• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Olitko se sinä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja daxter
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
... joka ajelit 407 farkkupösöllä tänään myrskyläntietä Porvoon ja Askolan väliä klo 20:00 aikoihin? Näytit oikein vilkulla että nyt sopii ohittaa. Taidat ollakin motoristi? Piti nostaa oikein kainalontuuletustänksbuddy....  
sport05.gif
aika usein sattunut ainakin minun kohdalle vastaavia, hiljentävät nätisti vauhtia ja vilkku päälle..tällainen käytös ei ole keneltäkään pois..
thumbs-up.gif

... joka ajelit 407 farkkupösöllä tänään myrskyläntietä Porvoon ja Askolan väliä klo 20:00 aikoihin? Näytit oikein vilkulla että nyt sopii ohittaa. Taidat ollakin motoristi? Piti nostaa oikein kainalontuuletustänksbuddy....  
sport05.gif
aika usein sattunut ainakin minun kohdalle vastaavia, hiljentävät nätisti vauhtia ja vilkku päälle..tällainen käytös ei ole keneltäkään pois..
thumbs-up.gif
Jep
thumbs-up.gif

Ja muistetaanhan aina kiittää
buttrock.gif
bowdown.gif

Olitko se sinä tänään puolen päivän aikoihin Porvoo-Myrskylä välillä tie 1605 (jos en numeroita väärin muista), sinivalkoinen gixxu ja ajoasuna taisi olla joku dainesen nahkapuku?

...jonka mopo nostettiin hinausauton kyytiin tänään ennen puoltapäivää Loimaan ja Ypäjän rajalla...?

Toivottavasti olit itse siellä lavalla hinurikuskin kanssa, ja kunnossa.
Mitä lie oli käynyt?

mies, musta kypärä, musta nahkatakki päällä, farkut jalassa ja vanhemmalla customilla JY-XXX iistä olhavaan asti.

ajoit vajaata satasta tien oikeassa reunassa koko ajan ja kun lähdin autolla ohittamaan iin suoralla, huomasit minut kun olin tulossa rinnallesi ja samantien kiihdytit nopeuden sataankahteenkymppiin etten varmasti pääse ohi. sen jälkeen nopeutesi laski jälleen yhtä alas kuin ennenkin ja ajoit oikeassa reunassa koko ajan.

olipa oikein reipasta käytöstä motoristilta!
mad.gif

Sinä jollain katupyörällä, minä jammulla, ja audi siirtokilvillä hangontiellä menossa kohti helsinkiä, oli kivat ajot molempien kanssa
buttrock.gif
viime torstaina...

...jonka mopo nostettiin hinausauton kyytiin tänään ennen puoltapäivää Loimaan ja Ypäjän rajalla...?

Mitä lie oli käynyt?
Osu ja upposi. Minähän se siellä lavalla olin. Kova hinku oli Alastarolle katsomaan showta, mutta yksi puusilmä hirvi puskee oikeelta pusikon suojista tielle päin. Ei siinä paljoa ehtinyt ajatella, kun sellainen miehen korkuinen hirvi tulee näkökenttään enää noin 5m ajoradan reunasta ja itsellä vauhtia maantienopeus (80km/h rajoitus). Etujarrulla jarrutus ja pyörä nurin (10m jarrutus jälki). En osaa sanoa jarrutinko pelkästään pyörän nurin vai olinko yrittänyt myös väistää samalla, kun jarrutin (hmmm... onkohan seuraavassa pyörässä abs:t). Hirvi päätti kääntyä siinä vaiheessa pientareen reunalta takas metsään. Pyörä liukui 100m asfvaltilla kunnes päätyi ojaan. Itse liuin asfvaltilla jonkin verran lyhemmän matkaa. Onneksi en ottanut osumaa mihinkään ja täysi nahkavarustus päällä. Vain yksi pieni nirhauma kädessä ja vähän niskat hellänä.
Pyörästä tietty katteet, jäähdytysnesteet, öljyt ym. pihalle. Ehkä lunastukseen. Nahkapuku ja haskat vähintään uusiksi. Kypärässä ei naarmuakaan. Muistan vielä siinä liukuessani vetäneeni leukaa rintaan ja suojanneeni päätä käsillä.
Sinäänsä hassua ettei edes kauheesti ketuta. Ehkä sitä vaan aattelee mitä olisi voinut käydä, jos oltaisiin hirven kanssa osuttu yhteen. Siihen, kun vertaa mitä kävi, niin saa olla vain tyytyväinen.
Kiitokset niille motoristeille jotka tulivat auttamaan ja revittiin pyörä pois ojasta  
bowdown.gif
Harmi vaan, että pyörä ei ollut ajokuntoinen ja jäi reissu siihen.

Edit. Hinurikuski osasi kertoa, että siinä kohtaa on yleinen hirvien ylityspaikka. Eli ajelkaa erityisen varovasti siinä Loimaan ja Ypäjän rajan tuntumassa.

Streethawk
thumbs-up.gif

Hienoo et kertomassa olet tapahtumasta, hurjalle tapahtumalle kuulosti.

Tää tutustuminen tähän ORG! porukkaan tuo myös huonoja puolia kun jollekkin jotain sattuu niin yhä useammin se on jonkinmoinen tuttavuus.

Turvallista loppukesää kaikille

Hieno juttu että haukka on kunnossa, muulla ei loppujen lopuksi ole väliä, ainekset kun taas kerran oli koossa paljon pahempaankin.

... joka olit liikkeellä matkamopolla ja annoit hienosti tietä? Taisi olla vielä keltainen takki päällä ja mopona mahdollisesti VFR aamulla noin 20km ennen Forssaa 10-tiellä. Tulin takaa reilummalla vauhdilla ja vastaan tuli pari autoa. Ajoit reunemmalle ja näytit että ohi vaan. Jäi hyvä fiilis mukavasta tielläliikkujasta.
smile_org.gif

Ajoit reunemmalle ja näytit että ohi vaan. Jäi hyvä fiilis mukavasta tielläliikkujasta.
smile_org.gif
Tätä ei kaikki aina älyä.. Jos vaikka traktori tulee vastaan jonka perässä prätkä niin vedän itse sivummalle ja yritän siten antaa tilaa motoristille ohittamiseen (nämä yleensä niissä paikoissa, joissa ei ohituspaikkoja liiaksi ole) Esim. 60 alueet, jossa tasainen liikennevirta, liikenteenjakajia jne.

Mitä lie oli käynyt?
Osu ja upposi. Minähän se siellä lavalla olin. Kova hinku oli Alastarolle katsomaan showta, mutta yksi puusilmä hirvi puskee oikeelta pusikon suojista tielle päin.
Edit. Hinurikuski osasi kertoa, että siinä kohtaa on yleinen hirvien ylityspaikka. Eli ajelkaa erityisen varovasti siinä Loimaan ja Ypäjän rajan tuntumassa.

Painelin siitä ohi vastakkaiseen suuntaan ja ihmettelin että onpa hinuri ihme paikassa vilkut päällä, pyörä oli ilm. siinä vaiheessa jo lavalla ja ukot hytissä, kun ei mitään härdelliä ollut havaittavissa.
Onneksi kuski on kunnossa
thumbs-up.gif

...Sinäänsä hassua ettei edes kauheesti ketuta. Ehkä sitä vaan aattelee mitä olisi voinut käydä, jos oltaisiin hirven kanssa osuttu yhteen.
.....
Joo nyt ei voi tosiaan sanoa kuin että : Kiva kuulla ja Onneksi olkoon!  
thumbs-up.gif
  (juuri noin aattelinkin että olisko ollu joku eläin toisena osapuolena kun oli niin suora kohtakin...)
Tästä ajotakin kuvasta (Klik) näkee hyvin Forcefield selkäpanssarin jättämän jäljen. En sitten tiedä paljonko se auttoi, kun ei ole tullut vertailtua samaa tilannetta ilman sitä. Ja mopo itse -> Klik

Nyt asiaa pohdittuani, niin veikkaan, että jos olisin tullut paikalle 1sek myöhemmin, niin törmäys olisi ollut varma. Pienestä se on joskus kiinni ja onneksi myös näin päin. Ei tarvii laittaa lottoa vähään aikaan  
tounge.gif

Back