• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Onko naapurit valittaneet miten paljon-

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja vi_tu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Meil on kyllä sattunu hyvä seutu tässä mielessä, motoristeja kadulla (omakotialue) asuu paljon, eri ikäisiä, mut hyvin tuntuvat ymmärtävät ja ääntähän meiltä kyllä lähtee....
baaa.gif

Itse asun kerrostalossa jossa asuu minun lisäksi pääasiassa jo eläkeikäisiä seniorikansalaisia.
Suurin osa heistä on asunut talossa sen valmistumisesta asti.
Välillä ihmettelenkin kuinka mukavia ja ymmärtäväisiä nämä vanhemman ikäpolven naapurit ovatkaan.

On sitä saanut kuulla jos jonkunlaista tarinaa siitä kuinka

"minäkin silloin nuorempana omistin tuollaisen moottoripyörän"
tai

"sillon nuorena flikkana minäkin olen kulkenut tansseihin tuollaisen kyydissä"

Taitavat jopa hieman ihailla minua. Olin nimittäin kuulevinani eilen kotiin tullessani mummojen kuiskivan.

"on se kova"

?
eek.gif

Muutama vuosi sitten ahisti.

Lapsi nukkui vaunuissa oven ulkopuolella.
Naapurin nuoren mopohemomn oli välttämätöntä käynnistää mopo aivan vaunujen vieressä. Pari kertaa yritin mainita asiasta ns. hienovaraisesti, rauhoitellen samalla pelästynyttä vauvaa.

Lopulta ilmoitin nuorison edustajalle että seuraavan kerran kun herättää lapsen, asennan sen p.keleen mopon sille rectumiin.

Naapurit eivät sen jälkeen tulleet juttelemaan, koskaan.
Lapsikin nukkui hyvin
inlove.gif

"Lapset ovat ihania yksilöinä. ei lajina "

Kovasti olivat naapurit vastaan (peilejä väännelty, kaiken maailman lappuja jätetty) pyöräni parkkeeraamista kerrostaloni pihalle vaikka tilaakin oli. No nyt on autopaikka ja ninja lepäilee siinä. Onneksi noilla mammoilla on nyt toinen vainoamisen kohde: Lappeenrannan keskustan "kruisailijat ja kuminpolttajat". Ehkä itse saan olla rauhassa.

Saa nähdä mitä tykkäävät äänistä kun viikon sisään tulee olemaan yoshin slipari kiinni. Sanokoon mitä sanovat, ei kovin paljoa kiinnosta.

Mä taidan olla naapuruston hiljaisin
biggrin.gif
. Muilla on kaikenlaisia melulaitteita paljon enemmän. Eli ei ole tullut valituksia naapureiden taholta mistään asiasta, ei edes melusta.

Onneks ei asu kyttääjämummoja naapurissa
buttrock.gif
!

Ei, silla mulla on ihan lailliset putket, enka pida tyhjakaynnilla. Sen verran vain, etta saan kyparan ja hanskat paalle, sitten lahden liikenteeseen. Parempi kuulemma pyoralle niin, kunhan ei kay ylikierroksilla ennen kuin lampo on noussut.

Naapurit ovat aina pitaneet huolta pyoristani, hatistaneet uteliaat ja parkkipirkot pois niiden luota.

Nyt olen parkkihallissa talon alla, joten ei haittaa vaikka meluisinkin, mutta ei mun Ducatistani kuulu muuta kuin syva rintaaani.
062802jumpie_prv.gif

Kaikki jotka on tavannet pyörän kanssa naapureista kehuvat siistejä ääniä eikä ole yölläkään kuulemma kuulleet kotiin tuloani.
Kaikki pyöräni kelvanneet vakioputkilla.
Mieli voi muutua kun ikää tulee lisää (alle 40v)
biggrin.gif

062802moto_prv.gif

Eipä ole naapurit valitellu (omakotialue) oli meinaan Ducsussa Leo vincet kiinni ilman db killereitä! kaveri vastapäätä sanoi että on herätyskellona hyvä kun mä lähdin 6.00 töihin ja se vähä myöhemmin, enää ei Bemusta kuulu kuulemma mitään vaikka Akra onkin kiinni ja db killeri! vaan tuskin tällä alueella kukaan valittaisi kun kaikki tuntee aika hyvin toisensa kun kerran samaanaikaan rakennettiin, mutta kavereiden suusta kyllä kuulee kuinka perseestä kenno-asuminen on......ja onhan se

Ei kuulu kuin tuhina putkesta (vakio)Huvitti kun poika polkasi pv een vieressä käyntiin niin peitty oman pyörän äänet kokonaan papatuksen alle: eli ei ole naapureilla ollu valittamista ainakaan toistaiseksi
nixweiss.gif

Vanhassa mökin naapuri ny valitti siittä ku wc paperin palanen tippu tyynylle. Ny sit uudessa mökis kolmestasta naapurilla kahel pyörä! ja toi yks ny o muuten vaa jäykkänä (Puntista) ku pistää käyntii!!
smile_org.gif
buttrock.gif
062802jumpie_prv.gif

Vanhan mökin naapuri ny valitti siittä ku wc paperin palanen tippu tyynylle. Ny sit uudessa mökis kolmestasta naapurista kahel pyörä! ja toi yks ny o muuten vaa jäykkänä (Puntista) ku pistää käyntii!!
smile_org.gif
buttrock.gif
062802jumpie_prv.gif

No ny alko kone tempuilee ku tuli tuplat!  
idea3.gif

Itse asun kerrostalossa jossa asuu minun lisäksi pääasiassa jo eläkeikäisiä seniorikansalaisia.
Suurin osa heistä on asunut talossa sen valmistumisesta asti.
Välillä ihmettelenkin kuinka mukavia ja ymmärtäväisiä nämä vanhemman ikäpolven naapurit ovatkaan.

On sitä saanut kuulla jos jonkunlaista tarinaa siitä kuinka

"minäkin silloin nuorempana omistin tuollaisen moottoripyörän"
tai

"sillon nuorena flikkana minäkin olen kulkenut tansseihin tuollaisen kyydissä"

Taitavat jopa hieman ihailla minua. Olin nimittäin kuulevinani eilen kotiin tullessani mummojen kuiskivan.

"on se kova"

?
eek.gif
Sama täällä. Talkoissa oltiin alkuviikolla ni vanhukset oikee yllytti pistämään käyntiin.
Ja muisteltiin vanhusten nuoruutta kun papat pisti jawat tulille ni kovempi ääni niissä sillon oli  
tounge.gif

Olisko jo kuulossa vähän vikaa  
wink.gif

Muutama vuosi sitten ahisti.

Lapsi nukkui vaunuissa oven ulkopuolella.
Naapurin nuoren mopohemomn oli välttämätöntä käynnistää mopo  aivan vaunujen vieressä. Pari kertaa yritin mainita asiasta ns. hienovaraisesti, rauhoitellen samalla pelästynyttä vauvaa.

Lopulta ilmoitin nuorison edustajalle että seuraavan kerran kun herättää lapsen, asennan sen p.keleen mopon sille rectumiin.

Naapurit eivät sen jälkeen tulleet juttelemaan, koskaan.
Lapsikin nukkui hyvin  
inlove.gif

"Lapset ovat ihania yksilöinä. ei lajina "
Meillä justiin samallalailla. Naapurilla vaan mopon sijasta piikkinen crossi, jolla veteli lasin alla
033102ass_1_prv.gif

Ongelmana on naapurin naisten kuumat katseet perään kun lähden ajelemaan...
wink.gif

Mutta kukaan ei ole valittanut, tosin vakiopöntöt..

Saa nähdä tuleeko kommenttia naapurin lapsiperheiltä, tänään lähdin ekaa kertaa nykyisestä kämpästä töihin mopottimella. Melko hiljaista hönkinäähän tuo Devil pitää pikkukiekoilla. Enkä minä niin mulkku ole että kierrättelisin kotitiellä...enhän.  
tounge.gif

heh meillä vastapäätä autotallia perhepäivähoito, hauskan näköistä kun mukulat ryntää ikkunaan kun aamusta lähtee. hoitaja tuumasi kerran että vois lähtee vähän aikaisemminkin varsinkin syksyllä, kun mukulat tulee ensi kertaa hoitoon. unohtuu kuulemma iskä ja äiskä melko nopeasti kun mopo starttaa.

12-kawa yoshin täysputkistolla (se hiljaisempi) ja mammalla 1000 sv devilin slipareilla (se äänekkäämpi).

Eipä ole valituksia tullut. Omakotitaloalueella asustan, ja onneksi naapureistakin löytyy kaikenlaista enemmän ja vähemmän meluisaa harrastusta, niin kaiketi ollaan suvaitsevaisempia toisia kohtaan senkin takia. Toisilla on mopoja, toisilla kiihdytysautoja, mönkijä löytyy, crossipyörä ja yhdellä jokseenkin v***maista ääntä pitävä puutarhatrimmeri, joka on toisinaan ärsyttävän usein käytössä...etenkin kun koittaa yövuoron jälkeen nukkua. Vastapainona sitten ala-asteikäiset pikkupojat, joilta ei mene ohi silmien yksikään lähtöni pihasta, aina ollaan passissa (miten se sittten onkin mahdollista??)ja morjestelevat joka kerran.

Mulla ei valituksia ole muuten tullut, mutta kerran kun laitoin pyörän käyntiin talon päädyssä  ohikävelevä perheenäiti alkoi valittamaan jotain (ilmeisesti valitti lapsien säikkyvän kun laitoin aavistuksen kaasua että pysyy käynnissä), mutta en tiedä mitä hän sanoi kun napeista tuli rokkia korvien täydeltä. Kun ehdin iPodin hiljentämään kuulin vain kun perheen isäntä läksytti vaimoaan, että pitäähän pyörälle vähän antaa kaasua että pysyy käynnissä. Enpä sitä sen kummemmin noteerannut vaan laitoin rokin takasin päälle ja poistuin paikalta. Tämän jälkeen ko isäntä on aina tervehtinyt iloisesti nähdessään.
smile_org.gif

Eipä tuo vakioputkella oleva pyörä tietenkään kovaa ääntä edes pidä, mutta naapuruston pojat ja nuoremmat naiset vaikuttavat siitä kiinnostuneelta.  
biggrin.gif

Back