• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Onnistuuko kakkosen laitto paikaltaan vapaalta??

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
Onko näin, että kakkosta ei pysty vaihtamaan paikalla ollessaan suoraan? Eli siis vain vauhdissa?
eek.gif

Näin ainakin mun pyörässäni...

En tiiä noista uusista Kawasakeista, mutta mun käsityksen mukaan pitäis mennä.
nixweiss.gif

En viiti ite kolmosta pienempää käyttää jos esim. sorrun liikennevaloissa tms. vähän rengasta savuttaa...
lookaround_orig.gif

Siinä on joku turvajuttu ettei ykköseltä pysty vaihtamaan suoraan kakkoselle paikallaan ollessa
nixweiss.gif

Ainakin niissä kawoissa minkä kanssa olen joutunut tekemisiin, on kakkosen kytkeminen paikaltaan estetty. (ZXR 91,92,93, ZZR600 90,92,93, 1100 90,97) Tarkoituksena lienee (?) vapaan helpompi löytyminen. Toteutettu kolmella haulilla rattaan ja vetoakselin välissä, jotka estävät vaihteen kytkeytymisen silloin kun akseli ei pyöri. Vasta pyörän liikkuessa =vetoakselin pyöriessä keskipakovoima vetää haulit pois akselin urista jolloin vaihteen kytkeytyminen mahdollista. Fiksua?
033102ass_1_prv.gif

Toihan on jo ikuvanha kawasakismi... Näppärä ominaisuus ehdottomasti. Tyytymättömät saavat vaihtaa Hondaan...
biggrin.gif

Myös mun mielestä aivan loistava ominaisuus pyörässä! Tietysti onhan niitä, jotka haluaa esim. liikennevaloista lähteä jollain muulla kuin ykkösellä....
tounge.gif
biggrin.gif
Sillä ainoolla Hondalla joka mulla on ollut joutu aina polkemaan vaihdetta eestaas että vapaa löytyis. Kawalla ei tarvii
062802jumpie_prv.gif

Jup, noinhan tuo toimii. Sen saa myös purettua jos räjäyttää laatikon ja ottaa haulit veks (3kpl). Haulit sijaitsee 4. vaihteen rattaassa (tai sen alla). Toimii vissiin siten että lukitsee kaksi vaihdetta samaan aikaan, eli 2 ja 4 vaihteet. Korjatkaa viisaamat jos olen väärässä...

Hyvä tietää!
smile_org.gif

Mutta ihan tyytyväinen olen tähän, että kakkosta ei saa paikalta vaihdettua... Luulin vaan että pyörässä on joku vika
tounge.gif

Juu itsekin tässä kerran yritin mäkistarttia, ja huomasin että perkules ei mee kun ykkönen sisään...
eli jos työntelen tuota etiä päin, niin sillon vissiin voi isompaa lyödä sisään(mäkistarttia varten)

Tästä keskustelusta rohkaistuneena testaamaan: pyörä käynnissä, paikallaan, kytkin pohjassa, vieno nosto vasemmalla pottivarpaalla...

Hieman tavallista kovempi 'klonks' kuuluu ja kakkonen menee päälle. Lieköhän tuossa mopedissa joku sunnuntailaatikko (?).

Jup, noinhan tuo toimii. Sen saa myös purettua jos räjäyttää laatikon ja ottaa haulit veks (3kpl). Haulit sijaitsee 4. vaihteen rattaassa (tai sen alla). Toimii vissiin siten että lukitsee kaksi vaihdetta samaan aikaan, eli 2 ja 4 vaihteet. Korjatkaa viisaamat jos olen väärässä...
Onkohan meikäläisellä saanu noi kyseiset "haulit" pikkisen damagee, kun mulla aina sillon tällön pääsee lipsahtamaan se kakkonen ihan paikoiltaan.. Syy saattaa löytyä tästä
confused_orig.gif
http://groups.msn.com/Z750Kaw....toID=40

Tästä keskustelusta rohkaistuneena testaamaan: pyörä käynnissä, paikallaan, kytkin pohjassa, vieno nosto vasemmalla pottivarpaalla...

Hieman tavallista kovempi 'klonks' kuuluu ja kakkonen menee päälle. Lieköhän tuossa mopedissa joku sunnuntailaatikko (?).
Mulla tarvii ainakin lämpimän koneen jotta toi kakkospykälän estävä himmeli toimis. kylmälläkoneella saa vekslata miten lystää...katotaan korjaantuuko asia huollossa?? ja öljyillä....
cool.gif

Mulla toi toimii isolohkossa vain paikaltaan ja kun kone ei käy.

evvk, ja vaikka toimisi niin ainahan sen saa kierrettyä kun luistattaa vähän kytkintä (liikkeellä kun ollaan).

Back