• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Onkos seuraavassa tarinFZS 1000 viallinen tuuletin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja maantiesika
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Onkos seuraavassa tarinassa mitään tuttua Fasuhemmoille eli 03 mallin peli ja karvan päälle 20tkm mittarissa:

Eipä alkaneet yhteiset kilometrit oikeen hyvissä merkeissä.

Olin illalla pilkkopimeällä soratien pätkällä säätämässä valoja kun ihmettelin että mikäs punainen valo tuolla taulussa oikeen seisoo ja moottorin lämpövarohan se se siinä. Äkkiä virrat pois ja paisuntasäiliöstä kuului jo mukava kurina eli vedet siellä kiehui.

Pyörä talliin ja kotiin mietiskelemään. Aamulla sitten takaisin varmana siitä että sen täytyy olla palanut sulake ja sellainenhan sieltä löytyikin. No varasulake kehiin ja konetta lämmittämään.

Muutama tovi meni ja valot hetkeksi vähän himmeni eli virtaa otettiin vaan mitään muuta ei tapahtunut. Samanaikaisesti penkin alla naksahti eli selvä homma. Uusi sulake meni samantien.
bawling.gif

Seuraavaksi kokeilin sormella pyörittää rupelia ja ihan jumissahan se oli. Puolisen kierrosta pyörähti mukavasti mutta sitten alkaa ahdistamaan eli pyörän purkuhommiin pääsee tässä saman tien.
veryangry.gif

Pitää kaivaa dokumentit esiin ja käydä ensin näyttässä merkkihuollossa Torniossa jos menisi takuuseen vaan ei ole kivaa jättää vehjettä sinne heti alkumetreillä seisomaan.

Haveri taisi olla jo lähellä kun näyttäisi tuo venttiilinkannen tiiviste osin sulaneen kun on kupruilla nokka-akseleiden päistä. Vaan jos öljy ei ehtinyt kiehahtaa tuskin on päässyt kalvo rikkoontumaan eli toivotaan taas parasta...
confused_orig.gif

Ai saakelin, ikävämpi homma.
confused_orig.gif

Jos vaan tehdastakuu on vielä voimassa niin aivan varmasti korjaavat takuun piikkiin. Ja kyllä minä jättäisin tuon takia pyörän ihan mielellään huoltoon pitemmäksikin aikaa kuin että riskeeraisin pyörän terveyden ajelemalla.

Turhaa whinetystä tää nyt on vaan eli ens viikolla tulee uus rupeli postissa takuuseen ja sit vaan vähän raotetaan syyläriä ja nakataan se sisään. Sillä aikaa
buttrock.gif
eli onhan kumma jos fasu tohon kaatuu. Rupee ainakaan purkaan turhaan hyvää konetta sillä mun säkällä kilahtaa jotain muuta...

Tää on just mun munkkia sillä edellinen kampe kesti tasan 800 kilsaa eli melkein kaupantekopaikalta kotiin ku laukes nokkaketjun kiristimen jousi ja se kilinä ku mäntä tako venttiileitä uuteen uskoon oli meinaan taivaallista. Lisää lunta tupaan vaan ei tunnu vielä missään ja terveisiä Honda miehille
kaboom.gif

Lisää lunta tupaan vaan ei tunnu vielä missään ja terveisiä Honda miehille
kaboom.gif
Kiitoksia terveisistä
wink.gif

Onko se nyt sitten niin ettei viatonta mopoa ole olemassakaan
veryangry.gif
Toivottavasti ei kuitenkaan mitään suurempaa satu kohdalle ja mopo pysyy baanalla
062802moto_prv.gif

Tommonen juttu tuli mieleen jotta kannattaa kysästä josko takuuseen sais vielä uuden tiivisteenkin jos se nykynen on kerta vähän sulanut. Voihan sen laittaa paikoilleen joskus myöhemmin. Eli kaikki ilmaset osat talliin odattamaan mitä tehtaalta irti saa.

Joo totahan voi vielä kysästä mut sattumalta on kuvia tallessa ennen tota haveria joista selvisi että se tiiviste oli jo sillä mallillaan eli kesäauringossa se on paistunu. Tää on melkonen kuumakalle mutta niin on kuskikin
sport05.gif

Turhaa whinetystä tää nyt on vaan eli ens viikolla tulee uus rupeli postissa takuuseen ja sit vaan vähän raotetaan syyläriä ja nakataan se sisään. Sillä aikaa  
buttrock.gif
eli onhan kumma jos fasu tohon kaatuu. Rupee ainakaan purkaan turhaan hyvää konetta sillä mun säkällä kilahtaa jotain muuta...

Tää on just mun munkkia sillä edellinen kampe kesti tasan 800 kilsaa eli melkein kaupantekopaikalta kotiin ku laukes nokkaketjun kiristimen jousi ja se kilinä ku mäntä tako venttiileitä uuteen uskoon oli meinaan taivaallista. Lisää lunta tupaan vaan ei tunnu vielä missään ja terveisiä Honda miehille  
kaboom.gif
Hei, hajosko venttiilit? Tai mäntä tai mitään? Itellä oli pieni moka mopon kanssa, kiinostaa paljon jammua voi pahoinpidellä.

Ei hajonnu "mitään" ja kyseessä oli siis Hondan Veturi. Ja munkkiahan on monenlaista eli kyllä siellä koneistossa kestää olla vähän kilinää kunhan muistaa siivota jäljet ennen seuraavaa ajokertaa ja tarkastaa kohteeksi joutuneet osat. Mulle riitti uusi kiristin, yläkerran tarkistus ja kasaus, sekä puristuspainemittarin osto jolla tarkkailin tilannetta aina muutaman sadan kilsan välein.

Eli pistähän imurilla ja kumiletkulla koviakokeneeseen pyttyyn vatsahuuhtelu käyttäen jotain bensaa paksumpaa liotinta että saat mujut pois ja öljyäminen kertaalleen. Sitten monitorointia pp mittarilla (esim. www.biltema.fi a 22€ ja siihen adapteriin sorvissa kierteet mopokoon tulpille) komplikaatioiden varalta. Tuolla biltemassa oli myös sellanen stetoskooppi joka on vallan hyvä kampe eli tikku vaan kiinni koneen kylkeen ja voi kuunnella eri osien kilkkaamista vähän tarkemmin...

Back