• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Öljynvaihto - vi*uiks meni

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja meeka
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Alkaako tuo anturin valo muuten palamaan jos öljyt käy vähiin kesken ajon kun moottori käy (öljysilmästähän ei koneen käydessä näe mitään)? Tuo on pohdituttanut joskus, että jos vaikka proppu irtoaa/aukeaa tärinästä tms. Koneen käyntiäänen muutosta kun ei välttämättä huomaa ajossa, niin samuttaisi sitten koneen ennen vahinkoa.
Tietysti syttyy, jos pinta laskee hälytysrajalle.

onhan hyvä tehdä ja osata edes öljyt itse vaihtaa kulkineeseensa. jotenkin en pidä tosimotoristina sellaista joka pelkästään liikkeessä vaihdattaa öljyt.
Suzukiin tuli liruteltua öljynvaihdot itse, kun homma oli tyyliä "tulppa auki, odota että valuu, tulppa kii, uudet sisään". Mutta XTx:n kuivasumppuvoitelujen ja runkoputkiöljysäiliöiden kanssa en ole jaksanut itse leikkiä...
Jos tarkoitat GS500E:tä, niin siinä öljynsuodattimen vaihto on vähän työläämpää.

"Uudemman mallisessa" nakussa ainakin mahtui suodatin irti alkukäyrien välistä, jos sitä tarkoitat.

Öljyn ja suodattimen vaihto vei noin vartin, rivakasti suoritettuna. Tosin pari tuntia ja sixpäkin mä siihen yleensä tuhrasin.

onhan hyvä tehdä ja osata edes öljyt itse vaihtaa kulkineeseensa. jotenkin en pidä tosimotoristina sellaista joka pelkästään liikkeessä vaihdattaa öljyt.
Suzukiin tuli liruteltua öljynvaihdot itse, kun homma oli tyyliä "tulppa auki, odota että valuu, tulppa kii, uudet sisään". Mutta XTx:n kuivasumppuvoitelujen ja runkoputkiöljysäiliöiden kanssa en ole jaksanut itse leikkiä...
Jos tarkoitat GS500E:tä, niin siinä öljynsuodattimen vaihto on vähän työläämpää.

"Uudemman mallisessa" nakussa ainakin mahtui suodatin irti alkukäyrien välistä, jos sitä tarkoitat.

Öljyn ja suodattimen vaihto vei noin vartin, rivakasti suoritettuna. Tosin pari tuntia ja sixpäkin mä siihen yleensä tuhrasin.
Joo, mahtuu se. Tarkoitin sitä, että suodatin on alumiinikannen takana. On vähän työläämpi kuin perinteinen kierrettävä lohkon kyljessä törröttävä malli.

Sen kannen jousen ja tiivisteen kanssa saa olla tarkkana. Lisäksi vielä kun kannen avaa, sieltä tulee öljyt ulos, vaikka muutoin on öljyt laskettu pois.

Itse voi öljyt vaihtaa....ei ne aina osaa sitä merkkihuollossakaan. Eräskin ooppeli alkoi savuta huollon jälkeen ja lopulta paljastui, että silloisen n, 3 l täytön sijasta olivat laittaneet sinne melkein 5 litraa öljyä. No se nyt olikin ooppeli huolto.
Ja jos varotusvalot ei syty , (öljyn paine) niin ei ongelmaa ole.
Määrä anturi ei laske edes ajamaan , ellei ajele vaan valosta huolimatta.

Öljynpaineenvalosta olen sitä mieltä että aika usein on myöhäistä silloin kun valo syttyy.
joissain pyörissä ei muuten oo öljynpaineen merkkivaloa lainkaan. Ainoastaan öljymäärän merkkivalo.
TÄH!! Kerro joku esimerkki sellaisesta pyörästä?

En tiedä yhtään pyörää jossa olisi öljynmäärä merkkivalo. voin olla väärässä.
Ja Willessä ei oo kumpaakaan, eli tuurilla mennään.
wink.gif

Back