• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Onnistuuko tälläisellä ketjun vaihto?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja busai
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Harmi kun tuolla leovincessä ei myydä did vx ketjua ilman rattaita,välttäs toikin vitja vallan mainiosti mutta ei tarttis olla rattaita mukana.

busai sanoi:
Harmi kun tuolla leovincessä ei myydä did vx ketjua ilman rattaita,välttäs toikin vitja vallan mainiosti mutta ei tarttis olla rattaita mukana.

Millä leveydellä? mulla pari pakettia 525 VX ketjua. Pituus 120 lenkkiä. 60€ paketti pirkkalasta.

Genesis750 sanoi:
Onnistuukos DID 525 VX ketjujen niittaus millään muulla työkalulla luotettavasti ku tällä DIDin suht kalliilla?
http://m.motonet.fi/fi/tuote/803036/DID-KM500R-ketjunkatkaisu-ja-niittaustyokalu

Vanhat saa poikki vaikka dremelillä ja oikeen mittanen satsi pitäs olla tulossa. Aika suolasen hintanen toi ku ei kovin usein tuu tarvetta. Motonetin sivujen mukaan se halvempi DID ei noille VX ketjuille käy...

Joo no purettua saa helposti. Mä painoin lukkopihdeillä(kapeakärkinen) palat vastakkain ja mittasin työntömitalla että on yhtä leveä kun tehtaankin jatkos ja tuurnaa vastetta ja moskaa Tuurna sai olla aika tylppä. Ja saa siinä perheriiranki kun pyytää muijaa pitämään vastetta.

Reikäpäisten (vai onttopäisten? = hollow pin) ketjulukkojen pinnien niittaus sujuu noilla edullisemmillakin vehkeillä varmaan ihan hyvin. Mutta jos ovat täyttä tavaraa, niin laite vain särkyy.

Näillä edullisemmilla vehkeillä saa sen sijaan puristettua sivupalan paikalleen oikeaan syvyyteen. Yllättävän tiukasti saa pultista vääntää eli aika tiukkaa on.

Niittaus tehdään pyöreäpäisellä vasaralla pienillä naputuksilla. Paras on sellainen lyhytvartinen helposti hallittava vasara. Toiselle puolen rautaa tarpeeksi. Jos on kunnollisen kokoinen leka, jossa tasainen lape, niin sen kun pistää puupalikan päälle ja asettelee niin, että lape on ketjua vasten ja itse pitää varresta kiinni (onnistuu jalallakin), niin ei tartte edes ketään apuria (ite laitoin kahvakuulat ja irrallisen ruuvipenkin massaksi taakse (50kg rautaa :) ) ). Varmuuden vuoksi sitten välillä mitataan, että ketjun paksuus pysyy samanlaisena kuin muuallakin. Eikä tuon kovasti tarvii levitä, kun pysyy paikallaan.

Dremeliä ja tuota "riveting" laitetta on turha käyttää ketjun katkaisemiseen. Rälläkkä on paljon nopeampi ja kevyempi, joskin myös äänekkäämpi...

Tuossahan nuo vasaraohjeet kattavasti tuli. Lisukkeena olen itse mitannut tappien päidennhalkaisijat, niin on helppo hetken naputettuaan todeta että on varmasti pää levinnyt.

Itse ajattelin tehdä niin, että vaihdan rattaat ja sitten ajelen tuohon lähelle Prätkäpajalle ja pyydän vaihtamaan alle uuden ketjun. Ei nyt ihan 100% optimi toimintapa, mutta onnistunee.
Sitä olen miettinyt että salliikohan alkuperäinen 114-lenkkinen ketju uutena yhtään piikkiä suurempaa eturatasta.

Back