Noviisi...
Mittarissa kuskilla hyppysellisen päälle 40. Eka pyörän (kawa 500 gpz)hankin vasta viime syksynä. Rouvalta tinkasin pyöränostolupaa vain n. 20 vuotta. Ensimmäisen positiivisen (tai sellaiseksi tulkittavan) vastauksen jälkeen saman tien kauppaan. Ensimmäisen koeajon muistan aina. Jyees!
Olin myyty saman tien, vaikka oli muutaman aste vain plussalla ja vettä vihmo. farkut jalassa, tavallinen nahkatakki, mutta kuitenkin
Sitten ajelinkin syyskuun alusta ihan lokakuun lopulle joka päivä.
Kaikilla keleillä ihan oppimisen vuoksi. Kuivalla, sateella sumussa, pikkuisella pakkasella, myrskyllä. Sitten kaiken aikaa jarrutusharjoittelua, työntöohjausta, ym...
Olen etsinyt ja lukenut kaiken mahdollisen kirjallisuuden (suomeksi) turvallisesta ajosta, mitä olen löytänyt. Suosittelen kaikille sellaisia opuksia, kuin "Ajamisen nautinto, Moottoripyöräilyn riskienhallinta ja Ajo hanskassa". EAK-kurssi kiinnostais ,jos löytyisi sopiva Oulun seudulta.
Aika paljon ajelin kyytiläisen kanssa ja tuntui tuo mopeti vähän pieneltä semmoiseen. Samoin moottoritiellä. Niinpä sitten vaihdoin talvella FJ 1200:een. Pitäis olla MUKAVA pyörä
Kauhee ajokutina ollut päällä semmosen pari kuukautta. Jospa se helpottais tuossa huhtikuun puolella.
Että semmosta... Meinas tulla oikein novelli