• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Onnettomuus Joutsenossa 17.6

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja wille-
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tuosta uutisoinnin niukkuudesta; itsekin etsiskelin lehtitietoa onnettomuudesta, mutta eipä sitä ollut juurikaan saatavilla. Oon entinen "lehtimies" ja sen perusteella voin sanoa että joku poikkeava käytäntö ko. onnettomuuden tiedottamisessa on varmaan ollut, koska yleensä kuolemaan johtaneet kolarit yms. uutisoidaan..huolimatta siitä että Vantaalla oli se bussiturmakin. Ikävää luettavaa silti kaikki vastaavat jutut, ylipäätään enempi saisi olla hyviä uutisia.  
sad_orig.gif

Automiehellä on kyllä mahdoton paikka, jos sen pitää kyetä arvioimaan vastaantulevan moottoripyörän (kohtalaista??) ylinopeutta.

Ajetaan putket tötterölle siellä radalla.

Tsemppiä matkustajana olleelle kaverille.

Ei kannata tuomita autokuskia, vaikka lehti noin kirjoittaakin. Täällä olevilla taustatiedoilla voi jäädä tuomitsematta kuoleman tuottamuksesta??
Onneksi viranomaiset tekevät omat tutkimuksensa. Tiedot eivät kuitenkaan tule välttämättä meidän ruodittavaksemme.
Mitä tästä onnettomuudesta opimme? Minulle ei tässä vaiheessa ollut mitään uutta. Kääntyjiä pitää varoa ja nopeus pitää olla tilanteen mukainen.

"jos ei pysty arvioimaan vastaan tulevan esineen nopeutta ei kannata todennäköisesti mennä sen eteen"

Tsiisös sentään.

Joka tapauksessa, jos tämä kyseinen ****päämotoristi olisi ajanut rajoitusten mukaan, tai edes lähellekään rajoitusta, olisivat molemmat, sekä kuski että kyytiläinen todennäköisesti olusella jossain terassilla parasta aikaa.

Autoilijan syy ihan selkeesti. Olishan sen pitänyt nyppylän taakse nähdä ja ymmärtää että sieltä tulee joku prätkäilijä tuhattamiljoonaa tai ainakin itse katsomaansa "sopivaa" tilannenopeutta noudattaen. Ja näin ollen tietenkin odotella sen ohitusta.

Kaikki "täydelliset" prätkäilijät, jotka eivät koskaan aja autolla, pitäisi välittömästi saada mielentila tutkimukseen ja uudestaan inssiin. Ja se pitäis uusia 2.5 vuoden välein jottei idiotismi pääse unohtumaan.
033102ass_1_prv.gif

Ihminen kuoli ja toinen loukkaantui vakavasti. Voisko joskus olla syyttelemättä HETI autoilijaa ja miettiä tekikö prätkäilijä mahdollisesti joitain virhearviointeja. ORG:in kirjoittajista kukaan ei tietenkään tee ikinä virheitä.
eek.gif

Harmin paikka jokainen tapaus on aina liikaa.
Surunvalittelut omaisille ja läheisille.
kynttila.gif

Itsellä kaksi kaveria lähtenyt pyörän kanssa kirkkaampien ajokaistojen maahan.
Sopii vaan toivoa kaikille (Tankojen ja rattien takana)senverran malttia, että vastaavat tapaukset minimoidaan.
-Pää pystyssä ja ajatukset tiessä.-

No ei siinä kyllä ainakaan omasta mielestä mitään nyppylää ole. Alamäki kylläkin ja ainakin itse näen siitä risteyksestä sinne mäen päälle. Eri asia tietysti jos ei katso kuin 10 metrin päähän. Isekin tulee ajettua sitä pätkää ja edeltävällä suoralla vauhtia joskus reilustikin, mutta 60 kohdalla tulee hidastettua 80 tienoille ja jos siinä risteyksessä on kotilo näkyvissä niin höllään entisestään. Netissä kirjoitetun jos tulkitsee aina kirjaimellisesti, ilman että on koskaan paikkaa nähnyt, tulee helposti aivan väärä käsitys monestakin paikasta.

On tää orkku outo paikka, kun kaikki on olevinaan niin saatanan täydellisiä ja päitä ollaan laittamassa pölkylle milloin mistäkin. Tuossa tapauksessa se hinta on jo maksettu ilman jeesustelujakin.

No laitetaan nyt lisää nippelitietoa: pyörä oli vasta vähän aikaa sitten hankittu Suzuki Gsx-r 750

Tiedän molemmat kaverukset, toinen oli jopa vuoden samalla luokallakin ala-asteella...

sad_orig.gif
Minkä ikäinen toi kuski oli?
Jotenkin tuntuu, että tämän vuoden onnettomuuskuskit ovat pääosin a-kortin ajaneita - ei meitä lahjakortin saajia??
Tämä ikäkeskustelu ei ole vielä tainut tänä kesänä alkaa, joten tässä vähän vettä myllyyn...

No laitetaan nyt lisää nippelitietoa: pyörä oli vasta vähän aikaa sitten hankittu Suzuki Gsx-r 750
Tämmöistä kun tapahtuu, niin suurempien syyllisyydentuntojen välttämiseksi, on hyvä tietää ainakin mp:n tyyppi., mieluiten merkki ja malli.
Tiedän jo merkin ja mallin, eikä ollut yllätys.
Ei kaikilla mp:llä ajeta tuollaisia ylinopeuksia.
Toisaalta nopeudesta ei ole mitattua faktaa.
Jotkut mp:t on tehty muuten vaan nautisteltaviksi.

Valitettava tapaus. Ei tässä kannata ketään syyllistää suoranaisesti. Teknisesti kotilokuski on syyllinen, mutta niinkuin joku mainitsi, olettaa sopii, että ajellaan ainakin suurin piirtein sääntöjen mukaisesti. Itse en pyörällä ajellessa luota kehenkään, en edes itseeni niin paljoa, että tommosessa paikassa vetäisin edes 100++

Ei ajotyylejä ja nopeuksia voi laittaa pelkästään iän piikkiin.
Sen verran mitä oon itse huomannut, löytyy porukasta nuoria kavereita jotka ajavat tosi fiksusti ja maltillisesti.
Vastaavasti näkyy vanhempia äijiä jotka räppäävät niin hemmetisti.
Kyllä ajotapa on aika paljon myös luonne kysymys.

Tosin vanhemmilla kuskeilla liikennesilmä on kokemuksen myötä kehittyneempi, mutta reaktiot jo hidastumaan päin.

Ite oon ajanut yli 30 vuotta ,ja parhaaksi keinoksi pysyä hengissä on osoittautunut harkinta. Lisäksi on tarvittu pirusti hyvää tuuria
bowdown.gif
.Taidoilla on turha rehvastella ja päivitellä muita, koskaan ei tiedä milloin kilahtaa omalle kohdalle,päivä kerrallaan. Kaikkeen ei voi itse vaikuttaa. Joku voi rysäyttää perään vaikka valoissa, oman vauhdin ollessa 0

On se vaan niin, että pitäisi pystyä luottamaan sen verran toisiin tiellä liikkujiin jotta nämä tulisi kohdatessa edes lähelle sallittua nopeutta.
Mp-kuskia ja kyytiläistä tuskin lohduttaa ajatus autoilijan virheestä.

Niin turhaan...

Ratapäiviä riittää, vääntäkää tuppea siellä niin paljon kun kanttia löytyy.

Valitettava tapaus. Ei tässä kannata ketään syyllistää suoranaisesti. Teknisesti kotilokuski on syyllinen, mutta niinkuin joku mainitsi, olettaa sopii, että ajellaan ainakin suurin piirtein sääntöjen mukaisesti. Itse en pyörällä ajellessa luota kehenkään, en edes itseeni niin paljoa, että tommosessa paikassa vetäisin edes 100++
Jos vauhti on ollut toi ~150 km/h, niin teknisesti yhtä syyllinen, jollei jopa syyllisempi on mp:n kuljettaja.

Huh kaverit! Eipäs ruveta tekemään onnettomuusaiheisesta topicista sotatanteretta! Eiks je?
bowdown.gif

Poliisin tutkinnoissa oli selvinnyt pyörä 6vaihde 6000krsmin. eipä ole paljoa jarruteltu. 200kmh suunnilleen kuulemma. Mä näist pyöristä mitn tieedä, mut tuskin 80kmh on tultu noil kierroksilla =/Tänään juuri mökiltäni joutsenosta tulin, kaverin kavereita olivat molemmat onnettomuudessa olleet.

Back