Streethawk
Repsol
- Sijainti
- Espoo
adville sanoi:kun kerran näytät noista jousitusasioista ymmärtävän, niin kerrotko mulle vaikka vielä että mikä sitä etupäätä estää painumasta..
tapahtuuko se paniikkijarrutus niin äkkiä ettei keula ehdi sitä tajuamaan??
muistaakseni noissa etujarruissa oli joissain pyörissä joskus jopa niiaamisen esto tai jtn...![]()
Heh. Minä en ymmärrä näistä juuri mitään. Eiköhän täällä ole ne insinöörit jotka laittaa kohta faktat pöytään. Mutta niitä odotellessa sanon mitä itse ymmärrän. Jep eli liian nopeasti etujarrulla jarrutettuna ilman ABS-jarruja eturengas menee helposti lukkoon, koska etupää on kevyt eikä paino ehdi siirtyä liian nopean jarrun takia eteen. Sitten kun rengas on lukossa ja liukuu, niin ei sitä painonsiirtoa enää (juuri?) tapahdu lisää ja siinä sitten liu'utaan. Kunnes kaadutaan tai höllätään jarrua. Sama (minun) ABS-jarrullisella pyörällä erona, että rengas ei lukkiudu vaan järjestelmä vähentää jarruvoimaa hetkeksi kunnes taas lisää jarruvoimaa hetkeksi jne. Eli aika sama tilanne, mutta ilman lukkiutumista. Jolloin jarrutusmatka on kaikkea muuta kuin optimaalinen.
Selvensikö?