• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ootteko penkittäneet ??

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kawakari
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Eikös se Suzuki mies(tylyttäjä) ollut penkittänyt muutamissa eri penkeissä,erot olleet todella pieniä. Oulun penkistä kyllä puhutaan että kovin pieniä lukemia on saatu. Itse olen käyttänyt Bikefoxissa/Siukolalla aikanani,tulokset aika lailla samoja. Kawoissa "nokissa"suuria eroja mutta kyllä sulla silti jää sen 10hv normaalitasosta! Acran,Yosin tai muzzyn kokoputkistoilla otettu ainakin hyviä lukemia.
Missäs arvelisitte ton puuttuvan 10 kaakkia majailevan...?? Mopolla ajettu vasta 16700 km...ja muuten pelittää ko enkuli..Voiko noissa ruiskunsäädöt muuttua itsestään ?? Tokihan nokat vaikuttaa se on selvä.. Voikos tuossa tehomittauksessa sitten tehdä jotain "niiin väärin" että lukemat johtuisi siitä ? Takapäätähän jouduttiin punomaan liinoilla rullaa vasten (eli painamaan) että saatiin takapyörälle pitoa...eli vaikuttaakos tuo ja miten ? Heh huomaatteks että nyt tuli kyselyikä....
wink.gif

Eikös se Suzuki mies(tylyttäjä) ollut penkittänyt muutamissa eri penkeissä,erot olleet todella pieniä. Oulun penkistä kyllä puhutaan että kovin pieniä lukemia on saatu. Itse olen käyttänyt Bikefoxissa/Siukolalla aikanani,tulokset aika lailla samoja. Kawoissa "nokissa"suuria eroja mutta kyllä sulla silti jää sen 10hv normaalitasosta! Acran,Yosin tai muzzyn kokoputkistoilla otettu ainakin hyviä lukemia.
Missäs arvelisitte ton puuttuvan 10 kaakkia majailevan...?? Mopolla ajettu vasta 16700 km...ja muuten pelittää ko enkuli..Voiko noissa ruiskunsäädöt muuttua itsestään ?? Tokihan nokat vaikuttaa se on selvä.. Voikos tuossa tehomittauksessa sitten tehdä jotain "niiin väärin" että lukemat johtuisi siitä ? Takapäätähän jouduttiin punomaan liinoilla rullaa vasten (eli painamaan) että saatiin takapyörälle pitoa...eli vaikuttaakos tuo ja miten ? Heh huomaatteks että nyt tuli kyselyikä....
wink.gif
Eiköhän ne siellä kaikki kaakit ole tallella. Viime kesänä löytyi Kemissä tuosta sigusta löytyvästä yksilöstä 151 heppaa takanakilta (Viperin bolt-on vaimentimet + K&N), kaverin '03:sta Busasta (Micronin 4-2-1 putkisto + K&N) 153 heppaa. Samana päivänä kävi yksi vakio ZX12R, olisiko ollut '00 ja siitä löytyi 142 heppaa. Eli ei tuo 146 mikään huono lukema ole.

wink.gif
Eiköhän ne siellä kaikki kaakit ole tallella. Viime kesänä löytyi Kemissä tuosta sigusta löytyvästä yksilöstä 151 heppaa takanakilta (Viperin bolt-on vaimentimet + K&N), kaverin '03:sta Busasta (Micronin 4-2-1 putkisto + K&N) 153 heppaa. Samana päivänä kävi yksi vakio ZX12R, olisiko ollut '00 ja siitä löytyi 142 heppaa. Eli ei tuo 146 mikään huono lukema ole.
Kyllä se taas kerran tuli todistettua että tieto rauhoittaa...
biggrin.gif
...Kiitoksia kaikille nöyrästi antamastanne infosta ja mielipiteistä...
bowdown.gif
Toivottavasti tästä oli jotain hyötyä muidenkin tiedonjanoon... Turvallisia kilometrejä kaikille...

Hurjia on lukemat...muilla  
sad_orig.gif
.. Osaakos kukaan sanoa että miten suuria eroja sitä sitten on eripenkkien välillä ?? Meinaan vaan että kun aikoinaan oli tuolla mp-foorumissa juttua penkeistä ni siellä oli samalla mopolla saatu aikapalailla hurjia eroja tehoissa pelkästään eri penkkien välillä. Kuullut olen että toi Kemin penkki ei todellakaan anna kärkipääntuloksia...sitä en sitten toki osaa sanoa että mistä ne sitten tulee ne oikeimmat lukemat.. Mutta olipahan niin tai näin niin kai soon sitä commanderii, suodattimii ja putkee alettava kattelemaan..
wink.gif
On sulla kaikki hepat siellä mitä kuuluukin.
Kemin penkki vaan on säädetty nirsommaksi hevosten suhteen kuin muut penkit.
Vie mopo johonkin toiseen penkkiin, niin kaakkimäärä kasvanee viidellätoista jo ajomatkalla.
Eri penkeistä eri aikoina saatuja tuloksia ei kannata muutenkaan pahemmin vertailla keskenään.

Parhaat tehot on saatu Micronin Serpentiiniputkistolla(muistaakseni joku 183 hp takaselta) +tietysti K&N ja Powercommander.
Kawan tehoihin vaikuttaa myös suuresti miten kovalla paineella kylmää/raitista ilmaa kiduksiin annetaan, vai annetaanko ollenkaan...
PS. myös Wisecon korkeapuristemännillä vois saada aika hyvin paukkua.

Parhaat tehot on saatu Micronin Serpentiiniputkistolla(muistaakseni joku 183 hp takaselta) +tietysti K&N ja Powercommander.
Kawan tehoihin vaikuttaa myös suuresti miten kovalla paineella kylmää/raitista ilmaa kiduksiin annetaan, vai annetaanko ollenkaan...
PS. myös Wisecon korkeapuristemännillä vois saada aika hyvin paukkua.
Kidukset oli hapettomassa tilassa koko mittauksen ajan...eli suurinpiirtein hiustenkuivaajalla puhallettiin syylärintienoille vähä raitistusta..eli "rämäiristä" ei voitane puhua. Mitäs muuten mahtaa maksaa tuo Micronin savupiippu ?

Nyt kun topicci kasvaa niin kasvatetaan sitä vielä lisää tyhmillä kysymyksillä. Omassani ainakin on todella iso/häiritsevä kuoppa siinä 2000-2500 alueella. Tuntuu että kone tukehtuu. Onkos noissa vessoissa minkälaiset säätömahdollisuudet ilman commanderia? Muutoksethan mulla on siis Yoshimuran putkisto, k&n. Muusta en tiedä, kuulemma on jotain säädelty vielä noiden lisäksi.

Nyt kun topicci kasvaa niin kasvatetaan sitä vielä lisää tyhmillä kysymyksillä. Omassani ainakin on todella iso/häiritsevä kuoppa siinä 2000-2500 alueella. Tuntuu että kone tukehtuu. Onkos noissa vessoissa minkälaiset säätömahdollisuudet ilman commanderia? Muutoksethan mulla on siis Yoshimuran putkisto, k&n. Muusta en tiedä, kuulemma on jotain säädelty vielä noiden lisäksi.
Minun mielestä Kawan ruiskuu ei voi säätää millään muulla ko commanderin kautta...Ja varmaan jos sulla on putki vaihdettu eikä säätöä ole voitu tehdä niin kuoppia ja hyppyreitä tulee välille 1000-12000 r/min
wink.gif
.... Mie meinasin omaan hoppaani laittaa ton commanderin ja säädättää sitten seokset läpi kierrosalueen (ruiskukartta myös).. Joku sano jossakin (siis täällä) että tossa vakiohopassa on niitä kuoppia just noista päästöhässäköistä johtuen..mutta sullahan on se putki vaihdettu joten tukot ainaski välistä veks...

toistaiseksi nollahevosvoimaa ja nollanyyttonmetriä, ei ole penkitetty, pukilla on käynyt ja seissyt kuitenkin väliajoilla kuten talvella.

nyt on asennettuna ne normaalit pakolliset hilavitkuttimet: k&n:t, powercommander3usb, mölypönttö devil, sekä on riisuttu kleeni ja kattio.

perstuntuma kertoo ainakin sen, että vakioboksiin verrattuna alakierrosten empiminen vähentyi selkeästi peeceen asennuksen jälkeen, joka on tavallista kun koneen hengitystä hieman vapautetaan. ajaminen on nyt huomattavasti jouhevampaa moottorin paremman kaasuunvastaavuuden vuoksi.

vm.2000 zx12r limited edition, racing green.

radiaalijarrukahva toi lisää tuntumaa ja tunnokkuutta etujarruille, sekä perän ja keulan lasku, laskeminen, alentaminen, muutti ajokäytöstä ehkä vakaammaksi, keulii huonommin.

Vastaan 'Batan puolesta: Brutaalia voimaa vaan, tossa Ameriikanpoikain ohjeita:
Modisohje

Kawis, oli kiva nähdä Sirkiö pitkästä aikaa, komia on se.

Tein tänään Mäyrikseen säädettävän seisontatuen niin voi madaltaa omaakin vielä hiukan, keulaa pitää vielä ainakin 5mm laskee. Enempää ei uskalla kun alkaa jo varmaan Ram-Air-tötteröön lokari koliseen..

Niin se vaan kävi että kaupoille tästä on mentävä. Ajattelin tässä vaiheessa laittaa pelkän commanderin ja sitten K&N filsut.. oikeestaan tuon säätämisen tiimoilta vaan..... Hmmm..saakohan tuosta nyt sit kuitenkaan mitään hyötyä ?...Noh tilattu on eli annetaan mennä..
wink.gif

Kyllä se jeesaa kun vaan kunnolla säätää. Oman kokemuksen perusteella suosittelen KX-Centeriä.

radiaalijarrukahva toi lisää tuntumaa ja tunnokkuutta etujarruille, sekä perän ja keulan lasku, laskeminen, alentaminen, muutti ajokäytöstä ehkä vakaammaksi, keulii huonommin.
Montako milliä pitemmät luut laitoit taakse ja paljonko perä laski todellisuudessa?
koiranluut ovat 195 mm pitkät, vakiothan ovat 183 mm, siitä reiänkeskeltä mittailtuina. persiö laski todellisuudessa koskematta iskariin, tai esijännitykseen aika tarkalleen 30 mm, esijännitys oli minimissä ja on toistaiseksi vieläkin.

keulaa laskin n. 7 mm ja sielläkin aika vähän esijänää.

jal3 sen sanoikin, katti lähti meisselillä ja vasaralla survomalla, meisselinpää, magneettinen putosi sitten sinne putkeen, tuli pois pölläyttämällä, kaasua ilman takapönttöä ja samalla platinat ja muut jalometallit pöllähti komeasti pihalle.

kleeni vaatii enempi osaamista, zx12r.orgissa on niitäkin ohjeita sen poistoon.

vielä pitää lähitulevaisuudessa penkittää, saa säädöt yksilöllisiksi ja koneen toiminnan taloudellisemmaksi, jouhevammaksi edelleen. äkäsen tuntuinen se on jo nyt.

sivutukea katkaisin kanssa, 15 mm lähti, tarvii siihen kehitellä jonkunlainen säätösysteemi myös, kuten jal3 teki. ehkä koitan sitä räpyläjalakaa taas paremmilla kiinnityksillä.

Mistäs olette koiranluita hommanneet vai itsekkö rakennettu?
On ollut mielessä muutaman sentin madallus..

Mistäs olette koiranluita hommanneet vai itsekkö rakennettu?
On ollut mielessä muutaman sentin madallus..
Kyllähän noita saa maailmalta esim Muzzylta,mutta ei pahat tehdä itse tai teettää.Itse teetin alumiinista 9mm pitemmät,joiden olettaisin pudottavan perää n25mm.Ainakin 03 mallissa oli vakio luiden mitta muuten 187mm kun vanhemmissa näyttää olevan 183mm.Mahtaako olla muutoksia mitä tuli 02:sesta eteenpäin.

... ja tänään sitten kävin Kemissä tarkistamassa talven aikana pyörään kertyneiden lisäheebeleiden toiminnan; 162.4 takarenkaalta, ihan onnistunut viritys.
062802jumpie_prv.gif

... ja tänään sitten kävin Kemissä tarkistamassa talven aikana pyörään kertyneiden lisäheebeleiden toiminnan; 162.4 takarenkaalta, ihan onnistunut viritys.  
062802jumpie_prv.gif
Paljonko tuli hintaa/hevosvoima?

Back