongelma paukutella jollain lyhyellä enemmän?

Juu, varmaan onnistuu. Mitään en ruutipyssyistä tiedä, mutta veikkaan et sniperin kudit on kalliimpia ku 9 milliset.

PoS sanoi:

Ei vasenkätisyys ole ennenkään tarkkuuskiväärien käyttöä estänyt. Mutta kuten wanico arvaili, on tarkkuuskiväärien patruunat noin 5 kertaa kalliimpia kuin pistoolin.

wanico sanoi:
Practikal ammuntaa ei kai Suomessa pääse oikeen missään kokeilemaan käymättä kursseja. Ni siinäkin mielessä meille on tarjolla jotain normaalista poikkeavaa.

Ja siihen on ihan syynsä, miksei practicalia pääse täällä kokeilemaan ilman kurssia. Ja se syy on ihan turvallisuudessa. Ladatun aseen kanssa liikkuminen, sektoreiden pito ja mm liikkeestä ampuminen kun vaatii jotain muutakin kuin armeijan ampumatiedot ;)

Jassu sanoi:
Ja siihen on ihan syynsä, miksei practicalia pääse täällä kokeilemaan ilman kurssia. Ja se syy on ihan turvallisuudessa.
Just siksi meillä on mukana poikkeuksellisen pätevät oppaat.
Uskon näiden mimmien+jätkien kykyyn rakentaa aloittelijan vaatimustasoon sopivan hauskan radan.
Ja edelleen saa myös ampua kaikki kudit perinteiseen tauluun. Tämä "bonusnumero" on siis täysin vapaaehtoista.

Jassu sanoi:
Ladatun aseen kanssa liikkuminen, sektoreiden pito ja mm liikkeestä ampuminen kun vaatii jotain muutakin kuin armeijan ampumatiedot ;)

Vastaan Simo Häyhä.

Kannatta aina pitää mielessä ettei Simo Suomessa olisi myöskään saanut kalastaa, golffata tai laitesukeltaa, koska häneltä puuttuivat siihen oikeuttavat lisenssit ja kurssit.

wanico sanoi:
Älkää jättkö kaikki päätöstä menolaivalle, ettei tule kuljetusten kanssa kapasiteettiongelmia.
Jos meitä on nihkeesti ni siellä on Vasili&Vladimir Volgalla ja Mossella meitä venaamassa.
Mut jos jengii on paljon ni päästään varmaan jollain gangstalimusiinilla.

No hyvä on, pistä mut listaan. Teoreettisesti paukuttelun hinnan säästää (ainakin melkein) jo sillä, kun matkan aikana onnistuu säilymään ampumakunnossa...

Hei juuu,

Hieman olin koneelta poies, mut etkohuurut on varmaankin hävinneet lauantai iltapäivään mennessä, jotenka mä haluun mukaan kokeileen sitä räiskintää!? :)
Mut ihan kaikkia sivuja täst ketjusta en jaksaisi kahlata läpi, mitä sille vankilaan tutustumisreissulle kävi? :blink:

Minttu sanoi:
Hei juuu,

Hieman olin koneelta poies, mut etkohuurut on varmaankin hävinneet lauantai iltapäivään mennessä, jotenka mä haluun mukaan kokeileen sitä räiskintää!? :)
Mut ihan kaikkia sivuja täst ketjusta en jaksaisi kahlata läpi, mitä sille vankilaan tutustumisreissulle kävi? :blink:
Hienoa että olet mukana!

Sieltä Patareista ilmoitettiin ensin oppaan taholta, että homma käy.
Mut sit kun kellonaikaa oltiin lyömässä lukkoon tulikin peruutus ilman selityksiä.

rodder x2
Telos
PoS
wanico
Kum1ankka
Minttu

Pitkään olen miettinyt haastanko nopean vai tarkan...
Ja pähkimisen ja pohtimisen jälkeen päädyin tarkkaan.
Ei heti tuu orgesteirista paremmin osuvaa mieleen ku Holtsu.
Joten tere tulemast kaksintaisteluun. Haluatko valita aseet vai panoksen?

Back