• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Onnettomuuksissa siipeensä saaneet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja NOx
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Onnettomuuksissa siipeensä saaneet - - kuulutko joukkoon?

• En ole loukkaantunut liikenneonnettomuudessa

Ääniä: 0 0,0%
  • Lieviä vahinkoja kerran

• Lieviä vahinkoja useamman kerran

• Vakavia vahinkoja yhden kerran

• Vakavia vahinkoja usemman kerran

• Lieviä vahinkoja ja vakavia vahinkoja useassa erässä

• Pysyvä vakava vamma

• En jaksa enää laskea

• Ääniä yhteensä
    0
lieviä vahinkoja kerran

Ekalla mp:llä ajellessani auto kiilas mut liikenneympyrässä kaiteeseen. Mopo ihan rusinaksi - mulla oli miljoona mustelmaa, mutta ei sen pahempaa...
Auto ei pysähtynyt eikä tietty kukaan nähny mitään viiden ruuhkassa
mad.gif

Nykyään osaa jo varoa noita autoja ihan toisella tavalla...
biggrin.gif

Lieviä vahinkoja useampaan otteeseen. Pientä murtumaa, nivelsiteen venähdystä, asfaltti-ihottumaa jne.

Ekan kerran pienenä auto heitti mut fillarin kanssa nurin, pysähtymättä stop-merkin takaa. Muut sit onkin omia mokia mopon kanssa.

Yenny, se mäsäksi mennyt kierukka kai kannattaisi oikeasti poistaa. Mulla sama vaiva nuoruusvuosilta, ja silloin kyseltiin useamman lääkärin mielipidettä, ja lopputulos oli, et paras leikata rikkoutunut osa pois. En tiedä mikä on virallinen mielipide nyt 10 vuotta lääketieteellisen edistyksen jälkeen, mutta kysyä ehkä ainakin kannattaisi (vaikka tiedän miten paljon vituttaa jo ajatus leikkauksesta, toipumisprosessista jne.).

vuostuhannen eka mopo mälli taitaa olla mun nimissä....
ainaki IL:n mukaa... siit sit seuraava viikko meniki sairaalas ja sen jälkee pari tuolis... hki mäkenlänkadun ja elimäenkadun kulmassa 3.4.00

Onhan noita vehkeitä mennyt. On mennyt metsässä ja metsän vieressä, hiekalla ja ollaan lennelty hiekan vierellekin. Prätkistä ei oo kun yhtä pitänyt käyttää korjaamolla.

ruksasin ensimmäisen vaihtoehdon,ja toivottavasti ei koskaan tarvitsisi ollakkaan pienimmässäkään kolarissa!!

Pari kertaa autoilijat ajo mun yli kun ajelin piikillä, mutta revähdyksillä ja aivotärräyksillä selvisin niistä. Pirusti tuuria matkassa, ja tietysti hyvät varusteet...

Toissa syksynä työnsin kolmepuokin roudin käyntiin, ja huomasin kaasuttimien olevan jumittuneena tappiin siinä vaiheessa kun se sitten lähti. Olkapää tuosta hyvästä leikkaukseen parin kuukauden päästä. Kun ei pysy paikallaan. Joskus se vaan on pienestä kiinni
withstupid.gif

En oo ikinä loukkaantunu liikenneonnettomuudessa. En oo ikinä edes ollu sellasessa, paitsi muitten kyydissä ja silloinkin eri harvoin... Kerran olin vaarin kyydissä ku mentiin corollalla useemman kerran katon kautta ympäri, mut ei silloinkaan tainnu kellekään sattua mitään. Ehkä mä oon enkeli
biggrin.gif

Mopottimella 2003 puskahallitukseen seurauksena kättä muutamasta kohtaa poikki ja polvi paskaks... edelleen uusinta puukotuksenki jälkeen särkee..nytkin..eli ikuinen tosi veemäinen vaiva. näin kolme ja puolvuotta myöhemmin vakuutusyhtiöstä saapui viimeiset korvaukset ja rahat...meni kyl vähä offtopiikin
biggrin.gif

Todetusti en ole loukkaantunut liikenne onnettomuudessa.
wink.gif
Epäilemättä henkistä laatua on tullut silti...

Ainesta olisi ollut eniten 18v ja viri viri B23 koneisella Volvolla. Vauhtia niin paljon kuin auto kulki nelosella (suurin vaihde) soratiesuoraa. Mutkaan jarrutus myöhässä, ulos, katon kautta useita kertoja ympäri. Pellon sarkaojaan pysähtyi katto alaspäin. Ulos päästyäni totesin, että onneksi ainakin vanhat Volvot olivat erittäin vankalla ohjaamolla tehtyjä.

Autosta ei jäänyt mitään muuta muotoonsa, kuin ohjaamo, sekin pienin vääntymin tosin. Itselle ja "kartturi" kaverille mustelmat turavavöistä.

Niin, että sitä piti silloin harrastaa pimeetä rallia sorateillä, silloin. Se oli kaveripiirimme hullun vaarallinen harrastus, joka minulta loppui siihen.

Mikään ei tunutunut miltään menetykseltä, kun kaveri ei loukkaantunut saati menehtynyt.

Oli muuten seuraavana aamuna elämäni haastavimpia vierailuita, kun menin aamulla kaverin vanhempien ovikelloa soittamaan. Pyysin heiltä anteeksi kun meinasin tappaa heidän poikansa ja kysyin saanko jatkossa enää heitä käydä tapaamassa (olimme ystäviä hänen vanhempiensakin kanssa). Siinä juteltiin ja edelleen ollaan ystäviä.

Pieniä vammoja ja a-ihottumaa, mutta onneksi ei isompia. Toissa kesänä viimeeksi kun keulin crossilla yli, pyörä tipahti jalan päälle= reilu kk jalka paketissa.

Oli pelkät sandaalit jalassa, joten kyse oli taas omasta tyhmyydestä
sad_orig.gif

"Muutamia lieviä"

Mopolla (Honda Monkey) tuli kertalleen kolaroitua auton kanssa, jollon selvittiin hiusmurtumilla, lihasruhjeilla, asfaltti-ihottumilla ja jonkinmoisella aivotärähdyksellä. Aikast monta metriä sitä näköjään voi lentää moponkin selästä, kun auto ajaa kylkeen
omg.gif
Itsekseen tuli nuppailtua muutama kerta tuloksena asfaltti-ihottumaa ja rikkinäisiä vaatteita.

Autolla kertaalleen ihan hyvässä rysähdyksessä, kun toinen auto pyrki matkustajan puolelta sisään. Itselle, tai toiselle osapuolelle ei käynyt mitään kummempaa (itsellä oikea kylki ruhjeilla turvavyön kohdalta) mutta jos mulla ois ollu matkustaja kyydissä, sen tila ois jääny aika pieneksi...
confused_orig.gif
OT menee, mut mulla oli kyydissä uus silityslauta poikittain takapenkillä, jota ei saatu ulos, ennen kun auto oli suoristettu
biggrin.gif
Kyseinen silityslauta käytössä edelleen...
thumbs-up.gif

kerran oon vetänyt pikku corollalla oikein huolella keskelle koivua... turvavyöt? mitkä ne on??? tuon jälkeen on kyllä ollu aina vyöt päällä ja ennen tuotakin... sillä kertaa vaan ei tullut laitettua... nenää komistaa pieni arpi... niin ja onhan sitä mopolla tullut kontattua moneen kertaan...

Pyörällä tuli pari kesää sitten telottua ristisiteet polvesta ja solisluuhun hankittua hiusmurtuma . Kyllä otti päähän että kesällä tuli ryvettyä, onnkes sato melkein koko ajan.

Eikä voinut edes kepeillä kävellä kun oli solisluussakin vamma.

Kyllä pyöräily on vaarallista sen takia sitä en enää harrastakkaan, enkä oikeastaan mitään liikuntaa, koska itsensä loukkaamis riski on ilmeinen.
tounge.gif

Kerran ajoin autolla nokkakolarin rattijuopon
kaboom.gif
kanssa. Rattijuoppo tuli vastaan väärällä kaistalla kurvissa...

"Vakavia vahinkoja yhden kerran"

piikkiaikana auto ajoi eteen,kyljestä sisälle ....pyörä ja auto lunastukseen,itelle jalka pakettiin ja toiseen jalkaan tikkejä..
takana istujalle leukaluu murtui ja aivotärähdys,ei muista tilanteesta mitään...

32 vuotta sitten luita poikki ja asvaltti-ihottumaa. Senaikaiset varusteet, nahkatakki, kunnon kypärä pelastivat. Syynä ihottumaan oli tukevat farkut, jotka vastasivat paperia asvalttilla. Tuli 28 vuodeksi ajokammo, joka viidenkympin villityksen lähetessä on jo muutaman vuoden pysynyt poissa:) Nykyäänkin ajan kunnon varustein. Ei ole liioin ollut vaikeeta saada poikaa käyttämään asianmukaisia suojia (takki ja kypärä edelleen tallessa). Luut aika hyvin korjaantuneet, vain solisluu jäi kummalliseen asentoon ja särkee joskus vieläkin.

Vuosi sitten ku hiekalla lippasin loppusyksystä ni jalka jäi mopon alle liu'ussa. Noin 10 sentin pitkä, pari milliä paksu nahkasuikale lähti polven alapuolelta. Mutta ei sen enempää. Tätäkään EI ois käyny ku ois ollu ajohousut päällä, mutta korispelin vuoksi oli vain kevyet urheiluhousut. Ajotakki sentää suojas selän.

Back