• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Olitko se sinä 2013

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Go-Za
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
...sinä joka eilen perjantaina aamulla seiskan aikoihin tulit Tampereella Hatanpään valtatietä Ratinan sillalle Hatanpään suunnasta joku isompi japsi-customi oli alla. Pahoittelen jos Hatanpään valtatien loppupäässä pelästyit kun löysit melkein Transitin edestäsi poikittain kun siinä U-käännöksen tein. :crash: Viime hetkellä näin kun tulit samasta suunnasta auringon säteiden kanssa, ja sait pitää etuajo-oikeutesi. Tarinan opetus ja muistutus ihan kaikille motoristeille: pitäkää hyvät ihmiset ne valot päällä, parantaa havaittavuutta todella paljon! Olisi tämäkin läheltäpiti jäänyt väliin ajovalo päällä. Eihän tässäkään syyllistä olisi kaukaa tarvinnut hakea, mutta se vanha juttu...ei ollut oma vika mutta hopealle jäin... Ja jos tulee tilanne että "tuo auto ei tainnut nähdä minua", niin kannattanee tarkistaa valokytkimen asento!

Anatooli sanoi:
Motoristeista on tullut luusereita. Tapasin noin kolme eilen ajaessani Hgistä Lahteen.

On kummallista, että MOOTTORIPYÖRÄLLÄ tukitaan vasenta kaistaa.

Vielä kummallisempaa on, että vasemmalla kaistalla körötellään kilometritolkulla. (Oikealla olisi vielä ollut ehta asfaltti).

Oikein kummallista, kun ei katsota taustapeiliin.

Noh, oikeelta ohi. Mähän se rikollinen olen...

Oikea oppisesti se pitäis ohittaa edessä ajavaa ainoastaan. Vasemmalta puolelta. Mutta jos on kaks kaistaa ja eikä voi päästä toisen ohi enää vasemmalta puolelta. Nii kyllä sitä voi ohittaa myös oikealtakin puolelta. Se hän on tavallaan kaistan vaihto takaisin omalle kaistalle. Sitä joutuu vähän kikkailemaan prätkällä ees taas vasemmalta puolelta oikealle puolelle. Ja sitten taas oikealta puolelta vasemmalle. Miksi muka siitä sakkoja tulis?

Yritin hahmottaa missä sitä uparia olit tekemässä.
Hatanpään valtatie ei mene Ratinan sillalle.
Olen sitä mieltä että u-käännökset totaalisesti kieltämällä säästyisi paljon henkiä ja romua.
Ainakin ne pitäisi kieltää risteyksissä.

U-käännöksiä tekevät yleensä vieraspaikkakuntaliset hätäpäissään kun ajoivat jonkin paikan ohi.
Siinä on sitten vielä puhelin korvalla kun kysellään jostain ohjeita ja samaan aikaan tehdään uparia ja sitten kolahtaa.

Tuli customi letka (~10 pyörää) vastaan vähän ennen seinäjokea klo 9:50 ja sieltä seasta yks sormi nousi.
Muutenkin tuli paljon pyöriä seinäjoen lähistöllä vastaan heti aamusta vaikka kehi ei ollutkaan paras mahdollinen.
Kilometrejä sai myös oikein mukavasti (~400km).

Miikam ja tor nähty. Tosin morjestukset puolin ja toisin oli muuta kuin orgin. Mopomiitti?

bikervelmnu sanoi:
Oikea oppisesti se pitäis ohittaa edessä ajavaa ainoastaan. Vasemmalta puolelta. Mutta jos on kaks kaistaa ja eikä voi päästä toisen ohi enää vasemmalta puolelta. Nii kyllä sitä voi ohittaa myös oikealtakin puolelta. Se hän on tavallaan kaistan vaihto takaisin omalle kaistalle. Sitä joutuu vähän kikkailemaan prätkällä ees taas vasemmalta puolelta oikealle puolelle. Ja sitten taas oikealta puolelta vasemmalle. Miksi muka siitä sakkoja tulis?

Koska ao. asetuksen mukaan silloin et ohita oikealta sen takia, että kyseessä olisi jono tai opastusmerkein osoitettu liikennesuunta. Kuinkakohan moni motoristi täälläkin kiroaa autoilijoiden tekemisiä liikenteessä eikä edes itse tunne liikennesääntöjä?!

7 § (29.4.1994/328)

Moottoritiellä on ajoneuvoa kuljetettava eniten oikealla olevalla vapaalla ajokaistalla. Jos ajokaistat on opastusmerkein osoitettu tarkoitetuiksi kukin tietylle liikennesuunnalle, saa kuljettaja kuitenkin käyttää olosuhteisiin ja matkan jatkamiseen parhaiten soveltuvaa ajokaistaa.

Jos moottoritiellä on samansuuntaista liikennettä varten vähintään kolme ajokaistaa, saa kuorma-autoa tai yli seitsemän metrin pituista ajoneuvoyhdistelmää kuljettaa vain jommallakummalla kahdesta oikeanpuoleisesta ajokaistasta, jollei 5 §:n säännöksistä muuta johdu.

Edellä kulkeva ajoneuvo on moottoritiellä ohitettava vasemmalta. Jos ajoneuvot kuitenkin ajavat jonossa tai käyttävät opastusmerkein tietylle liikennesuunnalle tarkoitettuja ajokaistoja taikka jos ohittava ajoneuvo käyttää linja-autokaistaa, on edellä kulkevan ajoneuvon ohi ajaminen oikealta ajokaistaa vaihtamatta sallittu.

Eilen joskus lähempänä 21:00 Kaarinan Raadelman kohdalla vanhalla ykköstiellä vilahti sormea. Mä olin neitsytmatkalla oman pyörän kanssa ja tuntu hienolta saada orggimoro heti ekalla reissulla :D

Keno sanoi:
Yritin hahmottaa missä sitä uparia olit tekemässä.
Hatanpään valtatie ei mene Ratinan sillalle.
Olen sitä mieltä että u-käännökset totaalisesti kieltämällä säästyisi paljon henkiä ja romua.
Ainakin ne pitäisi kieltää risteyksissä.

U-käännöksiä tekevät yleensä vieraspaikkakuntaliset hätäpäissään kun ajoivat jonkin paikan ohi.
Siinä on sitten vielä puhelin korvalla kun kysellään jostain ohjeita ja samaan aikaan tehdään uparia ja sitten kolahtaa.

Nyt menee jo OT:n puolelle, mutta jottei jää kaivelemaan...niin en tehnyt semmosta vieraspaikkakuntalaisen yllättävää u-käännöstä keskellä risteystä. Olin parkissa hatanpään valtatien sivussa (ja siihen oli ihan syykin pysähtyä), jalkakäytävällä parkkiruudussa, nokka kohti Hatanpäätä, suurin piirtein maistraatin kohdalla, ennen sähkölaitokselle johtavaa kadunpätkää. Siitä sitten kun toiseen suuntaan piti seuraavaksi lähteä, tein luonnollisesti lailliset uparit, ja viimetipassa näin tuon pimeän customin tulevan vastakkaisesta suunnasta. Ja siitä kun lähdetään keskustaa kohti ja käännytään vasempaan Tampereen valtatielle linja-autoaseman risteyksestä, ei montaa sekuntia mene kun on Ratinan sillalla. Mutta samaa mieltä olen kanssasi siitä, että u-käännökset pitäisi kieltää. Se nyt ei kuitenkaan ollut ollenkaan se pointti - vaan moottoripyörän havaitseminen, jota moottoripyöräilijä ihan itse voi helpottaa kun valot muistaa laittaa päälle.:thumbup: sori OT, mutta tulipahan nyt pirstattua valojen käytöstä nyt oikein tuplasti. :;):

Kesän ensimmäinen moro nähty vikajärvi-kemijärvi välillä, ajelit valkoisella kyykyllä, itse olin tauolla siinä levikkeellä ja mutustelin pelle tomaatteja ( parasta "retki" muonaa maan päällä). Myöhemmin ihan sodankylän tuntumassa tuli seka( ? ) letka vastaan n. 6 pärrää ja yhden customistin sormi taisi sojottaa orgisti.

Eilisehtoona 130 tiellä eli vanha 3 tie n 10km iittalan shelliltä valkeakosken suuntaan tuli jpku kullanvärinen kyykky mahdollisesti gen2 bussi sormiojossa oliskohan kello ollu hieman ennen kasia illalla. Itse sininen xx matkavarusteissa

Perjantai iltapäivällä saarijärvi - väätäiskylä, pylkönmäen risteyksen jälkeen joku tuli sormi pystyt mua ja kaveria vastaan?

Hämmentävän komea :WAZAAP: org morotus bongattu uusikaupunki-laitila tiellä n. kahden maissa tänään...
itse ajelin oranssilla busalla.

Olitko se sinä joka ajoit edessäni tänään punaisella moottoripyörä-skootterilla vanhaa ykköstietä Piikkiöstä Kaarinaan noin vähän ennen 18.00? Ainakin orggimorotusta pistit yhdelle vastaan tulijalle.. :p Itse tulin perässäsi mustalla DR:llä.

En ollut moottoripyörä-skootterilla liikenteessä, mutta pari kertaa tulin vastaan vihreällä pikku-fiiulla... :paikallatuulee:

Kovin yritin sekä org, että kurapyörä morottaa, mutta tais jäädä huomaamatta...

Seikkailu_R sanoi:
En ollut moottoripyörä-skootterilla liikenteessä, mutta pari kertaa tulin vastaan vihreällä pikku-fiiulla... :paikallatuulee:

Kovin yritin sekä org, että kurapyörä morottaa, mutta tais jäädä huomaamatta...

Aijaa :blink: En yhtään huomannut kyllä, tottunu näkemään kotarin kanssa teikäläisen aina :grin:
Onko sulla auto vaihtunut vai kun ennen ajoit pösöllä?

Splite sanoi:
Aijaa :blink: En yhtään huomannut kyllä, tottunu näkemään kotarin kanssa teikäläisen aina :grin:
Onko sulla auto vaihtunut vai kun ennen ajoit pösöllä?

Ei nyt sentään, laina peli, ihan kaikkea kun ei kotarillakaan voi kuskata.

Ei muuten näytä DR enää niin pahasti mopolta... :p

Seikkailu_R sanoi:
Ei nyt sentään, laina peli, ihan kaikkea kun ei kotarillakaan voi kuskata.

Ei muuten näytä DR enää niin pahasti mopolta... :p

Aivan aivan :D Juu ei pitäs näyttää enää, viel on hommaa kun ei tänään oikeen maistunu toi katteen korjaus ja muut. Pikkuhiljaa pikkuhiljaa :p

Sormimoro bongattu Turuntiellä Myllylammen vanhan huoltoaseman jälkeen. Olit menossa Turkuun päin ja minä tulin vastaan mustan vihreällä zetalla mustavalkoiset ajokamat päällä. Mmoro vaan.

Tänään bongattu Orggimoro ( erittäin reipas ) kuopion motarilla räimän rampin kohdilla n klo 10.00 aikoihin,sinä liikkeellä sinisellä jollain , minä mustalla bläkkärillä

toinen orggimoro tuli sitten kouvolan ja mikkelin välillä iltapäivällä klo 15 seutuvilla,sinä mustalla mopolla

niin,tuli sitten käytyä kouvolassa lenkki päiväselttän kuopion suunnilta , edestakas 660 km,sopiva päivätrippi siis

Back