Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Joo, näin varmaan onkin.. Kuitenkaan 2008 matkapyörän keulalle - siis sellaiselle, jolla on keskivertokilometrit takana, ei mielestäni ole tarpeen tehdä yhtään mitään.Liian harvoin niitä vaihdetaan yleensä. 100.000:n jälkeen siellä ei ole kuin litkua, mitä ei voi enää öljyksi sanoa. Jos ohjekirja on, niin siellä sen pitäisi lukea, mitä laittaa. Iskunvaimenninöljyä, oisko 20W?!
Väärin. Jos haluat alustasta kantavamman niin jousia silloin vaihdetaan. Öljynjäykkyyden vaihtaminen on hieman pielavetinen korjaus löysälle alustalle. Mutta parempi tietysti...Viskositeetin muutoksella voi mm kompensoida isoa kuormaa.
Missä sää käytät noi laitettavana?Juu jousiahan mä oon vaihtamassakin, niin eteen kuin taakse. Taisin kirjoittaa hiukka epäselväti asian. Eli eteen Öhlinssin jäykimmät jouset mitä saa, samalla tulee tietysti myös öljytkin. Toi öljy aisia huoltotyönä/aika/ajetut kilometrit ei varmaankaan tota keulaa paranna, mutta saattaa pidentää venttilien o-renkaiden sekä korroosion tuomia kulumia. Taakse myös huolto/säätö/jäykempi jousi/simmitys Yamahan omaan takaiskariin. Näillä olen yrittämässä parantaa FJR:än ajomukavuutta sekä turvallisuutta omiin ajotarkoitukiin omilla ajokuormilla.Selvensin vaan asiaa. Näillä mennään sillä alan ammattilainen säätää vaihtaa osat ajaa takaiskarin penkissä meille halutulla kuormalla, kun ei olla mitään ihan junnukokoisia. Hinta esim. Öhlinssiin lähes sen 1000e edullisempi. Uskon niin sillä meidän maantieajossa ei perseet huomaa eroa. Toi FJR:än takaiskari on ihan kohtuullinen ja tehtaan kompromissi monenlaiseen ajoon eri kuormilla.Nyt se vaan modifisoidaan omaan käyttöön paremmaksi.
Mutulla veikkaisin että kaikki nykyajan vakiotakaiskarit ovat helposti purettavissa/huollettavissa/shimmattavissa.Hei ihan mielenkiinnosta, onko tuossa FJR:ssä purettava (huollettava) takaiskari?
Minä taas mutulla olen havainnut, että ainoastaan R-pyöristä niitä löytyy ja siksi ihme jos tuon FJR iskarin voi "simmittää".Mutulla veikkaisin että kaikki nykyajan vakiotakaiskarit ovat helposti purettavissa/huollettavissa/shimmattavissa.Hei ihan mielenkiinnosta, onko tuossa FJR:ssä purettava (huollettava) takaiskari?
Eri asia sitten on jos takapamppu on ajalta ennen keppisotaa. Sit voi pampun pelkkä purku/huoltokin olla liian "mahdotonta"->"kallista".
No enpä näiden osalta asiantuntija ole. Kuitenkaan ei tulisi mieleenkään tehdä samanikäisen ja saman verran ajetun K 12 S etu-. tai takapäälle yhtään mitään. Siitä ajatukseni homman tarpeellisuudesta, ilmeisesti FJR:n vaimentimet ovat sitten eri juttu.Vaimenninhuolto on tapauksessasi hyvinkin jo ajankohtainen ilman vaimentimen modaustakin.