• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Onnettomuus Turun moottoritiellä 4.6.06

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Wen74
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Vituttaa tämä moottoripyörä hyvä, auto paha asenne mikä ihmisillä on. Ja itse ei koskaan tehdä virheitä ja ollaan todella fiksuja ja mallikelpoisia.
Niinpä, mutta koitapa selittää se mopouskovaisille fanaatikoille.
Niin ja noi teidän mp-vihaa lietsovat kirjoitukset voisivat saada jotain tukea tuuninkiterojen irc-chatissä.
Jos motoristit vituttaa noin pahasti kannataisi vaihtaa "harrastus"

Ensinnäkin pahoitteluni poismenneen omaisille, ystäville jne.

Tämä tapahtuma sivuaa omaa moottoripyörilyn kauhuskenaariotani takana liian lähellä ajavasta autosta.

Itse en siedä hetkeäkään liian lähellä perässä ajavaa autoa.

Olen huomannut, että yllättävän usein toimii, kun hieman kääntyy taaksepäin ja vasemmalla kädella viittoo jäämään taaksemmas. Lähes poikkeuksetta siinä vaiheessa jää riittävä turvaväli. Vain pari kertaa ei ole jäänyt, silloin kyllä luovutan ja siirryn pientareelle hetkeksi.

Pelottava ajatus, muutama tonni tai siitä paljonkin ylöspäin roikkuu n. 100km/h takarenkaan tuntumassa.

Minä en halua syyllistää enään ketään. Valitettava tapahtuma, kertakaikkiaan.

Ajetaan varovasti.

Vituttaa tämä moottoripyörä hyvä, auto paha asenne mikä ihmisillä on. Ja itse ei koskaan tehdä virheitä ja ollaan todella fiksuja ja mallikelpoisia.
Niin ja noi teidän mp-vihaa lietsovat kirjoitukset voisivat saada jotain tukea tuuninkiterojen irc-chatissä.
No eipä tässä mitään mp-vihaa kylvätä, vaan lähinnä kummastelua, kuinka autoilijat ovat se paha. Oli sitten auto tai pyörä peräänajaja = puusilmä autoilija. Se on totta, että autot pitävät tosi huonoja välejä, eivätkä muutenkaan tunnu piittaavan pätkääkään meistä "pienemmistä", mutta välttämättä ihan aina ei autoilija ole se ainoa paha.
smile_org.gif

Ei minulla ole tarkoitus että saada selkääntaputtelijoita sekä hyppyläps. Vaan tarkoitus on saada porukka ajattelemaan omilla aivoilla liikenteessä sekä myös internetissä. Ettei mentäisi massan mukana ja tuomittaisi heti jonkun netissä oleen uutisen takia onnettomuuden osapuolia ennenkuin asiaa on edes tutkittu.
Noita kirjoituksia kun luki niin siitä sai sellaisen käsityksen että ei ole olemassa kuin pullopersesikoja autoilijoissa. Niin eikä ne asiat parane moottoripyöräfoorumilla autoilijoita haukkumalla vaan se muutos tulee ihan jostain muualta. Pienellä provosoinnilla saa aikaan ajattelua ja muutosta.

Niinkö? Eikö siis saa sanoa, että osa moottoripyöräilijöistä on kusipäitä. Meissä on yhtä paljon mulkkuja kuin autoilijoissakin. Vai oletko sitä mieltä, että vain täydelliset ihmiset ajelevat moottoripyörillä? Totuus on ihana asia.

Mielenkiintoiseksi vääntyi tämäkin ketju. Mikäpäs siinä. Mehän tämmöisiä ollaan.

Näin jälkikäteen mietittynä tuohon oli vain yksi syy. Vectran perässä luki V6 2.5. Pitäähän sitä 170 heppaisella "isolohkolla" näyttää motoristille missä kaappi seisoo. Jos olisi ollut ylinopeuspokkaa, niin eihän sitä kauaa olisi tarvinnut katsella. Niin ja lisäksi vettä tuli taivaalta ihan *erkeleesti.
Minulla ei noiden 170 hv Vectrojen tai vastaavien (yleisimmin aika lussuja pelejähän autot ovat prätkiin verrattuna) kanssa ole ollut ongelmia prätkällä. Nopeutta pitää hetkellisesti vetää sen verran paljon tauluun, että kotilokuski nöyrtyy kerrasta. Siinä eivät tosin mitkään rikesakkonopeudet riitä alkuunkaan.
wink.gif
Jep, jokainen tyylillään..  
smile_org.gif
Nuorempana kortti ollut kuivumassa. Siitä oppi jotain. Ei oo enää pokkaa. Tuossa tapauksessa kävi kyllä lähellä paikalta poistuminen. Hillitsin kuitenkin itseni.

Eipä ole ollut mopolla ajellessa perässäroikkujista riesaa... oikeanpuoleisen kädensijan kääntö tyhjentää taustapeilit tehokkaasti.
baaa.gif

Juu, tota kun koetat oikein reippaasti juurikin jyrsinnässä tai kunnon mökkiliikennekiihkoruuhkassa ni tehokkaasti lähtee henkikin. Tai sit pääset valittamaan sakkojen suuruudesta.

Itse käytän letkeää vasemman käden "uintiliikettä", mieluummin pidän kiinni omasta nopeudestani ja huidon puskuripellet ohi. Kohteliaisuudesta ei saa sakkojakaan eikä tartte lähtä minkään vetomiesten kanssa kilpailemaan... En mie häpeä "hävitä". Miun motto on että "vain köyhillä on kiire".

BTW. Siihen en luottaisi että joku tuollainen hikipää sitten ne omat heppansa hillitsee jos tilanne osuu päälle. Kahvaa väännetään sit radalla jolloin tähtien asento on paremmin kohdallaan ja voi esittää vastapuolen kompetenssista vähän parempia arvioita.

Ja itse alkuperäiseen aiheeseen: Ei taida olla kellään uutta tietoa, poliisikin kaipaili vissiin silminnäkijöitä.

Ensinnäkin pahoitteluni poismenneen omaisille, ystäville jne.

Tämä tapahtuma sivuaa omaa moottoripyörilyn kauhuskenaariotani takana liian lähellä ajavasta autosta.

Itse en siedä hetkeäkään liian lähellä perässä ajavaa autoa.

Olen huomannut, että yllättävän usein toimii, kun hieman kääntyy taaksepäin  ja vasemmalla kädella viittoo jäämään taaksemmas. Lähes poikkeuksetta siinä vaiheessa jää riittävä turvaväli. Vain pari kertaa ei ole jäänyt, silloin kyllä luovutan ja siirryn pientareelle hetkeksi.

Pelottava ajatus, muutama tonni tai siitä paljonkin ylöspäin roikkuu n. 100km/h takarenkaan tuntumassa.

Minä en halua syyllistää enään ketään. Valitettava tapahtuma, kertakaikkiaan.

Ajetaan varovasti.
Juu, eilen kun lähdin töistä kotiin, länsiväyllä liimautui perään joku paku noin 2-3 metrin päähän, vauhtia oli rapsakka satanen. Rupesi oikein naurattaa kun juuri lukenu tästä tapauksesta ja joku samantien hanurissa kiinni.
Kuski tajusi siinä vaiheessa jättää väliä, kun käänsin pään ja tuijotin sitä hetken.
Tossa vauhdissa ei olisi tarvinnu edes tehdä kovempaa jarrutusta, pelkkä koneen sammuminen ja siitä johtuva moottorijarrutus olisi saanut sen pakun törmää mun perään, sen verran lähellä se oli.

Tästä asiasta on näköjään hirveesti spekuloitu mitähän se pärrä kuski teki, mitä auto kuski teki, ainoo asia lienee ilman spekulointia joka on tosi, on se, että se kotilo kuski on syyllinen. Aamen.

http://www.moottoripyora.org/cgi-bin/palsta/ikonboard.cgi?act=ST;f=56;t=47997

Ketjussa "Taas mp-kolari, 21.4.2006 Pihlajamäessä" porukka tuli aika yksimielisesti siihen tulokseen että tuollaiset kolarit ovat yksinomaan yhtäkkiä jarruttelevan syytä.

Kumma miten mielipiteet käätyilevät kuin tuuliviirit.
Niinpä, siitä voi vetää johtopäätokset tämän palstan fanaattisuudesta. Aivan vastaavaa paskanjauhamista kuin autoilijoiden tuningpalstoilla.

^ Ei vois karmeampaa aloitusta nuorelle kuskille tulla.
confused_orig.gif
Ei voisi karmeampaa loppua kolmen lapsen isälle tulla (2x ala-aste-ikäisiä, yksi vanhempi)
sad_orig.gif
Haudattiin tänään Porvoossa.

Ja onnettomuusuhri ei ollut kokematon, harrasti koko ikänsä, tehnyt Eurooppa-reissuja jne. mutta ei paljon vaikuta tässä tapauksessa.

Surunvalittelut vielä omaisille.

Kuinka onnettomuus on tapahtunut, onko faktaa kellään, edes oppimismielessä olisi asiallista tietää...
confused_orig.gif

Back