• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

onko moni huomannut?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Suska750
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tuli tosta kiihdyttelystä mieleen, että moniko saa sen pyöränsä kiihtymään luvattuihin lukemiin oikeasti. Ettei rupee keulimaan tai suttaamaan paikallaan ? Mullakin luvataan 0-100 km/h muistaakseni jotain 4,2sek luokkaa, mutta epäilen josko noihin lukemiin sillä koskaan osaan kiihdyttää. Oonkin vasta-alkaja tällä saralla.

Mites se pyörä kiihdytetään noihin lukemiin turvallisesti ilman keulimisen pelkoa ? Sutimaan nyt tuskin rupee ilman kikkailua, paitsi ehkä sateella.
kytkintä sopivasti luistattamalla,että on koko ajan parhaalla vedolla saa parhaan startin.käy kytkimen päälle vaan perkeleesti pidemmän päälle.kyllähän se pyörä ilman luistattamistakin lähtee
biggrin.gif
.tuskinpa itteltäkään onnistuisi huippukiihdytys,siis se mikä on luvattu,pitäis ainaki reenata.eipä sitä viitti oman pyörän kytkintä käristää,on kuitenkin uusiutumaton luonnonvara
biggrin.gif

Ei mielestäni pitäisi provosoitua. Siinä lisääntyy onnettomuusriskit ja samalla vakuutusyhtiöt taas saavat lisää nostopaineita. En tiedä, johtuneeko iästä, mutta en
viitsi vastata tällaisiin haasteisiin, joita todellakin aika usein tulee. Itse tiedän että harva auto lähtee valoista nopeammin, kuin oma pyörä, vaikka onkin customi, joten joka haluaa näyttää, siitä vaan.

Onhan nuita tuolla tien päällä, mulle ne tulee haastamaan olen sitten autolla tai pyörällä liikkeellä. Kun toi kotilokin on semmoinen kohtuulisesti liikkuva laite, ja myös siltä näyttää. Useimmiten annan muitten höyrytä rauhassa, kyllä mä tiedän paljonko mun kulkineet kulkee ja miten ne lähtee. Ja sekös näitä haastajia risoo
033102bebe_1_prv.gif

Viime kesänä meinasi käydä hassusti kun ajoin Manskua mun pikkuisella zetalla. Siinä La Tourin tai Vanhan kohdalla valoissa olin oikealla kaistalla ja vasemmalla oli auto x. Mun takana oli joku avomallin auto v12 koneella varustettuna, mikä lie. Kiihdytin normaalisti (eli reippaasti) valoista ja kun tavoitenopeus oli saavutettu, himmasin. Sittenhän se avokotilo lähti sieltä takaa oikealta ohi (siinä oli kai just sen verran tilaa kun oli autoja parkissa siinä oikella ennen seuraavia valoja. Jonkin verran säikähdin ja seuraavissa valoissa sitten oltiin vieretysten. Viiskymmpinen solariumukkelihan se siinä katsoi suoraan silmiin ja hymyili, vieressä tuo legendaksi muodostunut rupsahtanut vetyperoksidi-silikoni täti-tätinen. Puistin päätä sedälle ja toivoin että alla olisi ollut asvaltti eikä ne saakelin mukulakivet!

Noh, setä kääntyi siitä risteyksestä oikella ja minä jatkoin suoraan.

Tuli siinä Ferrarinpunainen Fiesta, alut ja kaikki.
Lähdin rauhassa liikkeelle ni tää poju lähti rykimää
nii että pelkäsin päälle ajavan.
Kyllä vanha mopoki lähti ku vähä kahvaa näytti.
Ärsyttää vaan se kun oot kiihdyttänyt siihen 70 tai 90 tai 110, niin nää hirmut tulee ja painostaa väkisin ohi.

Taitaa olla kateutta.

-itse autoa 19v. ajanut-
cool.gif

On. Paikka ja aika sopiva niin haaste otetaan vastaan..
wink.gif

Kuinkas moni muuten kiihdyttelee ihan huvin vuoksi valoista? Itse tulee joskus innostuttua kun valojen jälkeen nopeusrajoitus vaihtuu 80:iin. Kaupungissa ei sitten oikeen viitti lähetellä.
Tuleehan sitä, mutta nopeusrajoituksen kuitenkin katson liikennemerkistä aina.
tounge.gif
Kyllä sitä tulee väännettyä, koska liikennevaloista kun lähtee ekana eikä edessä ole risteyksiä, niin eipä siinä sivullisille aiheuteta kuin ilmaista hupia korkeintaan.
Jep, ja minäkin vain katson sen nopeusrajoituksen.
biggrin.gif

sport05.gif
Kyllä sitä tulee melko useasti otettua haaste vastaan kunhan paikka ja aika vain on sopiva...Kyllä siinä aina kotilo kuskilla meno halut hyytyy kun pyörä katoaa valoista taivaanrantaan
033102bebe_1_prv.gif

Pienet sille...
033102beer_1_prv.gif

Vaan kyllähän se hienoa on ottaa haaste vastaan ja sitten lähteä nopeammin... ei muuta kuin hytti pystyyn voiton merkiksi
biggrin.gif

Ja seuraaviin valoihin valutellaan takarengas ilmassa! (kun vaan oisaisi kunnolla) Ja sittenhän se on vaan edellisen ja jälkimmäisen toistoa
smile_org.gif

Tuli tosta kiihdyttelystä mieleen, että moniko saa sen pyöränsä kiihtymään luvattuihin lukemiin oikeasti. Ettei rupee keulimaan tai suttaamaan paikallaan ? Mullakin luvataan 0-100 km/h muistaakseni jotain 4,2sek luokkaa, mutta epäilen josko noihin lukemiin sillä koskaan osaan kiihdyttää. Oonkin vasta-alkaja tällä saralla.

Mites se pyörä kiihdytetään noihin lukemiin turvallisesti ilman keulimisen pelkoa ? Sutimaan nyt tuskin rupee ilman kikkailua, paitsi ehkä sateella.
Parhaimmillaan on menny n. 2.5s ehkä vähän alle. Mitä oon noista aikalapuista koittanu kattoa ja laskea.. Testeissä sillä on päästy jotain 3.2s yleensä.

Mulla on ollu stripillä madallettu ettei keulis niin paljon. Auttaa aika paljon. Tänä kesänä testaan vielä swinginjatkoja ja sliksiä takana, ehkä sit menee 2s tai jopa alle.. Saa nähdä.

Ei nää nykyset kyykyt oo tosiaan parhaimillaan tossa alkukiihdytyksessä. Kaasu ei voi olla läheskään pohjassa, silti keulii aivan liikaa, varsinkin vakiokorkuisena. Ne on niin pirun lyhyitä, suht tehokkaita ja muutenkin runkomitat on sellasia että kyllä keulii! Ei ne mihinkään kiihdyttelyyn ole tehtykään vaan radalle! Busa, 12R tms on paljon parempia irtoomaan viivalta, ja yleensäkin vähän vanhemmat kyykyt (painavampia, pidempiä jne).

Vakiokorkuisena ei pysty edes kakkosella vielä vetää täyslähdössä ihan torvi levällään, taas keulii. Madallettuna alkaa kakkosella pysyy keula aika hyvin maassa, kunnes painaa "taikanappia"
tounge.gif

Onhan noita aina joskus näkynyt, mutta aika harvakseltaan. Tais muuten olla tämän kevään eka ajopäivä ja mopotin kotiinvientimatka kun viimeks moisen kohtasin. Oikein nastarenkailla se siinä krouhi asfaltin pintaa viereisellä kaistalla... Tai no, ehkä tais toinenkin kiilaaja olla viikko sitten, mutta eipä noista nyt jaksa innostua tai sen kummemmin provosoitua. Tien päällä nyt näkee kaikenlaista hiihtäjää.
Joskus on pitänyt nostaa hiukka kierroksia että pääsee alta pois, tai sitten himmata ja väistää ettei tule turhaa ongelmatilannetta.
Kiihtyvyyksiä ja ripeitä poistumisia on yleensä kivempi tehdä muunlaisissa tilanteissa, oman harkinnan mukaan, eikä satunnaisesti jonkun amisteinin tai muun tollon osuessa kohdalle.

kun ennen ajelin customilla,silloin oli melko ussein härnääjiä ja ohiajajia käsimerkein näyttäen,että kisaillaan,nyky pyörällä...eipä tuu mieleen kuin yks avomersu viime kesänä..liikennevaloissa......

Kovin monet kotilokuskit tosiaan yrittää "houkuttaa" kunnon kiihdytyksiin. Mutta ei se mitään...ei ne autot pärjää edes mun GSX600f:lle
biggrin.gif
062802moto_prv.gif

Ei nää nykyset kyykyt oo tosiaan parhaimillaan tossa alkukiihdytyksessä. Kaasu ei voi olla läheskään pohjassa, silti keulii aivan liikaa, varsinkin vakiokorkuisena. Ne on niin pirun lyhyitä, suht tehokkaita ja muutenkin runkomitat on sellasia että kyllä keulii!
Näin on. Nykykyykyissä on optimoitu enemmän ajettavuutta kuin lähtönopeutta. Tylyttäjän tasolle saa todennäköisesti harjoitella jonkin verran, mutta kyllä noviisikin oppii tuntemaan nopeasti mitä keulan alla tapahtuu.

Tonnisella ajettaessa paino vaan mahdollisimman eteen (maha tankille) ja vaihto ykköseltä kakkoselle heti kun se onnistuu ilman kytkintä (Kawassa noin 9000 kierrosta). Kakkosella keula nousee jo rauhallisemmin ja sen kulmaa on helpompi kontrolloida kaasulla. Keula kannattaa pitää koko ajan niin keveänä, että oikeasti tuntee sen hieman leijuvan. Tällöin tietää, että kaasua on riittävästi, muttei kuitenkaan niin paljoa että pyörä alkaisi kääntyä selälleen.

Itse vedätän kakkosella käytännössä tappiin, mutta jotkut prot pudottavat ainakin radalla kolmosenkin todella aikaisin. En tiedä sitten mikä on paras strategia, sillä omaa tekniikkaani ei ole todellakaan hiottu stripillä. Tylyttäjä voinee neuvoa.

Kuussatku kestänee ykköstä/kakkosta jonkin verran pidemmälle, mutta luulisin, että silläkin hieman aikainen vaihto parantaa suoritusta.

Ei todellakaan voisi vähempää kiinnostaa jos vierelle sattuu joku räkänokka iskän ostamalla amisviritteisellä Toyotalla ja se rupeaa sitten haastamaan. En todellakaan laita hanaa auki moisen vesipään takia ja ota riskiä kortin menetyksestä.

Jos haluan revitellä niin teen sen ihan itse valitsemassani seurassa enkä minkään vierelle sattuneen urpon innoittamana.

Back