Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Aivan totta. Ei saa käteisostaja mitään erikoispalvelua...Niin ja tuosta käteiskaupasta ja rahoituksesta oli puhetta niin myyjälle on tänä päivänä ihan sama ostatteko käteiskaupalla tai rahoituksella. Jos ostatte rahoituksella niin myyjä tekee vaan paperit rahoitusyhtiöön ja saa samantien koko kauppasumman rahoitusyhtiöltä ja ostaja vain maksaa velkaansa rahoitusyhtiölle pois. Ja tietenkin velan voi maksaa milloin tahansa pois.
Hmmm... Perustuuko olettamuksesi mihin?Kannattaakohan tuon lopullisen kaupanteon kanssa just nyt kiirehtiä. Pari vuotta sitten erään hallituspuolueen kansanedustaja puhui muistaakseni autoliiton tilaisuudessa todeten, että hallituksen hallitusohjelmaan on kirjattu toteutettavaksi autoveron alennus tällä hallituskaudella. Tuota autoveroahan sitä moottoripyöristäkin kannetaan. Taitaa seuraavat vaalit olla ensi maaliskuussa. Edellisen kerran autoveroa alennettiin alkuvuodesta 2003, siis silloisen hallituksen viimeisinä aikoina; toistuuko sama nyt. Viimeksi autoverosta napattiin 1/3 pois; vois olla samaa suuruusluokkaa nytkin. Tuohan tietäisi ehkä 10-15% alenamaa ohjehintoihin. Tai sitten ei... Selvää on, että mahdollinen a-veron alentaminen kompensoidaan käyttömaksuilla, polttoaineveron korotuksilla jne. Takeita en anna ja kaikista vastuista pakenen lievää ylinopeutta käyttäen.![]()
Totta... Oma kauppiaani puhui myös tuosta, että hän tarjoaa niin pienen koron, kuin vain mahdollista. Harva ymmärtää noita korkoja kysäistä, että mitenkäs niitten kanssa olisiko mahdollista tiputtaa. Yleensä noita pidetään pankkien korkoihin tottuneena ns "kiveen hakattuina totuuksina" joissa ei ole pelivaraa. Hyvä juttu, että toit tuon asian esille Vonikka. Pääsi itseltä unohtumaan tyystin!Itsellä pari viikkoa vanhaa tietoa ja tarina menee kutakuinkin:
Rahoitusyhtiö antaa liikkeelle koron ja liike päättää sitten itse maksavatko koroista osan vai ottavatko jotain siitä itselle. Tästä syystä usein korkokin on neuvoteltavissa.
Kysyin nimittäin juurikin tuosta syystä asiaa kun olen itse kaverilta ostamassa mopoa ja kysyin että milloin saavat tarjouskorkoa että ei tarvi mennä heidän normi korolla.
EDIT: voihan se olla että kaveri kusee minua silmään kun olen ostanut sieltä vain parikymmentä pyörää![]()
Hallitus valmistelee parhaillaan matalalla profiililla uutta autoverolakiehdotusta jossa verotuksen painoarvo siirtyy enemmän eu:n linjaamaan käytön verotukseen. Asiassahan edetään varovasti ettei ihmiset ala taas odottamaan "veroaleja" ja tyrehdytä kaupankäyntiä kokonaan, mutta loppujen lopuksihan nämä verotuksen alennukset ovat aina kaksiteräinen miekka. Kuitenkin suuri osa meistä omistaa jo auton/mp:n jolloin myös sen arvossa tapahtuu muutoksia ja eikö se niin ole, että se väliraha on kaikkein tärkein kun kauppaa aletaan hieromaan ? Ja asiasta sitten siihen alkuperäiseen. Kävin jo lokakuussa tuusmotorissa ihastelemassa -06 hayabusaa ja tietysti tarjoamassa zetoriani vaihdossa, mutta ainakaan vielä väliraha ei ollut kohdallaan. Jäi homma hieman vaiheeseen kun piti odottaa sateetonta päivää jotta olisi päässyt ajamaan zetorin näytille. Ei ole sitä sateetonta päivää vieläkään näkynyt..Jos hallituksen veroaleja jää odottelemaan niin saattaa olla ettei omana elinaikanaan tule pyörää hankittuaMutta niin, kyllä tuo käteiskauppa/rahoituskauppa on monen kauppiaan kanssa juteltu ja selvitetty juttu. Ei siinä sen kummempia kommervenkkejä ole. Toisin oli ennen kun liike itse myi osamaksulla kamppeita. Silloinhan sitä rahaa tulee vain sen verran myyjälle kuin ostaja sitä kuussa maksaa. Toki voihan nykyään olla myös myyjiä jotka itse tätä osamaksukauppaa harjoittavat siis ilman rahoitusyhtiön suosiollista avustusta. Siellä se käteismaksu on kovaa valuuttaa. Tietenkin.![]()
Jos noista kahdesta pitäisi valita, niin Yammu. Kyllä sen tonnin jo maksaa enemmän siitä ilosta, ettei tarvi millään rumalla hirvityksellä ajaa. Ei tekniikassa vikaa, mutta se Suskan kiloK7:n ulkonäköOstitko tuon pyöräsi tuohon hintaan? siis 20.900e? Jos ostit niin kyllä jätit mukavat katteet myyjälle(ja nyt en tarkoita niitä muovisia ulokkeita pyörän ympärillä)... Toki jos rahaa on niin mitäpä niitä hintoja kyselemään sen tarkemmin.Kauheaa miten halpa tuo -07 GSX-R 1000 on. Onneksi itsellä on sentään 2005 vuoden malli, sen hinta olikin 20.900 €, joten sen täytyy olla paljon nollaseiskaa parempi. Viisaammathan sanovat että halpaa ja hyvää ei ole olemassakaan, ja että köyhän ei kannata ostaa huonoa. Ei siis kannata vaihtaa uuteen.![]()
![]()
Ja mitä noihin ee-speedin hintoihin tulee niin YAMAHA YZF R1 2007 17290 vs SUZUKI GSXR 1000 **Ennakko 3/07!** 2007 16250 EIPÄ OLISI KOVIN VAIKEA VALINTA.....![]()
PS: R1 vs GSX-R taistelu alkakoon.