• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Onko kukaan pyytänyt tarjousta uudesta moposta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ttuttu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

ttuttu

MotOrg ry jäsen
Sijainti
Helsinki/Etelä-Savo
Moro. Ei kai kukaan ole vielä pyytänyt tarjousta uudesta moposta? Eikö nyt ole vielä AIVAN LIIAN varhaista? Siis eihän kukaan JÄRKEVÄ tee tässä vaiheessa mitään tuohon suuntaan vähänkään liippaavaa?
wink.gif
biggrin.gif

K7:sta ois kysynyt ennakkotilaajan tarjousta mutta ei ollut vielä hintaa kauppiaalla
sad_orig.gif

K7:sta ois kysynyt ennakkotilaajan tarjousta mutta ei ollut vielä hintaa kauppiaalla  
sad_orig.gif
SUZUKI GSXR 1000 **Ennakko 3/07!** 2007 16250

Lähde: ee-speed.com
Juu, tuo olikin jo huomatta
biggrin.gif

Lähinnä kun asuinpaikkana on lapin lääni niin ensi sijanen osto paikka on joku täällä suunnalla. Lähinnä takuidenkin suhteen.

Tosin tuo hinta antoi hieman toiveita että ei ainakaan hinnoissa pitäsi olla juurikaan nousupaineita
062802jumpie_prv.gif

Mä olen aina vaihtanut moponi tammikuussa.. Joka kerta n.-15% alle syksyn hintoja, puhumattakaan tulevan kevään hinnoista... Niin, siis tulevan vuoden pyörään, en ylivuotiseen.

Prätkäähän ei saa mukaansa, mut rahasta joutuu hiukan luopumaan, että mopokauppias elää talven hiljaiset kuukaudet..

Ai niin, käteisellä sit aina maksanu olen myös, se vaikuttaa hintaan.

Mä olen aina vaihtanut moponi tammikuussa.. Joka kerta n.-15% alle syksyn hintoja, puhumattakaan tulevan kevään hinnoista... Niin, siis tulevan vuoden pyörään, en ylivuotiseen.

Prätkäähän ei saa mukaansa, mut rahasta joutuu hiukan luopumaan, että mopokauppias elää talven hiljaiset kuukaudet..

Sama homma eli jos joku kauden uutuusmopedi kiinnostaa niin paree olla ajoissa liikkeellä, jos haluaa heti keväällä kauden alusta päästä ajelemaan.

Käteiskaupasta: joo, niin vaikuttaa hintaan. Nostavasti (tai siis ei saa yhtä hyvää alennusta tingittyä kuin jos ottaisi rahoituksen). Kauppias ei saa GeMoney provikoita poies kuten löysään hirteen maaniteltujen asiakkaiden tapauksessa.

Kuten myös, pari viime pyörää tilattu joskus tammi-helmikuun tienoilla. Eipä haittaa silloin se kuukauden toimitusaikakaan, yleensä jopa jäänyt hieman liikaakin aikaa puunata laitetta tallissa..

Pari viimeistä pyörää ollut vielä ylivuotisia, ja tossa vaiheessa on yleensä tullut jo uusien mopojen hinnastot kaikille toimittajille, joten ylivuotisissa löytynyt jo sairaan hyviä tarjouksia. Toisaalta sitten taas valinnanvara jo vähän pienempi, suosituimpien mallien ylivuotiset versiot vähän kiven alla välillä. Tuurilla saattaa jonkin tosi huokean saada ostettua.

Kävelin liikkeeseen ja kysyin käytetystä hintaa, siis sitä oikeata hintaa reilun 9 donan pyörästä joka oli muutenkin suomen halvin lähti heti tonni pois näin syksyllä. Joutu ostaa kun ajokelejäkin piisaa. Myydään sitten tammikuussa pois
wink.gif

Itseasiassa talvi-alkukevät on parasta aikaa moottoripyörän ostajille.. Laitteet halutaa liikkeistä kelkkojen ja muitten pelejen alta pois. Hinnat ovat aina neuvottelukysymyksiä..

[OFFTOPIC] PS: Ei ole muuten kovinkaan paha hinta tuolla '07 gixxerillä, pitänee kuitenkin pysytellä tässä '06:ssa ja odotella sitä K9:ä rauhassa...

Kauheaa miten halpa tuo -07 GSX-R 1000 on. Onneksi itsellä on sentään 2005 vuoden malli, sen hinta olikin 20.900 €, joten sen täytyy olla paljon nollaseiskaa parempi. Viisaammathan sanovat että halpaa ja hyvää ei ole olemassakaan, ja että köyhän ei kannata ostaa huonoa. Ei siis kannata vaihtaa uuteen.
tounge.gif

Uuden Bladen hinta on kanssa tiedossa, mutta on varmaan aika lailla tapauskohtainen vielä... Itselle vaihtohinta on liikaa vaikka alaspäin on tullutkin...

-C9B5R4-

Pyysin pari viikkoa sitten, mutta taitaa olla kiireitä pyöräkaupassa kun mitään vastausta ei ole kuulunut. No täytyy varmaan kysyä toisesta kaupasta.

Kannattaakohan tuon lopullisen kaupanteon kanssa just nyt kiirehtiä. Pari vuotta sitten erään hallituspuolueen kansanedustaja puhui muistaakseni autoliiton tilaisuudessa todeten, että hallituksen hallitusohjelmaan on kirjattu toteutettavaksi autoveron alennus tällä hallituskaudella. Tuota autoveroahan sitä moottoripyöristäkin kannetaan. Taitaa seuraavat vaalit olla ensi maaliskuussa. Edellisen kerran autoveroa alennettiin alkuvuodesta 2003, siis silloisen hallituksen viimeisinä aikoina; toistuuko sama nyt. Viimeksi autoverosta napattiin 1/3 pois; vois olla samaa suuruusluokkaa nytkin. Tuohan tietäisi ehkä 10-15% alenamaa ohjehintoihin. Tai sitten ei... Selvää on, että mahdollinen a-veron alentaminen kompensoidaan käyttömaksuilla, polttoaineveron korotuksilla jne.   Takeita en anna ja kaikista vastuista pakenen lievää ylinopeutta käyttäen.
tounge.gif

[OFFTOPIC]...pitänee kuitenkin pysytellä tässä '06:ssa ja odotella sitä K9:ä rauhassa...

Miehellä täytyy kyllä olla lehmän hermot jos meinaa jaksaa odottaa sinne asti
tounge.gif
Juu... Ei tässä mitään kiirettä ole. Tuohon K6:seen tullut panostettua sen verran paljon rahaa oman mittapuun mukaan, että turha vaihtaa uuteen K7:aan. Nykyinen pyörä on 100% varmuudella tehokkaampi/kevyempi/parempi ominaisuuksiltaan kuin tuo uusi. Suzukihan perinteitten mukaan uudistaa noita pyöriä 2 vuoden välein joten K8:kin olisi näillä näkymin turha hommata. Kun K9 tulee niin sellaisen olen suunnitellut hankkivani seuraavaksi aihioksi sillä varauksella tietenkin, että en ole tällä välin kuollut liikenneonnettomudessa tai ryhtynyt kokopäivätoimiseksi virtuaalimoottoripyöräilijäksi.
sport05.gif

Kauheaa miten halpa tuo -07 GSX-R 1000 on. Onneksi itsellä on sentään 2005 vuoden malli, sen hinta olikin 20.900 €, joten sen täytyy olla paljon nollaseiskaa parempi. Viisaammathan sanovat että halpaa ja hyvää ei ole olemassakaan, ja että köyhän ei kannata ostaa huonoa. Ei siis kannata vaihtaa uuteen.
tounge.gif
Ostitko tuon pyöräsi tuohon hintaan? siis 20.900e? Jos ostit niin kyllä jätit mukavat katteet myyjälle(ja nyt en tarkoita niitä muovisia ulokkeita pyörän ympärillä)... Toki jos rahaa on niin mitäpä niitä hintoja kyselemään sen tarkemmin.
talktohand.gif

Ja mitä noihin ee-speedin hintoihin tulee niin YAMAHA YZF R1 2007 17290 vs SUZUKI GSXR 1000 **Ennakko 3/07!** 2007 16250 EIPÄ OLISI KOVIN VAIKEA VALINTA.....
buttrock.gif

PS: R1 vs GSX-R taistelu alkakoon.

Sama homma eli jos joku kauden uutuusmopedi kiinnostaa niin paree olla ajoissa liikkeellä, jos haluaa heti keväällä kauden alusta päästä ajelemaan.

Käteiskaupasta: joo, niin vaikuttaa hintaan. Nostavasti (tai siis ei saa yhtä hyvää alennusta tingittyä kuin jos ottaisi rahoituksen). Kauppias ei saa GeMoney provikoita poies kuten löysään hirteen maaniteltujen asiakkaiden tapauksessa.
Mites noissa rahoituksissa menee ylimääräiset lyhennykset? Elikkä voiko ottaa rahoituksella ja seuraavana päivänä sitten maksaa velka pois, vai haluaako rahoitusyhtiö sovityn koron ja kumppanit joka tapauksessa? Pankkilainanhan vois tunnetusti maksaa pois milloin tahansa ilman kuluja.

Lainaus GE-Money:n soppariehdoista:

sanoi:
8. Ennenaikainen maksu

Ostaja saa halutessaan maksaa koko luottonsa ennakolta GE Money Oy:lle. Saatava lasketaan kuluttajakaupoissa kuluttajansuojalain 7 luvussa ja muissa kaupoissa osamaksukauppalaissa tarkoitetulla tavalla. Erikseen laskettava korko lasketaan tällöin alenevalle pääomalle osamaksuerien alkuperäisen maksusuunnitelman eräpäivien mukaisesti luoton ennenaikaista suorituspäivää seuraavan erän eräpäivään saakka, jollei suoritus tapahdu maksuerän eräpäivänä.

Kuluttajakaupoissa GE Money Oy saa periä ostajalta korvauksen luoton ennenaikaisesta maksamisesta silloin, kun alkuperäisen luoton määrä on yli 16818,79 euroa ja luoton korko on sovittu kiinteäksi. Korvauksen määrä on sopimuksen mukaisen saamatta jääneen koron yhteismäärä jäljellä olevalta luottoajalta vähennettynä luoton suorittamishetken yleisen korkotason mukaan vastaavasta luotosta perittävän koron yhteismäärä jäljellä olevalta luottoajalta. Korvaus erääntyy maksettavaksi luoton maksun yhteydessä.

Kuluttajalla on oikeus valita, mitä useammista saman luotonantajan saatavista hänen suorituksellaan lyhennetään.

Back