• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Oma moka

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja BlackCat
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kuinkas moni täällä on ajanut kolarin joka johtuu omasta virheestä? Tai nurin omasta ajovirheestä (liikaa vauhtia taitoihin nähden tms)?
Vai onko syy ollut aina muualla/toisessa osapuolessa?
Itse olen kaatunut kaksi kertaa omaa kömpelyyttäni, Kuopiossa sateen liukastamalla nostosillalla 20 kmh vauhdissa lähti DS-6 lapasesta ja Sama mopo lähti lapasesta Kemijärven vanhalla sillalla (maantie- ja rautatiesilta) märällä ratakiskojen kohdalla kävelyvauhdista.

Kyllähän oma moka on ollut kaikissa komessa kerrassa mitä olen lipannut. Kerran paikaltaan ja kerran ihan pienestä liikkeestä. Kolmas kerta oli talvella ilman nastoja enskalla pikkutiellä johon oli satanut lunta jään päälle. Sekin olisi pitänyt osata huomioida.

Minä olen ymmärtänyt, että me moottoripyöräilijät emme tee koskaan mokia, vaan vika on aina puusilmäisessä autoilijassa.  
062802moto_prv.gif

Vai onko syy ollut aina muualla/toisessa osapuolessa?
Itse olen kaatunut kaksi kertaa omaa kömpelyyttäni, Kuopiossa sateen liukastamalla nostosillalla 20 kmh vauhdissa lähti DS-6 lapasesta ja Sama mopo lähti lapasesta Kemijärven vanhalla sillalla (maantie- ja rautatiesilta) märällä ratakiskojen kohdalla kävelyvauhdista.
Nuokin lipat on ihan selvästi täysin ammattitaidottomien sillanrakentajien törkeitä töppäyksiä. Kuski tuskin on syyllinen sillan liukkauteen.

Aion erottua örgin perinteisestä linjasta ja myöntää että kyllä se vika on ihan itsessä ja ajotaidon puutteessa ollut kun olen nurin mennyt.
033102bebe_1_prv.gif

Joo ihan omin toimin onnistuin lippaamaan n 15 kmh vauhdista. Vetäsin tollo etusen lukkoon soralla ja loppu onkin historiaa.

062802moto_prv.gif

Oompas kaatunu jo ennen ku nousin eres kyytiin!!!
Se oli huonosti valmistetun korokkeen syy.....

Joskus taasen lensin "vasta palloon" motocross radalla,
tämä toki on kipein koskaan sattunut kaato.
(7kk pyörätuolia...joskus 15 v sitten)

Täysin oma vika ollu sen ainoon kerran.. Vai pitäiskö alkaa naputtaan kunnalle minkätakia keskellä kurvia on kaivonkansia
biggrin.gif

Sade ja sileä kaivonkansi on hyvä yhdistelmä. Oma vika 100/0
blush.gif

Kadulla en ole kaatunut vielä kertaakaan jos ei yhtä yritystä lasketa kun yritin monttupyörällä hypätä tien yli penkalta toiselle ja pyörä teki voltin saatuaan yllättävästi pitoja viimeisellä metrillä
smile_org.gif
. Monttupyörällä olen onnistunut joskus ajamaan silleenkin että oma pyörä on mennyt oman kypärän yli. Ja lukuisat muut rynät tuollaisilla peleillä - kaikki ihan omaa tyhmyyttä ja liikaa yrittämistä.

Omin avuin leirintäalueen aamukasteisella nurmikolla sain vaivatta mopon nurin. Syy oli tietenkin alueen hoitajassa kun ei ollut ehtinyt käydä kuivaamassa nurmikkoa ennenkuin miekä oli lähdössä jatkamaan matkaa...  
confused_orig.gif

wink.gif

4 kertaa kaatanut 0 vaudissa pyöräni.
Syy tuntematon. Edes tiede ei osaa selittää mikä ja mistä painovoima johtuu.
nixweiss.gif

Parkkipaikalla kippasin r6:seni viime kesänä eräs yö. Noin 600 km:n ajolenkin jälkeen laitoin jalan huonosti ja laskin vaan pyörän kallistumaan. Oppi kerrasta katsomaan onko jalka kohdallaan. Kypäräkin osu vielä naapurin auton oveen ja korjauslasku mopossa oli noin 1200 euroa. Nyt naurattaa, noin vuosi sitten vitutti
tounge.gif

Vakavin kerta oli sen toisen syy, ihan käräjäoikeuden toteamanikin
smile_org.gif
Loput 3 ovat ihan omia mokia...Eka kaverin raksan pihassa, vetäsin reteesti mopolla kyläilemään, ja en katsonut että kaveri huitoo hemmetisti...Siihen sit nurin just kuorma-autosta tiputettuun ja tasoitettuun hiekka-autiomaahan...Osaa muuten hiekka olla upottavaa
biggrin.gif

Toinen on vastaavanlainen, talvella landella enskalla jäätiellä...En iltahämärissä muistanut/havainnut että tie tekee täyden ysikymppisen vasuriin...Tosin minä ja enska mentiin suoraan...Kuulemma reilu 100-kilonen äijä saa kohtuullisen pöllähdyksen lunta aikaiseksi
tounge.gif

Kolmas oli puhdas ajovirhe, lipsautin etupyörän routakuoppaan ja siitä lähdettiin...Tuostahan voisi tietysti syyttää tieliikelaitosta, kuntaa jossa ko. kuoppa oli, yhteiskuntaa ylipäätään...Tosin minulla on kaksi aukkoa päässä joilla havainnoida tien epätasaisuudet, joten se siitä
tounge.gif

Kerran kaatunut niin että autoilija oli syypää,2002 ajoi eteen parkkipaikalta perässä 10m hinausköyttä ja autonromu.Kerran kaatunut 30-40km/h vauhdissa parkkipaikalla 2003,oli hiekkaa ja etunen lukkoon.Viime kesänä parkkipaikalla vauhtia n.3 km/h,levyjarrulukko oli unohtunut paikoilleen
062802jumpie_prv.gif
.Tuntuu omalla kohdalla toi parkkipaikka olevan vaarallisin paikka.

Sen ainoan kerran oli oma moka, liikaa vauhtia sateella ja etunen alta jarrutuksessa... Sen jälkeiset 17 vuotta pysynyt kumipuoli alaspäin

Kaipa näistä voi ihan itseään syyttää. Kyykyn kaadosta forumille olen kirjoittanutkin eli etunen lukkoon ja menoksi. Sittemmin enskalla konttailtu muutama kerta lähinnä pehmeällä hiekalla. En vain osaa...

Back