• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Onko kokemuksia Schuberth S1 potasta

Kiitos kommenteista. Vaikuttaa hyvältä kokemustenne perusteella. Jos vain sopii mun kuulan muotoon niin taitaa olla seuraava kypärämalli valittu.

Päänsuojan uusiminen ollut mielessä noin kuukauden ajan ja kun eilen nykyisen onnistuin pudottamaan ja siinä pikapelastusyritystä tehdessä vielä potkaisemaan sen pallonlailla pyörimää tuli vaihto ajankohtaiseksi.

Huomista odotellessa.

Laitan tänne tietoa päästiinkö kauppoihin.
Heti kymmeneltä menin kaupoille kun ovet avasivat. Sopiva koko löytyi ja tuntui heti päässä tosi hyvältä. Vilelä kun myyjä laski kunnon syyshinnan päästiin sopimukseen. Noin 20 km lenkin ajelin potta päässä ennen töihin tuloa ja voihan elämä nyt ottaa päähän miksen hankkinut Schuberth:tia jo keväällä. No parempi nyt kun ei milloikaan.

- Todella hiljainen
- Huomaamaton päässä
- Visiiri ei huurtunut (pinlock) vaikka kuinka puhaltelin
- Mitään ilmavirtaa ei tuntunut kypärän sisässä kun luukut kiinni.

Nyt ei muutakun
062802moto_prv.gif

jos tuon vanhemman version hankit jossa visiirissä em. pinnoite niin siitä pääsee kätsysti eroon liottamalla visiiriä yön yli fairy vedessä.
sitte alkaa jo näkemäänkin jotain...
kuivana ei kande alkaa rapsutteleen tuota kalvoa poies.niinkuin ei mitään muutakaan.

kypäränä ihan ok..sopii mun omituisenmuotoiseen kuulaan vallan mainiosti.

Mulla on ollut S1 tämän kesän käytössä. On loistava kypärä. Pinlock on ollut tänä kesänä aika ankarassa testissä, eikä ole mennyt huuruun kertaakaan sisäpuolelta. Visiirin ulkopuoli meni viimeksi tänään huuruun, kun syyläriin osuva sade höyrysi liikennevaloissa.

Tuuletus on hyvin järjestetty, ei ole liian kylmä tai kuuma. Aurinkovisiiri on loistava. Kypärä on hiljainen. Ei pahaa sanaa pysty sanomaan.
Muuten samoilla linjoilla, mutta mielestäni ilmanvaihto ei toimi kuumalla kelillä riittävän tehokkaasti. Joskus ratapäivillä kun mittari näyttää yli +20 niin meinaa ihan oikeasti happi loppua potan sisällä. Viileämmissä keleissä, ja ei niin riehakkaassa ajelussa toki aivan loistava kypärä.

Br, Mikko

Tuo tumma visiiri löytyi hinnastosta, mutta ei saatu enää tälle kaudelle ( kysyin joskus heinäkuun loppupuolella paikalliselta jälleenmyyjältä ). Louisilta ajattelin tuon hankkia talven aikana...

No voi hemmetti.  
mad.gif

Paikallinen jälleenmyyjä nimenomaan oli selvittävinään asiaa ja myöhemmin vastasi viestillä että ei ole saatavilla.

Viitsitkö näpätä kuvaa tuosta, vaikka niin että olisi tumma ja kirkas visiiri samassa kuvassa?
Voisiko olla että sitä eri juuri sillä hetkellä ollut varastossa, eli ei sillä hetkellä saatavana.

En nyt löytänyt savu-visiiriäni tähän hätään, taitaa olla tallilla kun näillä hämärillä tulee kirkasta käytettyä, ja oikeastaan muutenkin, riittää toi aurinkovisiiri mulle.

Täällä nyt ainakin sellaisia kaupataan, eli kyllä sellainen on olemassa. Suomessa vaan oli halvempaa  
biggrin.gif

Mulla on 2 Suuperttiä ja olen tyytyväinen molempiin. Yksi on avattava C2 ja toinen Sykkönen. Mun kuulaani Suupertit menevät kuin....kuin... nenät selkään eli sopivat mainiosti. Sovitukseksi riittää kuulan ympäryksen mittaaminen mittanauhalla. Saksalainen (Itävaltalainen) täsmätyö pitää kutinsa eli koot ovat sitä mitä luvataan.  
062802moto_prv.gif
Ja Pinlock on sitten ihan must!

Back