• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Onnettomuustutkimuslautakunta jurppii

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jannep
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Olen mielenkiinnolla lukenut onnettomuusraportteja ja mietin olisiko niin, että lautakunnan suositukset liittyvät aina johonkin konkreettiseen, kuten liittymän muutokseen, itse ajatteleviin turvalaitteisiin yms.

Valistus lienee helpoin keino, mutta samalla epävarmin? Kuljettajan pitäisi ottaa valistuksessa opittu keino käyttöön, ja tietää kuinka keinoa käytetään. Tuntuu siltä, että harkitaan varmoja keinoja estää onnettomuuksia, kuten juuri tommosella liittymän muutoksella. Pyritään pakottamaan kuljettaja toimimaan tietyllä tavalla tietyssä paikassa????

Adve sanoi:
Ja onnettomustutkismuslautakunnan palkka maksaa vakutusyhtiöt,eli ..............

No ei nyt sentään, nuo on ihan lailla säädettyjä asioita Turvallisuustutkintalaissa, Oikeusministeriö hoitaa kyllä palkkioiden maksut lainsäädännön nojalla.
Aika monessa olen ollut mukana, ja koskaan ei ole mikään vakuutusyhtiö mitään minulle korvannut, Oikeusministeriö on hoitanut viulut.

Annettu Helsingissä 19 päivänä tammikuuta 2001

Laki
tie- ja maastoliikenneonnettomuuksien tutkinnasta

3 §
Tutkinnan organisaatio
Tässä laissa tarkoitettua tutkintaa varten on liikenne- ja viestintäministeriön asettama liikenneonnettomuuksien tutkinnan neuvottelukunta sekä tarvittava määrä tutkijalautakuntia.

Liikennevakuutuskeskus huolehtii liikenneonnettomuuksien tutkinnan ylläpitämisestä, yleisestä järjestämisestä, suunnittelusta ja koulutuksesta siten kuin valtioneuvoston asetuksella tarkemmin säädetään.

Neuvottelukunta ja tutkijalautakunnat toimivat Liikennevakuutuskeskuksen yhteydessä.

http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2001/20010024

Back