• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Olitko se sinä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja b_tommi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tänään n. klo 1800 tuli Kirkkonummella, kohti Upinniemeä menossa oleva moottoripyöräilijä vastaan kera org-morotuksen
smile_org.gif

Pyörän merkkiä en ennättännä huomata mutta ajovarustus oli sangen kesäinen
biggrin.gif

Kukahan muuten mahto säikäyttää mut keskiviikkoiltana puoli kymmenen maissa? Jossain vaiheessa Turun moottoritiellä(Helsinkiin päin) ilmestyit peiliin, ajelit samaa vauhtia perässä, mutta pysyttelit aika kaukana. Mietin jo, että jädekauppiashan se sieltä jäätelöä tulee kohta tarjoamaan ja, että tämän tuutin taitaa joutua maksamaan kortilla.

Vähän ennen kehä I:n liittymää tulit sitten lähemmäs ja helpotuin nähtyäni pyöräsi olevan oranssi ninja. Ei taida moiset kuulua poliisin kalustoon. Taidat vielä melkein naapurissa asua kun melkein kotipihaan asti oli sama matka. Vallikallion shellillä lähdit sitten ympyrästä eri suuntaan.

Onneksi sinulla ei ollutkaan vilkkuvaloja pyörässäsi.

Tänään 9.7. noin klo 12:20

Kahden customin letka ajoi tänään Halikossa, Meriniitynkatua pitkin, valoista poispäin.

Org.tervehdys bongattu  
062802jumpie_prv.gif

Ensimmäinen customi morotti normaalisti, mutta toiselta tuli org. tervehdys. Itse morotin myös normaalisti, kun tajusin liian myöhään.

Tulin teitä vastaan sini-harmaalla bussilla jossa sivulaukut  
smile_org.gif

En edes arvaa kuka olit..
Ajelin aamulla kuuden aikaan ysitietä tampereen suuntaan tolla kakspaikkaisella mustalla kanootilla, peileistä katselin kun pikkuhiljaa perään hivuttautui mp.
Arvasin että kohta seuraa näytösluontoinen "ripeä" ohitus skootterista...
lookaround_orig.gif

Niinhän siitä menitkin länä pohjassa, ettei näkyny ku pieni piste sekunnin päästä.
Sulla päästi peli melko vahvan sinisen savun oikeesta putkesta, jos et ole huomannu..
Kun itelläni on kaks sakkoa kuukauden sisään, niin en millään arvannut pitää kun 110km/h matkavauhtia. ..Kyllä siitä kelpaa ohitella millä vaan.
bowdown.gif

Ajelin aamulla kuuden aikaan ysitietä tampereen suuntaan tolla kakspaikkaisella mustalla kanootilla, peileistä katselin kun pikkuhiljaa perään hivuttautui mp.
lookaround_orig.gif

Niinhän siitä menitkin länä pohjassa, ettei näkyny ku pieni piste sekunnin päästä.
Sulla päästi peli melko vahvan sinisen savun oikeesta putkesta, jos et ole huomannu..
Kun itelläni on kaks sakkoa kuukauden sisään, niin en millään arvannut pitää kun 110km/h matkavauhtia. ..Kyllä siitä kelpaa ohitella millä vaan.
bowdown.gif
pftroest.gif

En ollut minä, mutta olisin kyllä voinut ihan hyvin olla
033102beer_1_prv.gif

org-morotus bongattu iisalmessa n klo 21.00 aikoihin ohenmäen kohdilla,ajelin kuopion suuntaan kun tulit vastaan pohjoseen päin etusormi pystyssä,on se vaan niin hienoo !!!
062802moto_prv.gif
062802jumpie_prv.gif

itse ajelin mustarastaalla, sinä jollakin
confused_orig.gif
?

lookaround_orig.gif

bowdown.gif
pftroest.gif

En ollut minä, mutta olisin kyllä voinut ihan hyvin olla  
033102beer_1_prv.gif
sama täällä
062802moto_prv.gif

Tänään n. klo 1800 tuli Kirkkonummella, kohti Upinniemeä menossa oleva moottoripyöräilijä vastaan kera org-morotuksen
smile_org.gif

Pyörän merkkiä en ennättännä huomata mutta ajovarustus oli sangen kesäinen
biggrin.gif
Tulee tos ajeltuu ja moroteltuu kys. tyylillä. Vaikee sanoa tosin olinko juuri minä. Viisykkösellä kulkee niin paljo porukkaa.
biggrin.gif
En ollu minäkää! Mut mentii seiskan jälkee kyl tuota kautta porkkalaa! Ja eiks täs tarkoteta kummiski upparintietä eikä viisyköstä!
lookaround_orig.gif

Tästä on jo aikaa, mutta olitko se sinä joka reilu kuukausi sitten puolenyön aikaan ajoit vihdintietä pohjoiseen? Ryhmityit kaistan oikeaan reunaan kääntyäksesi oikealle, tulin saman kaistan vasenta reunaa ja ajattelin ohittaa vasemmalta kun muut kaistat oli tukossa. Leikkasitkin kaistan vasemman reunan kautta käännökseen ja törmäys oli sadasosasekunneista kiinni
crazy.gif

Tästä on jo aikaa, mutta olitko se sinä joka reilu kuukausi sitten puolenyön aikaan ajoit vihdintietä pohjoiseen? Ryhmityit kaistan oikeaan reunaan kääntyäksesi oikealle, tulin saman kaistan vasenta reunaa ja ajattelin ohittaa vasemmalta kun muut kaistat oli tukossa. Leikkasitkin kaistan vasemman reunan kautta käännökseen ja törmäys oli sadasosasekunneista kiinni  
crazy.gif
Tajuatkohan edes, että olisit ollut täysin syyllinen kolariin? En minä ainakaan katsele, että onkohan sieltä takaa tulossa samaa kaistaa joku toinen motoristi joka haluaakin ohittaa samaa kaistaa. Enkä kyllä ohitakkaan ketään samaa kaistaa jollei edellä ajava ole näyttänyt, että mene vaan ohi. Välillä risteysalueilla on sellaisia öljyläikkiä, hiekkaa tai jotain muuta mitä tulee pujoteltua ja siihen on ihan täysi oikeus koko kaistan leveydeltä.

Samanmoinen tapaus kävi itselläkin Pirkkalasta tullessa.. autoa ohittaessa joku tanopää shortseissa ja t-paidassa ohitti minut vielä vasemmalta..siis olin jo ohituskaistalla auton vieressä..ei tullut mieleenkään,että joku v-pää tekisi moisen tempauksen..onneksi ei tiellä ollut vaurioita,ettei tarvinnut korjata ajolinjaa muuten olisi rytissyt lahjakkaasti.sen verran oli ohittajalla vauhtia... onneksi ohituksen jälkeen kääntyikin jo heti seuraavalle rampille n.50m
biggrin.gif

Samanmoinen tapaus kävi itselläkin Pirkkalasta tullessa.. autoa ohittaessa joku tanopää shortseissa ja t-paidassa ohitti minut vielä vasemmalta..siis olin jo ohituskaistalla auton vieressä..ei tullut mieleenkään,että joku v-pää tekisi moisen tempauksen..onneksi ei tiellä ollut vaurioita,ettei tarvinnut korjata ajolinjaa muuten olisi rytissyt lahjakkaasti.sen verran oli ohittajalla vauhtia... onneksi ohituksen jälkeen kääntyikin jo heti seuraavalle rampille n.50m  
biggrin.gif
^
näitä näkee hyvin usein tuolla moottoritiellä, varsinkin kun ajelen autolla. Neliveto pick-up tuntuu olevan kuin punainen vaate sekä motoristeille kuin autoilijoillekin. Ohi on päästävä vaikka mikä olisi.

Kerran jos toisenkin on hetken käynyt mielessä lisätä vauhtia ja ajattaa ohittaja rampin ohitse...
smile_org.gif

Sen verran toi turboversio liikkuu, että olis ihan mahdollinen toteuttaa. Toinen juttu on, että pyydän poliisikaveriani ajamaan sillä, niin saisivat paaaaljon kaikenlaisia ajelijoita kiinni.
Olempas v****mainen
062802jumpie_prv.gif

..tänään (Lietveden kioskilla) tiellä 62 Mikkeli-Puumala klo 15, vedit juurikin kypärää päähän mutta orggimorotus tuli kuin apteekin hyllyltä
062802jumpie_prv.gif

Itse olin niin koomassa että ajoin kuparinvärisellä SisaVessalla lapa suorassa kuin brittikuninkaalliset, perässä tuli sininen Bläkkäri
smile_org.gif

olitko se sinä 1200 zzr-kawalla porissa valtakadulla lauantaina klo 21.10? olit jonkun toisen moottoripyöräilijän kanssa liikkeellä. lähdit(te) siitä kadun varresta juuri, ajelin kotilolla vastaan ja räpsäytin pitkiä. sun zzr:n kaukovalo-xenonit häiki niin maan perkeleesti...
smile_org.gif

sanoi:
Tajuatkohan edes, että olisit ollut täysin syyllinen kolariin? En minä ainakaan katsele, että onkohan sieltä takaa tulossa samaa kaistaa joku toinen motoristi joka haluaakin ohittaa samaa kaistaa. Enkä kyllä ohitakkaan ketään samaa kaistaa jollei edellä ajava ole näyttänyt, että mene vaan ohi. Välillä risteysalueilla on sellaisia öljyläikkiä, hiekkaa tai jotain muuta mitä tulee pujoteltua ja siihen on ihan täysi oikeus koko kaistan leveydeltä.
En tajua kyllä täysin, sillä ainakin itselleni opetettiin autokoulussa, että "kaistoja on yhtä monta, kuin ajoneuvoja mahtuu rinnakkain", ja että sivuttaisliikkumisessa on näytettävä suuntamerkkiä, ja että oikealle käännyttäessä on ryhmityttävä kaistan oikeaan reunaan. Ja jos tilanteessa ei olisi ollut kaistaviivoja, olisi syyllinen mielestäni jo suurella varmuudella ollut toinen motoristi. Mutta myönnetään, että oli tuo omalta osaltani hieman epäsovinnaista. Mutta jos kerran meinaa mennä mutkaan kaistan vasemmasta reunasta, niin ryhmittyisi sinne sitten. Vai mitä varten sinne oikeaan reunaan ryhmityttiinkään?

..tänään (Lietveden kioskilla) tiellä 62 Mikkeli-Puumala klo 15, vedit juurikin kypärää päähän mutta orggimorotus tuli kuin apteekin hyllyltä
062802jumpie_prv.gif

Itse olin niin koomassa että ajoin kuparinvärisellä SisaVessalla lapa suorassa kuin brittikuninkaalliset, perässä tuli sininen Bläkkäri
smile_org.gif
Taisinpa olla minä. Piti käydä vähän ihmettelemässä Sulkavan soutumeininkejä.

En tajua kyllä täysin, sillä ainakin itselleni opetettiin autokoulussa, että "kaistoja on yhtä monta, kuin ajoneuvoja mahtuu rinnakkain", ja että sivuttaisliikkumisessa on näytettävä suuntamerkkiä, ja että oikealle käännyttäessä on ryhmityttävä kaistan oikeaan reunaan. Ja jos tilanteessa ei olisi ollut kaistaviivoja, olisi syyllinen mielestäni jo suurella varmuudella ollut toinen motoristi. Mutta myönnetään, että oli tuo omalta osaltani hieman epäsovinnaista. Mutta jos kerran meinaa mennä mutkaan kaistan vasemmasta reunasta, niin ryhmittyisi sinne sitten. Vai mitä varten sinne oikeaan reunaan ryhmityttiinkään?
Sen enempiä asiaa veistelemättä, jos olisi kolahtanut, rikosoikeudellinen syyllisyysvastuu ja liikennevakuutusoikeudellinen syyllisyysvastuu olisi molemmissa ollut sinulla.

Mahtoiko olla forumisti, kun tuli rauman Prismassa kyselemään että onko lämmin kun olin täydellä ajovarustuksella etsimässä viikonlopuksi juomisia!?

Olit lähdössä seuraavana aamuna, muistaakseni Seinäjoelle?!

Toivottavasti reissu meni hyvin.
thumbs-up.gif

Lisä
thumbs-up.gif
voisi laittaa tälle motoristien yhteisölle. Hienoa, että yksi pieni kulkuväline yhdistää näin paljon porukkaa.
bowdown.gif

Back