• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

onko moni huomannut?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Suska750
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Aina noita kilpailuun haastavia autoilijoita on ollut, nykyisin noissa tapauksissa lähden korostetun rauhallisesti
062802moto_prv.gif

Homma oli paljon hauskempaa silloin kun alla oli Suzuki GT550, siinä oli ilo katsella peileistä kun haastaja jäi jonnekin 2-tahtisen sakeaan pakokaasupilveen hajuja haistelemaan.

Matkaenska vetää rinnalle varmaan kaikki nelikymppiset "kartanovolvoilijat" konetta hirnuttamaan. Luuleekohan ne tuota piikiksi
tounge.gif
Tai yleensäkkään moottoripyöräksi
wink.gif
Valoista tulee kiihdytettyä rivakasti vaan ei revittäen ja taajamassa lopetan kiihdyttelyn välittömästi viidenkympin korville.. korttia kuitenkin tarvii ja nykyään se on niin saakelin kauan hyllyllä pienestäkin ylinopeudesta.

Noita nyt tuntuu mahtuvan maailmaan paljon. Tai ainakin tänne. Tosin täälläpäin kaupungissa on muutenkin omat säännöt. Ihan vapaasti saavat yrittää. Mua ei jaksa liikuttaa, oma ajo on omaa ajoa. Sitäpaitsi tuota näyttöhalua tuntuu lisäävän se, kun huomaavat naisen ajavan prätkää. Hohhoijaa, pienestä on elämä kiinni
pftroest.gif

siinäpä se veri punnitaan... haastajia löytyy siviili poliiseista lähtien. ainakin moottoriteillä yrittävät provoilla ja kiihyttelevät perään ym.... kannattaa varoa..
062802moto_prv.gif
ps. toiveina pitää kortti koko kesän
062802jumpie_prv.gif

Ihme- ja harmi kyllä, ei ole vielä tällä ajokaudelle sattunut yhtään yrittäjää(tai en ole sitten huomannut, ei ole kukaan ainakaan ohi tullut
biggrin.gif
)
Sen verran pitää rauhallisesti vetää kumminkin että rajoitus + 10-20 km/h riittää ja siintä himmaus noin rajoituksen tuntumaan saa riittää, korttihylly ja sakkolaput ei ole kavereitani nääs...
confused_orig.gif

Joo kyllähän välillä joku aluvannetykkiastra lähtee viereltä kumia vinguttaen, mutta vaihtaessa kakkosvaihteelle näkyy enää peilistä...Muuten sanoudun irti kaikenlaisesta kilvan ajosta liikenteessä.

Viime viikolla kotilo parka rupesi kiihdytyskisaan viereisellä kaistalla. Ei vaan reppana huomannu edessä olevia punaisia valoja. Ajoi risteykseen ja vasemmalta tuli auto melkein sen kylkeen. Joutui kiihdyttelijä väistämään jalkakäytävälle. Himmasi sen jälkeen vauhdin aika alas. Oli pakko ajaa vierelle ja näyttää peukkua. Kyllä oli kuskilla muoto mustana
biggrin.gif

On huomattu. Ja moni yrittää ohittaa vaik auto on tulos vastaan...No mikäs siinä jos haluaa aiheuttaa itelleen vaaratilanteen kunha ei toiset siit vaan kärsi...

On näitä nähty, kierroksia vaan per...leesti ja ykkönen pesään. Sitten vaan lähdetään hissun kissun ja katellaan kun kotilon eturenkaat savuavat. Ei aiheuta paineita.
biggrin.gif

emmie autoja ole hokassut, mutta pyöriä kyl
tounge.gif
ikävää ko pappamopiolen ja immeiset provosoi (juuri tästä autokoulussa varoitettiin)

älkää ottako liian tosissanne tätä viestiä
tounge.gif

Kisoissa on se huono puoli, että voittaja saa isommat sakot (jos sattuu virkavallan edustaja huomaamaan).
Muutenkin täytyy olla tarkkana, jotkut ottaa aika raskaasti tappion, niin itsestään selvä kuin se onkin.
sport05.gif

Ei mielestäni pitäisi provosoitua. Siinä lisääntyy onnettomuusriskit ja samalla vakuutusyhtiöt taas saavat lisää nostopaineita. En tiedä, johtuneeko iästä, mutta en
viitsi vastata tällaisiin haasteisiin, joita todellakin aika usein tulee. Itse tiedän että harva auto lähtee valoista nopeammin, kuin oma pyörä, vaikka onkin customi, joten joka haluaa näyttää, siitä vaan.
Huomasin kanssa saman asian.
Meinaan oon liian vanha varmaan (34v) näihin valo keskusteluihin!
Täytyy taas toivoa, ettei tartte yhtään kynttilää tänä suvena sytyttää näitten valokisailijoiden muistoksi tälläkään foorumilla !
No, enpä enempää saarnaa .
Turvallista matkaa kaikille täksi kesäksi
cool.gif

Kyllä näitä riittää.Eilen vanhalla kolmostiellä joku iskä näytti
kuinka tdi paskatti kulkee,sillä seuraamuksella että pääsi
lp maijan kyytiin.Oli ainakin mulla hauskaa kaverilla ei.
Ei noita jaksa edes noteeraa.

Onhan tiellä monenlaisia kulkijoita, mutta että jotain "haasteita"... ja joku yhtä älykäs vielä "vastaa" moiseen.
nixweiss.gif

Taitaa vain olla niin, että ne meistä joiden pyörä on itsetuntoa isompi tulkitsevat kaiken mahdollisen "kotilokuskien haasteyritykseksi". Kiihdyttämällä voittoon sitten tuetaan horjuvaa egoa ja brassaillaan baarilla kuinka "taas joku haastoi kolmoskehällä, mutta mä kato latasin kolmosta sisään ja sinnehän jäi", "mä kato en aja juurikaan alle kahtasataa".

Hohhoijaa...

Taitaa vain olla niin, että ne meistä joiden pyörä on itsetuntoa isompi tulkitsevat kaiken mahdollisen "kotilokuskien haasteyritykseksi". Kiihdyttämällä voittoon sitten tuetaan horjuvaa egoa ja brassaillaan baarilla kuinka "taas joku haastoi kolmoskehällä, mutta mä kato latasin kolmosta sisään ja sinnehän jäi", "mä kato en aja juurikaan alle kahtasataa".

Hohhoijaa...
Niin just, hohhoijaa..

Voitko ymmärtää, että jotkut tekee sitä ihan vaan siksi, että se on siistiä? Pieni kilpailu piristää kummasti..

Haasteeseen pitää vastata, muuten on hävinnyt jo ennen kuin kisa on edes alkanut..
cool.gif

Kaupungilla annan yleensä auton mennä menojaan ja splittaan sitten kävelyvauhdilla ohi seuraavissa valoissa
biggrin.gif

Hohhoijaa...
Niin just, hohhoijaa..

Voitko ymmärtää, että jotkut tekee sitä ihan vaan siksi, että se on siistiä? Pieni kilpailu piristää kummasti..

Haasteeseen pitää vastata, muuten on hävinnyt jo ennen kuin kisa on edes alkanut..  
cool.gif
Jaa, mitä piristävää on "varmassa voitossa" ?

Tiukka kisa altavastaajan asemasta nostaa kyllä adrenaliinitasoa, saletista voittaminen on lähinnä tylsää...

Kiihdyttämällä voittoon sitten tuetaan horjuvaa egoa ja brassaillaan baarilla kuinka "taas joku haastoi kolmoskehällä, mutta mä kato latasin kolmosta sisään ja sinnehän jäi", "mä kato en aja juurikaan alle kahtasataa".

Hohhoijaa...
Me Honda-herrasmieskyykkykuskit annamme autoille tasoitusta ja laitamme ykkösen sisään vasta kun valot ovat muuttuneet vihreiksi.
wink.gif
Kolmosta ei tarvitse käyttää, sillä kakkosella ruiskutus katkeaa vasta kun on 190 km/h taulussa. Pettymystäsi on vielä lisättävä sillä, että ajostani suurin osa tapahtuu alle 200 km/h nopeuksissa. Radallakaan ei tahdo päästä 200 km/h kun on tuota mutkaa sen verran.

Back