• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Onko ABS jarrut oleellinen turvavaruste moottoripyörässä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja peitsamo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kehitys kehittyy. Kukaan kuullut näistä Boschin uusista abseista? Alkusekunneilla muuten aika pysäyttävä kaato abseilla jarruttaen.

JMH sanoi:
Alkusekunneilla muuten aika pysäyttävä kaato abseilla jarruttaen.

Edelleen oon siinä uskossa, että noin käy abseilla jos "lukkojarrussa" alkaa väistelemään. Vaikka täällä jotain muuta demottiinkin… :dunno:

shyhander sanoi:
Edelleen oon siinä uskossa, että noin käy abseilla jos "lukkojarrussa" alkaa väistelemään. Vaikka täällä jotain muuta demottiinkin… :dunno:

No eikö se "väistödemo" ollutkin aika kaukana siitä että olisi oikeasti kallistettu sitä pyörää...

JMH sanoi:
Kehitys kehittyy. Kukaan kuullut näistä Boschin uusista abseista? Alkusekunneilla muuten aika pysäyttävä kaato abseilla jarruttaen.

[video=youtube;2h9MVbkpLZQ]http://www.youtube.com/watch?v=2h9MVbkpLZQ

Pitää olla pikkasen asennetta, että tosta kallistuksesta kiskasee jarrun lukkoon ja kaataa pyörän tahallaan. Jäis kyllä iteltä tekemättä.

Luin juuri Moto1 lehden juttua, jossa mainitaan v. 2010 tapahtuneen Euroopassa yli 5000 kuolemaan johtanutta mp-onnettomuutta, joista tutkimusten mukaan neljännes olisi ollut vältettävissä ABS-jarrujärjestelmällä. Ja kuinka paljon onkaan niitä, jotka vammauvat enemmän tai vähemmän. Nämä kuntoukset ja muut paikkaukset ovat todella kallista puuhaa, mikä lasku lankeaa yhteisvastuullisesti maksettavaksi. Ei siis ihme, että yhteiskunta haluaa näppinsä tähän asiaan laittaa, niin eurooppalaisella kuin suomalaisellakin tasolla!

Motoristi1958 sanoi:
Luin juuri Moto1 lehden juttua, jossa mainitaan v. 2010 tapahtuneen Euroopassa yli 5000 kuolemaan johtanutta mp-onnettomuutta, joista tutkimusten mukaan neljännes olisi ollut vältettävissä ABS-jarrujärjestelmällä. Ja kuinka paljon onkaan niitä, jotka vammauvat enemmän tai vähemmän. Nämä kuntoukset ja muut paikkaukset ovat todella kallista puuhaa, mikä lasku lankeaa yhteisvastuullisesti maksettavaksi. Ei siis ihme, että yhteiskunta haluaa näppinsä tähän asiaan laittaa, niin eurooppalaisella kuin suomalaisellakin tasolla!

Minä luin jutun jossa noista 5000 onnettomuudesta 4450 olisi ollut vältettävissä ilman abs-järjestelmää. Itse asiassa lähes kaikki onnettomuudet ovat vältettävissä ilman abs:ää ainakin jos saamme vielä autoilijat ja eläimet talkoisiin mukaan.

Back