• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Onnettomuus tiellä 1492

Ikävä tapaus
sad_orig.gif

Minä olin vaimokkeen kanssa pyörillä lapissa itse asiassa tänään ajettii rovaniemeltä kotio.
Miksi vitusssa porot saavat kulkea siellä täällä.
Vaikka koko on pienempi kuin traktorilla niin huonoa jälkeä siitäkin syntyy kun sellasta maailman typerintä eläintä ajaa päin.
Olisko se siksi, että ne on luonnonvaraisia, villejä elukoita?
Ei, vaan siksi että mehiläisen ohella poro on sellainen kotieläin jota saa laiduntaa toisen tontilla.

Kiitos hyvistä neuvoista.
Muistan väistellä poroja edelleen, siitäkin huolimatta että etenen alhaista nopeutta ja odotan poron mölliköiden huomaavan minut jo hyvissä ajoin tai sitten niillä on vain kilpailu kuka ylittää tien viimeisenä.

kylmäsavustettu poronliha masalle kun jakso valistaa että törmääminen sattuu:)

Palatakseni alkuperäiseen aiheeseen..
Ko mopoilijalle ei käynyt mitään. Oli kuulemma itse seisonut tapahtumapaikalla.
smile_org.gif

Jotenkin tuntuu et, enempi offtopicia kun asiaa ... samoihin aikoihin k.o. tietä ajaneena yhtään poroa en nähnyt ja mehiläisiäkään en kauheesti havainnut.

smile_org.gif
Aika jännää, koska tässä ykri henkilö kertoi että henki meni kuljettajalta, ja tiesi kertoa tämän, koska oli ajanut samassa seurueessa.

Yllättävää vaan on että ainoastaan yksi henki on lähtenyt. Asun kyseisen pätkän varrella, 60 km/h nopeusrajoitus. Noin 4 pyörää 10:stä ajaa 100:sta ylöspäin, vikkeläämmät ehtivät kelata noin 150-180 km/h...ruumiita odotellessa. Toivottavasti ei tuu kun motoristin oma...pieni avautuminen.

Ennen kun asui kaupungissa niin moottoripyörien kaahailu ei paljon kiinnostanut, nyt kun asuu "mutkapätkän" varrella, niin ymmärtää muita asukkaita ja ihmisiä vähän paremmin. Joka kerta kun koirien kanssa menee kävelylle niin käy kauhuskenariot mielessä. Samat skenariot käy mielessä kun näen naapureiden menevän lapsiensa kanssa kävelylle...

kahdeksan menny nyt alle viikos...koittakaas katsella nyt vähä tarkemmi ja ajetaa niiden taitojen mukaa sit ettei tule loppukesästä mopo per päivä
kynttila.gif

smile_org.gif
Aika jännää, koska tässä ykri henkilö kertoi että henki meni kuljettajalta, ja tiesi kertoa tämän, koska oli ajanut samassa seurueessa.
Tuli tuolla jo aiemmin todettua, että kyseessä oli kaksi eri onnettomuutta. Otsikon mukaisessa onnettomuudessa ei kuollut ketään, Askolan onnettomuudessa kuoli.

Otan osaa ja toivon jaksamista omaisille ja läheisille.

Suljettuja ratoja pitäisi olla enemmän, että niitä pahimpia namutteluja voisi tehdä turvallisesti ja tienpäälle sitten enempi maisemista ja vapaudesta nauttimaan.

Eiks se tieliikenne laki mennyt jotenkin niin, että: "ajoneuvo on aina voitava pysäyttää tien näkyvällä osalla"?

Mm. peräänajossakin lähes aina takaatuleva on maksaja.

Maaseudulla ajellessa ovat maatalouskoneet ainainen "riesa" muille tiellä liikkuujille. Elokuussa alkaa puintiaika ja puimurit astuvat kehiin. Ne ovat tavallista traktoria hitaampia ja ISOMPIA eli ollaanpas varovaisia ulkona tuolla! ("Let´s be careful out there")
Puimureista sen verran, että olkaapas sitten tarkkoja siinä, ku puimuri kääntyy pellolle. Puimurin perä heitää aika reilusti siinä vaiheessa, kun kääntyy ja siinä on vaaran paikka.

Itsellä valitettavasti läheinen kokemus asiasta, kun vanhan joukkuetoverin mies kuoli tuollaisessa tilanteessa. Pärrällä lähti ohittamaan puimuria, joka oli kääntymässä pellolle (oikealle) eikä tiennyt/tajunnut, että peräheittää. Perä osui mieheen, mies kumoon ja ikävintä tässä oli se, että mies kuoli ja tämä mun joukkuetoveri oli raskaana (2 kk laskettuun aikaan, kun mies kuoli).  
sad_orig.gif
kynttila.gif
Taidan tietää tämän sinun joukkuekaverisi... Ainakin vastaava tapahtui yhdelle samassa työpaikassa olevalle jokunen vuosi takaperin...

Back