• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Olitko se sinä 2013

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Go-Za
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Murina sanoi:
Kyllä vaan saa.

Ei saa jos ajaa ohi, sakot saa jos ohittaa oikealta. Kaksi täysin eri asiaa.

Asiaan öbaut 11:30 ajeli Sellon eteläpuolelta ohi Leppävaarassa joku musta/tummanpunainen customi sormi pystyssä.

Sieltä mennään mistä mahtuu. Jos on mielikuvitusta ja pelisilmää, pääsee katupyörälläkin aika hyvin ohi. Joskus endurolla vetäisin multapellon kautta, mistä aiheutui ohitettavan välitön vireystason nousu. Hyvä niin; pitäähän liikenteessä olla tarkkana.

Weeble sanoi:
jatketaan ot:na. Millä perusteella?

7 § (29.4.1994/328)

Moottoritiellä on ajoneuvoa kuljetettava eniten ‹oikealla› olevalla vapaalla ajokaistalla. Jos ajokaistat on opastusmerkein osoitettu tarkoitetuiksi kukin tietylle liikennesuunnalle, saa kuljettaja kuitenkin käyttää olosuhteisiin ja matkan jatkamiseen parhaiten soveltuvaa ajokaistaa.

Joku heitti komiat orkkimorot valkoisesta pakusta aamusella Kangasalan eteläpuolilla.
Huitoi ilmeisesti samalla että hidastapa vähän, mittaajat oli sitten vajaan kilsan päässä odottelemassa.

Streethawk sanoi:
7 § (29.4.1994/328)

Moottoritiellä on ajoneuvoa kuljetettava eniten ‹oikealla› olevalla vapaalla ajokaistalla. Jos ajokaistat on opastusmerkein osoitettu tarkoitetuiksi kukin tietylle liikennesuunnalle, saa kuljettaja kuitenkin käyttää olosuhteisiin ja matkan jatkamiseen parhaiten soveltuvaa ajokaistaa.

Motarilla joo mutta onhan niitä muitakin kaksikaistaisia. 1-0 tosin sulle tästä hyvästä. Eiköhän tämä ollu tässä.

Weeble sanoi:
Motarilla joo mutta onhan niitä muitakin kaksikaistaisia. 1-0 tosin sulle tästä hyvästä. Eiköhän tämä ollu tässä.

On tästä vielä tällainenkin. Mutta joo jätetään OT tähän.

9 §
Ajoneuvon paikka ajoradalla
....

Milloin kuljettajan ajosuunnassa on vähintään kaksi ajokaistaa, hänen on kuljetettava ajoneuvoa ajokaistaa tarpeettomasti vaihtamatta yleensä eniten ‹oikealla› olevalla vapaalla ajokaistalla.

....

Et tainnut olla orggilaisia kun tulit tuossa kylillä vastaan sellaisella valkoisella japanilaisella mopolla, jossa oli laukut?
Oli niin vaisun oloinen morjestus, mutta hymyn häivä kävi kuitenkin kasvoillasi, johtuikohan tuosta kyytiläisestä? Mutta hyvää työpäivän jatkoa kuitenkin.........:)

Joka kepitit perässäni 2päällä Hämeenlinnasta Tampereelle vihreällä kyykyllä. Taisit lähtee sieltä Hämeenlinnan abc:lta perään :cruising:

Mustalla busalla Yli-Lepsämäntiellä joskus hieman klo19 jälkeen tänään?

Olitko se sinä joka pelästyit tänään noin klo 12:30 maissa Paijalantiellä Tuusulassa että takanasi ajoi mp-poliisi :) Ajelin perässäsi Vanhalta Unkalta asti ja ajelit sopivan reipasta vauhtia mutta yhtäkkiä alkoi armoton peileihinvilkuilu ja nopeus putosi 5kmh alle rajoituksen, itsellä oli vähän kiire niin täräytin sitten lopulta ohi ja mitä peilistä seurasin niin uskalsit ajella taas rajoitusten mukaan :D

Pahoittelut siis jos onnistuin pelästyttämään, täytyis vissiin vaihtaa toi ajotakki eriväriseen kun kuullut useammankin kommentin, että näytän liikaa virkavallan edustajalta.

Pekksu sanoi:
Mustalla busalla Yli-Lepsämäntiellä joskus hieman klo19 jälkeen tänään?

Olin. Olitko siinä odottelemassa sen yhdistelmän takana? Oli aika ylläri kun laskin tulemaan, että voi olla kaistalla rekka poikittain. Onneks pysäs Busankin heikoilla jarruilla kapine.

rKol03 sanoi:
Olin. Olitko siinä odottelemassa sen yhdistelmän takana? Oli aika ylläri kun laskin tulemaan, että voi olla kaistalla rekka poikittain. Onneks pysäs Busankin heikoilla jarruilla kapine.
Olin joo. Onneks näin sen aika pitkältä, laskin näet itsekin melkoista kyytiä tulemaan :grin:

Havaitsin tänään illalla, n. klo. 20.30? Lappeenrannassa Kourulan kohdilla mustan Kawan? Kuski heilautti etusormea :)

Tulit Kiikoisten ABC:n risteyksessä autolla vastaan jossa kärry perässä. Itse en huomannut mutta emäntä näki ja meinas et on joku kylähullu kun iso hymy kasvoilla ja peukku pystyssä. :thumbup:

Olitko se sinä joka olit kallistanut kawasi kaistojen väliin klo16 aikaan Näsinneulan risteyksestä 100m Ylöjärven suuntaan? Ei tainnut pahemmin vaikka varustus oli ns kesäinen. Pari autoa taisi olla osallisena?

Eilen illalla hieman ennen kymmentä taisi olla kolmen orggilaisen porukka, kun tuli vastaan Matinkylän Nesteen liikenneympyrän tienoilla. Itse tulin Haukilahden suunnasta hopeisella VFR:llä ja te kurvasitte minun tulosuuntaani.

villho sanoi:
Eilen illalla hieman ennen kymmentä taisi olla kolmen orggilaisen porukka, kun tuli vastaan Matinkylän Nesteen liikenneympyrän tienoilla. Itse tulin Haukilahden suunnasta hopeisella VFR:llä ja te kurvasitte minun tulosuuntaani.

Jos kyseessä oli 3kpl V-twin papatusta (SV1000S, KTM RC8, Yamaha MT-01) Niin juu. Mie, Carlos ja kolmas kaveri ei taida foorumilla pyöriä. Iltalenkille just lähdettiin. Pari muutakin orggimoroa taisi näkyä matkalla :)

Back