• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

.Org goes Grandes Alpes 2006

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Markku
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Autoliitto vahvisti, että lauttavarauksissa yksi autoliiton jäsen/hytti, niin kaikille hytin henkilöille pyörät -50%. Eli siis minä saisin yhdelle hytilliselle puolihintaiset pyörät. Onko muita Autoliiton jäseniä? Tällä edulla jonkun kannattaisi jopa liittyä.

Asiasta kolmanteen, missäs ne kuvat on - vai oonko vain sokea. (ja kyllä, harkitsen lähtemistä tonne reissuun mukaan, samoihin aikoihin olen tuonne jokatapausessa lähtemässä)

Vielä lisäys noihin majapaikkoihin Välimeren rannalla reissuannne varten,
kurkatkaa http://www.rivieran-suomi-seura.org

Paikalliselta suomalaiselta asujamistolta saattaa löytyä varteenotettavaa apua kunnon majapaikkaa hakiessa, hyvällä tsäkällä saattaapi löytyä saunakin. Ei muuta kun kontaktia ja vastat kainaloon matkalle lähtiessä.

Vielä lisäys noihin majapaikkoihin Välimeren rannalla reissuannne varten,
kurkatkaa http://www.rivieran-suomi-seura.org

Paikalliselta suomalaiselta asujamistolta saattaa löytyä varteenotettavaa apua kunnon majapaikkaa hakiessa, hyvällä tsäkällä saattaapi löytyä saunakin. Ei muuta kun kontaktia ja vastat kainaloon matkalle lähtiessä.
Kiitos vinkistä, sivusto on kyllä tuttu. Kyselin muutama päivä sitten tuota Le Cannetin asuntoa, mutta ei sinne motoristeja haluttu
wink.gif

Kyllä noissa on myös mun mielestä aika sopivaa matskua mistä valita.

Sitä vaan mietin, että jos varataan tuollainen 8 hengen talo, niin alkaa mukaan lähtijöiden lista olla aika pitkälti selvillä (6 suht varmaa, yksi oireilee lupaavasti), ellei porukkaa sitten hajauteta eri majoituksiin. Veikkaan, että 10...12:n hengen kämppään saataisiin melko varmasti porukka kasaan, ja laivavarauksetkin riittää 12:lle (pyöräpaikat ei, järjestelykysymys?).
Viimehetken lähtijöitä varmaan löytyisi runsaamminkin mukaan, mutta jos halutaan varmistaa varaus haluamallemme ajankohdalle on toimittava suht ripeästi.

Alunperin ryhmän kooksi määriteltiin tuo 8 henkeä, joka kokonsa puolesta on vielä hyvin liikuteltava ryhmä. Suuremmalla ryhmällä tulee vaikeudeksi nopeat pysähdykset (tankkaukset yms.) sekä reitin varrella majoittumiset. Kahdeksan ihmistä on vielä ryhmä, yli kahdeksan on lauma.

Ryhmässä on vielä tilaa, nopeat syövät hitaat.  
sport05.gif

Riippuu mm. juomatottumuksista, mutta kyllä tuolla summalla selviää jo hyvinkin pitkälle. Toisaalta reissu on paljon kepeämpi kokemus kun antaa vain kortin käydä eikä rupea ajattelemaan mistä se kaikki tulee.
sport05.gif

onkos osviittaa matkan kustannuksista riittääkö esim 2500€ koko matkalle
confused_orig.gif
Luulen että kyseinen summa on about minimi, millä jotenkin pärjää.
Ajomatkaa n. 4000 km, eli bensat about 500 €
Majoitus matkalla n. 40 €/yö
Perillä majoitus n. 250 €/vko
+ Ruoka ja juoma ja elämä

Toissa kesänä taisi henk. koht. mennä n. 4000 €. Mutta pihi pärjää vähemmmällä.
ei matkaan viitsi millään minimi pudjetilla lähteä menee loman maku siinä sitten
bawling.gif
mutta täytynee ruveta säästämään ensi kesäksi
thumbs-up.gif

confused_orig.gif

Viime vuonna mulle pukkas 5500km (bensaan palo n. 450€) mittariin samaisella reissulla kun kävin yhen ylimääräräisen lenkin Grazissa, juomatottumukset varmaan suht samaa luokkaa Petrin kanssa, 3500 eekuu palo. Samulilla ja Samilla tais olla kanssa samaa luokkaa. Ei siinä mitään säästää tarvi, jakaa vaan Visa laskut koko syksylle....
biggrin.gif

Tosta ens kesästä (Hangosta 02.07, 20.07 Hankoon) jos pikkasen vielä vetää yhteen:
Lautta 300€
Bensat 500€
Majoitus matkalla 8*40€ --> 320€
Majoitus perillä n. 250€
Tietullit yms. 50€
Perussafka 18*20€ --> 360€
Elikkä "pakolliset" tulevalla reissulla palttiarallaa 1780€  
062802moto_prv.gif

Se kerrottuna huvikertoimella --> 3k€.  
biggrin.gif

buttrock.gif

Oma täsmennykseni kustannuksiin:

- Lautat 300€
- Bensat (4000 km) keskikulutus 8l /100km =400€
- Majoitus matkalla 9x40€ =360. Viime reissulla taisi olla noin 30€/nuppi/yö ka.
- Viikko Rivieralla 250€
- Mahdolliset tietullit 50€

Yhteensä kiinteät menot 1360€

Jokainen syö ja juo omien tottumustensa mukaisesti, (joistakin voi tulla vaikka paikkallisen viinikaupan kantiksia  
wink.gif

mutta kohtuullisesti elämällä ilman lomanautinnon katoamista uskoisin helposti päästävän alle 2300€ kokonaisbudjetilla. Syömiseen ja juomiseen silloin varattu ~50€/pv.

Oma täsmennykseni kustannuksiin:

- Lautat 300€
- Bensat (4000 km) keskikulutus 8l /100km =400€
- Majoitus matkalla 9x40€ =360. Viime reissulla taisi olla noin 30€/nuppi/yö ka.
- Viikko Rivieralla 250€
- Mahdolliset tietullit 50€

Yhteensä kiinteät menot 1360€

Jokainen syö ja juo omien tottumustensa mukaisesti, (joistakin voi tulla vaikka paikkallisen viinikaupan kantiksia  
wink.gif

mutta kohtuullisesti elämällä ilman lomanautinnon katoamista uskoisin helposti päästävän alle 2300€ kokonaisbudjetilla. Syömiseen ja juomiseen silloin varattu ~50€/pv.
täytynee harkita 2500€ saisi kyllä helposti kasaan
wink.gif

confused_orig.gif

Viime vuonna mulle pukkas 5500km (bensaan palo n. 450€) mittariin samaisella reissulla kun kävin yhen ylimääräräisen lenkin Grazissa, juomatottumukset varmaan suht samaa luokkaa Petrin kanssa, 3500 eekuu palo. Samulilla ja Samilla tais olla kanssa samaa luokkaa. Ei siinä mitään säästää tarvi, jakaa vaan Visa laskut koko syksylle....
biggrin.gif

Tosta ens kesästä (Hangosta 02.07, 20.07 Hankoon) jos pikkasen vielä vetää yhteen:
Lautta 300€
Bensat 500€
Majoitus matkalla 8*40€ --> 320€
Majoitus perillä n. 250€
Tietullit yms. 50€
Perussafka 18*20€ --> 360€
Elikkä "pakolliset" tulevalla reissulla palttiarallaa 1780€  
062802moto_prv.gif

Se kerrottuna huvikertoimella --> 3k€.  
biggrin.gif

buttrock.gif
ei ole visaa hommattu eikä hommata. varoittavia esimerkkejä on liikaa minulle. laittomia ostoja ympäri muolimoa  
veryangry.gif

Mutta itse en alkoholia juo oikeastaan ollenkaan. päällä on silloin EnE dietti, elikkäs ruoka on sulkaapatukka ja ravintojauhe päivässä  
eek.gif
elikkäs sillä puolella ei ole kuluja häpösesti ole. Asiaa täytyy miettiä ja harkita (uskaltaako teijän kanssa lähteä  
tounge.gif
) .

Ja tässä viimeisin majoitusvaihtoehto 13 hengelle: Nice PARK IMPERIAL
Hinta 2700 €/vko eli 207 €/vko

Tämä on todellinen löytö. Pysäköinti on vielä epäselvä, mutta kyselyä on laitettu.

- 9 huonetta, joista 6 makuuhuoneita (2 double ja 7 single and 1 sofabed)
- keittiö
- olohuone
- ruokailuhuone
- 1 kylpyhuone, 3 suihkua, 3 WC:tä
- Terassi, parveke, pylväskäytävä
- rakennettu 1900 ja peruskorjattu 2005
- 260 m2 puutarha 400 m2
- Astianpesukone, pesukone, pakastin
- UIMA-ALLAS
- Tenniskenttä
- TV
- AUTOTALLI
- Sähköhella ja uuni
- Mikroaaltouuni
- Jääkaappi
- Kahvinkeitin, paahdin etc.
- Kylpyamme
- POREALLAS
- BARBEQUE-grilli
- Pihakalusteet
- Aurinkotuoleja
- silitysvälineet
- Imuri
- TAKKA
- Stereot, tietokone, kaapeli/satelliitti TV

- lakanat vuokrattavana, ADSL internet, hälytys
- nurkasta näkyy meri
- rantaan 1 km
- Nizzan keskustaan 50 m
- 100 m supermarkettiin, kaupat 50 m, ravintola alle 50 m

Paikka on vapaa ja paikkoja on kuulemma vaikka 20lle pyörälle.
Ilmoitin, että me otamme tämän paikan. Ongelma on vain siinä että nyt pitäsi saada 1350 € kasaan, jotta voimme vahvistaa varauksen.
Toivoo lähetettäväksi shekkiä ja eihän meidän maa mitään sellaisia enää tunne, yritän saada vahvistuksen suoritettua luottokortilla tai sitten kansainvälisellä rahansiirrolla pankkitililtä. Katsotaan.
Nyt loppuu vispaaminen majoituksen suhteen ja paikka on siis edellä mainittu ja perillä meitä voi olla siis max. 13 henkeä. Piste.
Tietenkin jos joku löytää erinomaisen paikan jostain niin sitä kannattaa harkita myös. Mutta fakta on se, että tällaiset yli 8 hengen majoitukset on todella kiven alla tai sitten hintaluokkaa 8000 €/vko tai sitten sijaitsevat provencessa, eli keskellä ei mitään, josta lähimpään kauppaankin on 5 km.

Kyllä se on tuo ja sillä hyvä. Kiitokset hyvästä työstä.
thumbs-up.gif
Mimmoinen kiire niiden varausmaksujen kanssa on?

Jassoo, kyseinen korsu lienee jossain tuolla
http://www.plan-nice.org/

Itse lähden Hangosta 5.7 aamulaivalla ja Nizzassa olen 7-11.7
välisen ajan.
Saattaisin poiketa joku päivä käymään kylässä jos olette ko. ajankohtana "mökillä"

Superfast on hieman kallis (>1000€)  
033102ass_1_prv.gif
heinäkuussa matkustaa yksin hytissä, lähtö siis 5.7 ja paluu 26.7 jos joku haluaisi matkustaa samaan aikaan ja samassa hytissä saisi hieman kustannuksia jaettua, siis vain laivamatkan ajan.

Back